Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Heb je de manual goed gevolgd?
Bout 20 graden verdraaien en kijken of het omhoog gaat? Indien niet, dan de andere kant op draaien.
Hoe zit hij gemonteerd?
Hij zit op de manier zoals in de manual staat: (specifiek voor R6)
1624220517885.png

Heb de bout vanavond andersom gemonteerd dan op de afbeelding te zien en de waarde gingen daarmee al wel omhoog richting 20-30% voor upshift. Ga nog uitproberen met wat verdraaiien en dan hoop ik dat die goed is.
 
Ik heb de iQSE van het weekend op mijn r6 gemonteerd, maar bij de setup wizard op de app gaat het mis. Ik krijg bij sensor value hele lage waardes van rond de 10% met upshiften. Downshift krijg ik wel voldoende sensor value... Heb inmiddels al verschillende manieren geprobeerd maar krijg het niet goed helaas.
Kan ook een kwestie zijn van iets meer druk op de sensor zijn, dmv de moer iets vaster aan te draaien. Dat had ik in het begin ook, toen ik hem volgens moment had vastgezet. Iets strakker aangedraaid, en nu zit tie rond de 50%.
 
Nog steeds zeer tevreden met de QS, maar vroeg me wel af hoe anderen de killtimes instellen.

Ik lees veel dat je voor de veiligheid niet te ver moet afwijken van de standaard 80ms, maar op het internet zie ik ook veel dat mensen met veel lagere waardes rijden. Al gaat dit ook vaak over oudere versies van Healtech. Ik heb hem nu zelf ingesteld op 70ms auto en dat bevalt me opzich prima, maar durf ook niet echt lager te gaan.
 
Ik zou op zoek gaan naar het moment waar hij soepel schakelt. Dus waarbij hij niet inhoudt (te lange onderbreking) of dat je zo'n harde schok door je motor krijg (te korte onderbreking). Als dat goed is dan is het goed.
 
zou dit een goed alternatief zijn ipv een sensor van 70 euro? Lijkt precies hetzelfde.

€ 30,58 40% Off | Motorfiets Quickshift Snelle Gear Shift Quick Shift Sensor Voor Honda CB500X CBR500R CB500F Africatwin CRF1000L MT-07 MT07
Voor zover ik kan zien ziet het er hetzelfde uit. Het zou me ook niet verbazen dat die van dezelfde band komt als waar Healtech ze haalt.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Heb je het wiring harness en iqse al liggen?
Want met de sensor op zich zelf ben je niet veel.
Behalve als je zelf een quickshifter wil bouwen.
 
zou dit een goed alternatief zijn ipv een sensor van 70 euro? Lijkt precies hetzelfde.

€ 30,58 40% Off | Motorfiets Quickshift Snelle Gear Shift Quick Shift Sensor Voor Honda CB500X CBR500R CB500F Africatwin CRF1000L MT-07 MT07
Ziet er hetzelfde uit, lijkt me een mooi alternatief als je huidige sensor stuk is
 
Voor zover ik kan zien ziet het er hetzelfde uit. Het zou me ook niet verbazen dat die van dezelfde band komt als waar Healtech ze haalt.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Heb je het wiring harness en iqse al liggen?
Want met de sensor op zich zelf ben je niet veel.
Behalve als je zelf een quickshifter wil bouwen.
Ik heb een qse-1 gekocht met het oude type sensor, maar mocht die niet goed bevallen dan ga ik deze gewoon proberen. Ik had niet goed oplet met het kopen via mp, want nu moet ik de andriod app gebruiken ipv apple store. Is er bij iemand soms bekend wat het verschil is tussen de qse en de iqse?
 
zou dit een goed alternatief zijn ipv een sensor van 70 euro? Lijkt precies hetzelfde.

€ 30,58 40% Off | Motorfiets Quickshift Snelle Gear Shift Quick Shift Sensor Voor Honda CB500X CBR500R CB500F Africatwin CRF1000L MT-07 MT07
Ow god als jij eens wist wat sensoren uit china in de auto industrie veroorzaken wat een rommel .. mijn adv laat het links liggen google eens op dit soort dingen en kijk dan nog eens of het nog waard is
 
Ik heb een qse-1 gekocht met het oude type sensor, maar mocht die niet goed bevallen dan ga ik deze gewoon proberen. Ik had niet goed oplet met het kopen via mp, want nu moet ik de andriod app gebruiken ipv apple store. Is er bij iemand soms bekend wat het verschil is tussen de qse en de iqse?
De iqse is de vernieuwde, verbeterde versie. Nu ook geschikt voor IOS (vandaar de i in de naam) en een andere sensor. De app is wat anders, er zit een (imo goed werkende) installatie wizard bij waarmee je de QS af kan stellen. Finetunen of zelf afstellen kan ook.
 
Lag dat aan de Healtech, installatie of de motor?
Alledrie, healtech verkeerd ingesteld op de motor waardoor de versnellingsbak op z'n kloten ging.
Bij mijn circuit motor gaat het al lang goed.
Daar is de instelling ook correct gebeurd.
Echt moeilijk is het niet, een beetje je tijd voor nemen en luisteren naar de fabrikant en gevoel hebben voor techniek.
De motor waarop je de QS installeert is niet zo belangrijk.
 
Alledrie, healtech verkeerd ingesteld op de motor waardoor de versnellingsbak op z'n kloten ging.
Bij mijn circuit motor gaat het al lang goed.
Daar is de instelling ook correct gebeurd.
Echt moeilijk is het niet, een beetje je tijd voor nemen en luisteren naar de fabrikant en gevoel hebben voor techniek.
De motor waarop je de QS installeert is niet zo belangrijk.
Kun je iemand aanbevelen wellicht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan