Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Instellen van een Healtech kan je beter zelf doen is mijn ervaring. Settings zijn voor iedereen weer anders omdat iedereen nét anders schakelt
Maar daar zit toch het knelpunt las ik net...?
Om de quick shifter te monteren of in te stellen?
Instellen doe je meestal zelf, laten doen kost redelijk wat.
Ligt aan de kosten/kans op problemen met installeren/motorschade bij instellen
 
Alledrie, healtech verkeerd ingesteld op de motor waardoor de versnellingsbak op z'n kloten ging.
Bij mijn circuit motor gaat het al lang goed.
Daar is de instelling ook correct gebeurd.
Echt moeilijk is het niet, een beetje je tijd voor nemen en luisteren naar de fabrikant en gevoel hebben voor techniek.
De motor waarop je de QS installeert is niet zo belangrijk.
Laten we zeggen dat de motor zonder de quickshifter niet kapot was gegaan.
 
Instellen van een Healtech kan je beter zelf doen is mijn ervaring. Settings zijn voor iedereen weer anders omdat iedereen nét anders schakelt
Settings zijn voor iedereen hetzelfde als het juist staat.
Bij een origineel gemonteerde quick shifter kan je de instelling ook niet aanpassen aan de berijder.
Schakelen met een QS moet snel en stevig gebeuren.
 
Zonder bestuurder was de motor ook niet kapot gegaan.

En dat de motor niet kapot gegaan was zonder QS is ook maar een aanname.
Een versnellingsbak vraagt sowieso enige finesse, zeker als je zonder koppeling schakelt.
Ik heb jaren geleden met een originele quickshifter op een Triumph Street Triple gereden. Dat was wel leuk, maar het viel me op dat ik na iedere rit de (in goede staat verkerende) ketting moest spannen. Als ik gewoon de koppeling gebruikte was dit niet het geval.
 
Ik heb jaren geleden met een originele quickshifter op een Triumph Street Triple gereden. Dat was wel leuk, maar het viel me op dat ik na iedere rit de (in goede staat verkerende) ketting moest spannen. Als ik gewoon de koppeling gebruikte was dit niet het geval.
Heeft je xsr900 geen QS?
Op m'n mt09 gebruikte ik die zo goed als dagelijks en m'n ketting ging gemiddeld 16-20k kilometers mee. Inclusief +-10 circuit dagen per jaar voor 4 jaar en 44k kilometer.
Ketting moest in z'n levensduur meestal ongeveer 5-6 keer gespannen worden.
De versnellingsbak was even soepel als een nieuwe.
Geen problemen gehad dus.
 
Heeft je xsr900 geen QS?
Op m'n mt09 gebruikte ik die zo goed als dagelijks en m'n ketting ging gemiddeld 16-20k kilometers mee. Inclusief +-10 circuit dagen per jaar voor 4 jaar en 44k kilometer.
Ketting moest in z'n levensduur meestal ongeveer 5-6 keer gespannen worden.
De versnellingsbak was even soepel als een nieuwe.
Geen problemen gehad dus.
Die QS is op de XSR een accessoire, die ik bij aankoop niet genomen heb. Rijden met een QS is wel leuk, maar ik wou hem toch niet hebben. Ik heb wel enig vertrouwen in OE quickshifters, in tegenstelling tot niet-originele.
 
Goedemiddag,

Ik twijfel over 2 dingen wat betreft quickshifters:

-Ik lees weinig verhalen over kapotte versnellingsbakken maar volgens mij is het wel goed om de quickshifter goed af te stellen. In hoeverre zou mijn z1000sx uit 2019 hiervoor geschikt zijn. Model erna heeft standaard quickshifter maar dat werkt anders natuurlijk.

- over de healtech quickshifter of de translogic:




Best wel een prijsverschil, de translogic schijnt meer op oems gebruikt te worden. Die geeft mij wel een beter gevoel maar de prijs is wel fors.
 
Ik ben ervaringsdeskundige met beide, sinds kort de Healtech op mijn R6 vervangen voor een (tweedehands) translogic intellishift.

Healtech werkt op zich aardig, maar je maakt met de settings een compromis. Hoge toeren vol gas werkt die altijd goed, half gas wordt dan al een stuk minder, en lagere toeren ook. Ik heb veel settings geprobeerd, en altijd aan de veilige kant, maar soms zat er echt een shift tussen dat ik dacht::(

Nieuwprijs van de Translogic is inderdaad fors, maar dat is dan ook op elk gebied terug te zien aan het product. De techniek werkt echt feilloos en geeft vertrouwen. Hij is ook veel bruikbaarder op de weg. Ik schrijf Healtech zeker niet af, misschien dat het ook per motor verschilt, maar het verschil met de Translogic Intellishift is echt dag en nacht.
 
Goedemiddag,

Ik twijfel over 2 dingen wat betreft quickshifters:

-Ik lees weinig verhalen over kapotte versnellingsbakken maar volgens mij is het wel goed om de quickshifter goed af te stellen. In hoeverre zou mijn z1000sx uit 2019 hiervoor geschikt zijn. Model erna heeft standaard quickshifter maar dat werkt anders natuurlijk.

- over de healtech quickshifter of de translogic:




Best wel een prijsverschil, de translogic schijnt meer op oems gebruikt te worden. Die geeft mij wel een beter gevoel maar de prijs is wel fors.
Translogic levert aan sommige fabrikanten de sensor, de rest van het proces gebeurt in de ECU van de fabrikant.
Als je de verhalen en marketing mag geloven is de sensor van translogic zeer betrouwbaar.
Binnenkort een ECU flash op mijn gixxer en getwijfeld om de QS via de ECU te doen of een translogic.
Het wordt de translogic, die kan ik weer op een volgende motor gebruiken.
Healtech komt er echt niet op....teveel minder goede ervaringen over gelezen. Liever een paar knaken meer uitgeven voor iets wat goed is.
 
Ik denk, maar weet niet zeker, dat de mindere verhalen ook gerelateerd zullen zijn aan het feit dat mensen met een healtech vaker zelf aan de instellingen rommelen, en die met een translogic het afstellen aan een specialist. Product kan zo goed zijn als maar kan, maar als je niet weet hoe je er mee om moet gaan gaat er vanzelf wel wat stuk.
 
Ik ben ervaringsdeskundige met beide, sinds kort de Healtech op mijn R6 vervangen voor een (tweedehands) translogic intellishift.

Healtech werkt op zich aardig, maar je maakt met de settings een compromis. Hoge toeren vol gas werkt die altijd goed, half gas wordt dan al een stuk minder, en lagere toeren ook. Ik heb veel settings geprobeerd, en altijd aan de veilige kant, maar soms zat er echt een shift tussen dat ik dacht::(

Nieuwprijs van de Translogic is inderdaad fors, maar dat is dan ook op elk gebied terug te zien aan het product. De techniek werkt echt feilloos en geeft vertrouwen. Hij is ook veel bruikbaarder op de weg. Ik schrijf Healtech zeker niet af, misschien dat het ook per motor verschilt, maar het verschil met de Translogic Intellishift is echt dag en nacht.
Waarom zou je een QS gebruiken bij half gas of lage toeren?

Sterker, waarom zou je een QS op een wegmotor willen/nodig hebben?

(En nee ik heb niet terug gelezen oid. Maar verbaas me altijd waarom mensen race meuk op een wegmotor nodig denken te hebben.)
 
Waarom zou je een QS gebruiken bij half gas of lage toeren?

Sterker, waarom zou je een QS op een wegmotor willen/nodig hebben?

(En nee ik heb niet terug gelezen oid. Maar verbaas me altijd waarom mensen race meuk op een wegmotor nodig denken te hebben.)

Het is zeer comfortabel om te gebruiken. Ik werk veel aan BMW's en daar zit het tegenwoordig bijna op alle fietsen wel als optie gemonteerd, en ik ervaar er echt wel een plus aan met het rijden. Bijkomend voordeel bij die fietsen is dat het ook met terugschakelen feilloos werkt.
 
Het is zeer comfortabel om te gebruiken. Ik werk veel aan BMW's en daar zit het tegenwoordig bijna op alle fietsen wel als optie gemonteerd, en ik ervaar er echt wel een plus aan met het rijden. Bijkomend voordeel bij die fietsen is dat het ook met terugschakelen feilloos werkt.
Dat heet een blipper ;)
Maar dan nog.

Persoonlijke mening, ga een automaat rijden als het je op de weg al teveel moeite is om te schakelen. Begrijp me niet verkeerd, als het er af fabriek op zit prima, nog steeds vind ik het overbodig. Maar aftermarket dat spul erop schroeven snap ik echt niet.
 
Dat heet een blipper ;)
Maar dan nog.

Persoonlijke mening, ga een automaat rijden als het je op de weg al teveel moeite is om te schakelen. Begrijp me niet verkeerd, als het er af fabriek op zit prima, nog steeds vind ik het overbodig. Maar aftermarket dat spul erop schroeven snap ik echt niet.

Ja, dat mag je vinden.
 
Dat heet een blipper ;)
Maar dan nog.

Persoonlijke mening, ga een automaat rijden als het je op de weg al teveel moeite is om te schakelen. Begrijp me niet verkeerd, als het er af fabriek op zit prima, nog steeds vind ik het overbodig. Maar aftermarket dat spul erop schroeven snap ik echt niet.

Is toch leuk... Ik kan geen fiets betalen met quick shifter... Dan is dit toch een leuke gadget?....... Die ik overigens ook niet kan betalen :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan