geschikte motorscooter voor w<>w over snelweg

Het antwoord op de vraag van TS is dus dat je heel hard moet kunnen. Anders kan je niet veilig rijden op de snelweg. Deze onzin lees je ook regelmatig in de 11KW en zelfs 25KW topics. Als je vindt dat je niet veilig kunt rijden binnen de snelheidslimieten is het misschien verstandig om opnieuw les te nemen en aandacht te schenken aan verkeersinzicht en dergelijke.

Een voorbeeldje waarom staat hier, je gaat tenslotte nooit hard genoeg.

Conclusie moet dan misschien wel zijn dat de mannen met 150cc beter rijden dan de zogenaamde snelheidsduivels.
welnee, maar die opgevoerde brommers moeten gewoon op het fietspad blijven, zoals het hoort.
 
Ik weet echt niet wat ik jou ooit in de weg heb gelegd, maar ik krijg steeds van die over-assertieve reacties van jou... is het nou echt zo moeilijk om eens op een normale toon zonder overdreven confrontatie te discussiëren ?

Ik ondervind dat toch nooit op de verschillende motorfiets-topics...

Of lopen er toch meer frusties tussen de scooteraars rond ?

Men zou het beginnen vermoeden..

Dat is heel eenvoudig.

Er wordt een topic gestart door een beginnend scooterrijder. Jouw reaktie is slechts jouw mening maar wordt zo stellig neergezet alsof er geen andere waarheid bestaat. Ik mis de nuance die jij zelf bv van Karl zo kan waarderen.

Kortom, geen frustratie maar altijd bereid tot een open discussie. Dat sluit jij al uit omdat je structureel weigert in te zien dat er meer is dan de mening van Slijkmoto. Dat ik op jouw tekst reageer is niet direct gericht aan jou maar meer bedoelt als info voor anderen die anders misschien zomaar zouden aannemen wat jij beweert.

V.w.b. jouw vermoeden;
Een vermoeden is een bewering waarvan men denkt dat deze waar is, zonder daarvan zeker te zijn. Grappig toch dat het patroon herkenbaar is.

Om dan af te sluiten met toch een aardige tekst. Ik waardeer weer wel dat je bv de tekortkoming van een scooter benoemt. (al ben ik het dan inhoudelijk weer met je oneens)

Wat mij betreft laten we het hierbij, als je nog wilt reageren mag dat in een PM. (heeft iets te maken met topic-vervuiling)
 
Ik weet echt niet wat ik jou ooit in de weg heb gelegd, maar ik krijg steeds van die over-assertieve reacties van jou... is het nou echt zo moeilijk om eens op een normale toon zonder overdreven confrontatie te discussiëren ?

Ik ondervind dat toch nooit op de verschillende motorfiets-topics...

Of lopen er toch meer frusties tussen de scooteraars rond ?

Men zou het beginnen vermoeden..

Ik heb hier al vaak dezelfde ervaring gehad. En het komt ook altijd van dezelfden. Eens ze je op het oog hebben kan je volgens hen niks goeds of zinnigs meer schrijven of je wordt meteen met de grond gelijk gemaakt. Gelukkig zijn het slechts een paar enkelingen en reikt hun schrijfkunst niet verder dan wat dwaze oneliners.
Ach de frusties, je komt ze tegen op straat, in de kroeg, op het werk en dus zitten er zeker ook een paar op dit forum. O-)
Bij ons zegt men dat het mannen zijn die thuis niks te zeggen hebben en door hun vrouw mishandeld worden. En ook zulke mensen moeten ergens hun frustraties kwijt, toch? :Y
 
Zeg Dr. Bolzo, heb je er wel eens aan gedacht om met de scooter gewoon een andere weg te nemen? Dan kan je met een kleinere scooter rijden.
Oke, het duurt wat langer, maar het is veel leuker dan over de snelweg.

Bijvoorbeeld: Eindhovenseweg-Tilburgseweg-Spoordonkseweg-Eindhovensedijk.
Of: N269-N395-Eindhovensedijk.
 
Meerdere malen over het hart gestreken met 100 cc, 150 cc, 250 cc en nog een 250 cc scooter. Dat hield mijn geduld dan wel een half jaar tot een jaar uit.
Reed wel met plezier.. maar toch lastig als je vijf of tien minuten later vertrekt dan gepland.
Je haalt die tijd niet meer in doordat je geen vijf of tien kilometer harder kan (of wil) rijden met de scooter op de snelweg. Max is max. Liever meer inhoud. :)
 
Ik reed vorig jaar nog ww verkeer van Leiden naar Apeldoorn met mijn Kymco Downtown 300. Geen centje pijn. Ook de top van bijna echte gps 140 km is meer dan voldoende.
Geen last van instabiliteit op topsnelheid en zelfs een gemiddeld verbruik van 1 op 25.

Ik mis mijn motor echt niet, dit rijdt vele malen relaxter.

Gewoon een proefrit maken zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is heel eenvoudig.

Er wordt een topic gestart door een beginnend scooterrijder. Jouw reaktie is slechts jouw mening maar wordt zo stellig neergezet alsof er geen andere waarheid bestaat. Ik mis de nuance die jij zelf bv van Karl zo kan waarderen.

Kortom, geen frustratie maar altijd bereid tot een open discussie. Dat sluit jij al uit omdat je structureel weigert in te zien dat er meer is dan de mening van Slijkmoto. Dat ik op jouw tekst reageer is niet direct gericht aan jou maar meer bedoelt als info voor anderen die anders misschien zomaar zouden aannemen wat jij beweert.

V.w.b. jouw vermoeden;
Een vermoeden is een bewering waarvan men denkt dat deze waar is, zonder daarvan zeker te zijn. Grappig toch dat het patroon herkenbaar is.

Om dan af te sluiten met toch een aardige tekst. Ik waardeer weer wel dat je bv de tekortkoming van een scooter benoemt. (al ben ik het dan inhoudelijk weer met je oneens)

Wat mij betreft laten we het hierbij, als je nog wilt reageren mag dat in een PM. (heeft iets te maken met topic-vervuiling)

We laten het hierbij...

Alleen nog dit :

Telkens de woorden "ik vind" bij alles zetten wat wij hier schrijven is belachelijk :

UITERAARD is alles wat hier geschreven wordt de hoogst individuele expressie van een hoogst persoonlijke mening... dat is namelijk de essentie van een forum.

De kunst en het aardige aan zo een discussie is dan wel dat er met een open geest op geantwoord wordt met al dan niet gefundeerde argumenten.

Reacties van jou als "Heb je wel eens aan therapie gedacht ?" zijn dodelijk voor een leuke discussie.

Het vreemde is dat ik op andere topics bijdragen van jou lees die wel best te pruimen zijn...

Mijn alias blijkt echter steeds voldoende te zijn om jou tot hoogst onaangename schrijfsels te brengen...

Weet je wat ? Als je dat fotootje van die onnozele Mustang en het alias "SLIJKMOTO" ergens op een topic ziet staan, sla dan gewoon de tekst die erbij hoort over... beter voor ons beiden én bovendien : je mist duidelijk niets door het niét te lezen...
 
Rij je veel konstante snelheden zou ik gaan voor een oversized blok, daar bedoel ik mee een blok wat men gebruikt voor een 300cc maar ook voor de 400 cc versie met enkel een andere cilinder erop...

Zou dan zelf de 300cc kopen...
 
Was gisteravond met karl en sossa op de beurs en zagen daar de kymco gt 300 staan (model gelijk aan sh300)
29,8 pk maar1000 euro goedkoper dan de sh,techniek zag er zeer netjes uit en robuust.

De kymco downtown was maar 2 kg zwaarder met zijn 179 kg.

Beide zeer geschikt voor jou afstanden is mijn mening.

Gr nutty
 
Bij de scooterexpress dag in Rotterdam een keer gereden op de kymco gt 300.
hij sloeg al snel een keer af, nadat ik een stuk had opgetrokken en weer wilde draaien.
daarna een flink stuk gereden zonder problemen.
ik vond het een erg krachtige motor met veel koppel onderin.
ik dacht deze is nog een stuk sneller dan de sh 300. waar ik ook een keer op gereden had.
Jurgen zei dat de sh toch sneller was. mijn gevoel was de kymco sneller.
alleen ze hebben alletwee hetzelfde probleem, bijna .geen opberg ruimte onder het zadel.
wel een genot om op te rijden, op die 299 cc.
 
Wat Paul zegt klopt ook als een bus

Constant op je top functioneren is voor geen enkele machine een goede zaak max 80 % dan gaat het allemaal toch net wat langer mee
 
Wat Paul zegt klopt ook als een bus

Constant op je top functioneren is voor geen enkele machine een goede zaak max 80 % dan gaat het allemaal toch net wat langer mee


Is het dat wat 1Paul bedoelt ? :?

Het lijkt me immers dat een 300 cc meer moeite moet doen en meer toeren moet draaien om constant 120 km/u aan te houden dan een 400 cc... Zelfs in eenzelfde blok...
 
Laatst bewerkt:
Heej mensen, Gisteren ben ik wat gaan rondkijken. Het is uiteindelijk een Aprilia atlantic 500 geworden. Ik heb bij deze machine dat hij minder aanvoelt als een boot, wat ik wel bij de brugman had. Is niets mis mee, maar gewoon niet voor mij. Bedankt voor de tips tot nu toe van jullie.

groet,
 
Gefeliciteerd me je keuze. (plaatje zou leuk zijn)

Nu je een scoot hebt aangeschaft wil je er misschien ook voor de fun mee rijden. If so, kijk dan een hier
 
Is het dat wat 1Paul bedoelt ? :?

Het lijkt me immers dat een 300 cc meer moeite moet doen en meer toeren moet draaien om constant 120 km/u aan te houden dan een 400 cc... Zelfs in eenzelfde blok...


Ga jij maar eens een machine uitproberen, neem er een die gemaakt is als 250 cc en zet daar een grotere cilinder op die je steeds op zijn top laat draaien en neem er een die ook gebruikt word voor 400 cc maar gedownsized is naar 300 cc...

Mag jij me vertellen welke het eerste in de soep zal draaien, degeen die steeds op zijn top moet draaien en daar eigenlijk niet voor gemaakt is of degeen die op de top draait maar nog veel meer aan kan!!!
 
Ik ga je niks vertellen, want ik weet het niet...

Ik vermoed echter dat beide motoren even snel zullen draaien, gelet op hun gelijkaardige cylinderinhoud...

Waarom draait de ene dan sneller in de soep dan de andere ?

Is een open, geïnteresseerde vraag.
 
Ik doe al een paar jaar ww met mun sh300, waarvan 75 procent snelweg. Ik heb nog nooit in soep gereden. Lijkt me ook gevaarlijk, met die ballen. Op de highway rij ik 120 km/h, of harder als nodig. Die dingen kunnen dat probleemloos hebben. Regelmatig verse olie, een filtertje en bijvullen met dat groene goud dat je vooruit helpt. Heb hier soms het gevoel dat motoren als expositiemateriaal worden beschouwd. Ze worden toch echt gemaakt om te gebruiken jongens.
 
Ik ga je niks vertellen, want ik weet het niet...

Ik vermoed echter dat beide motoren even snel zullen draaien, gelet op hun gelijkaardige cylinderinhoud...

Waarom draait de ene dan sneller in de soep dan de andere ?

Is een open, geïnteresseerde vraag.

Ik ben ook benieuwd. Ik weet niet beter dan een scooter voorzien is van variomaat. En dat die variomaat, mits goed afgesteld, het toerental van de scooter bij elke snelheid (nagenoeg) gelijk houdt. In die context zou het m.i. niet uit moeten maken of je 5000 toeren bij 30km/u draait of 5000 toeren bij 130 km/u....

@TS: gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee :] Blok van de Atlantic is volgens mij een oude vertrouwde Piaggio Master, daar is zeker niks mis mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me iets voorstellen bij verschillende slag en boring bij een gelijke cylinderinhoud (lange slag = meer koppel en korte slag = meer toeren en dus meer Pk's).

Maar waarom een gedownsized 400 cc blok zodat er nog maar 300 cc overblijven nu langer meegaat dan een blok met effectief 300 cc, begrijp ik echt niet...

Ik ben ook maar een domme, hé.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook benieuwd. Ik weet niet beter dan een scooter voorzien is van variomaat. En dat die variomaat, mits goed afgesteld, het toerental van de scooter bij elke snelheid (nagenoeg) gelijk houdt. In die context zou het m.i. niet uit moeten maken of je 5000 toeren bij 30km/u draait of 5000 toeren bij 130 km/u....

@TS: gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee :] Blok van de Atlantic is volgens mij een oude vertrouwde Piaggio Master, daar is zeker niks mis mee.

Jouw veronderstelling klopt niet. Een variomaat houdt het toerental optimaal, o.a. afhankelijk van stand gashandle en snelheid. Zo komt bij mijn, goed afgestelde, SW400 90 km/u overeen met 5000 tpm en 130 met 7200 (ca 18 km/u per 1000 tpm).

En ook bij vol accelereren varieert het toerental:
0-30 km/u = 4000 tpm,
30-60 = 5000
60-100 = 5500 (= max overbrenging c.q. poelie voor groot en achter klein)
Daarna neemt toerental lineair toe met snelheid tot zo'n 9000 bij 160.
 
Laatst bewerkt:
Integra, en dan de automaat versie, dat zou zeker mijn wens zijn.
Maar er zijn nog meer wensen te vervullen komend jaar... dus geen integra in 2013.

Het is voor mij overgens nieuw om met regelmaat met de 2wieller naar werk te gaan. Nog even aftasten hoe dat bevalt, vandaar dat ik met klein budget wil starten.

Ik ben net zo begonnen vorig jaar ..... met de 2-wieler van en naar het werk.... had het budget voor een Integra en .... heb mij dat nog niet beklaagd sindsdien....mss een tweedehands Integra?
 
Terug
Bovenaan Onderaan