herrie

knuppel in het hoenderhok;

Ik kan het geluid van een motorfiets wel waarderen, CBX1000, Ducati.
Maar als het erg luid wordt dan is het wel een zielige vertoning.
 
Tsja. Waarom.
Volgens mij moet je het vergelijken met muziek. Waarom sommigen van hiphop houden luisteren anderen graag naar metal. De één vind het ene muziek en de andere niet en andersom.
Er zijn mensen die het geluid van hun motor gewoon mooi vinden. Persoonlijk ben ik het wel veel meer gaan waarderen sinds ik zelf ben gaan lessen.
Net als met muziek is het leuk om je geluid hard te zetten (vind ik persoonlijk, en lijken meer mensen te vinden), maar als je een beetje rekening houd met je omgeving doe je dit dus gematigd, maar er zijn altijd mensen die dit niet doen.
En inderdaad. Je woont langs de weg, deal with it. I'm woon naast een basisschool, smorgens altijd schreeuwende kinderen (kom meestal pas tegen 2u thuis van werk). Ik deal daar ook mee.
 
Tsja. Waarom.
Volgens mij moet je het vergelijken met muziek. Waarom sommigen van hiphop houden luisteren anderen graag naar metal. De één vind het ene muziek en de andere niet en andersom.
Er zijn mensen die het geluid van hun motor gewoon mooi vinden. Persoonlijk ben ik het wel veel meer gaan waarderen sinds ik zelf ben gaan lessen.
Net als met muziek is het leuk om je geluid hard te zetten (vind ik persoonlijk, en lijken meer mensen te vinden), maar als je een beetje rekening houd met je omgeving doe je dit dus gematigd, maar er zijn altijd mensen die dit niet doen.
En inderdaad. Je woont langs de weg, deal with it. I'm woon naast een basisschool, smorgens altijd schreeuwende kinderen (kom meestal pas tegen 2u thuis van werk). Ik deal daar ook mee.

Ik hou van deze muziek;
Veel mensen houden daar nu eenmaal niet van.... (onbegrijpelijk maar goed)

Het is toch niet heel moeilijk om te snappen dat het niet echt gewaardeerd wordt als ik deze muziek op de openbare weg moet draaien en dan met zo'n volume dat ik me er zelf af en toe aan begin te storen?
 
Moet wel zeggen dat "loud pipes saves lives" is ook de grootst mogelijke onzin. wordt alleen maar gebruikt om die herriepijpen te vergoeilijken.

Zoals altijd: de minderheid verpest het voor de rest. Door deze aso minderheid worden o.a. leuke wegen afgesloten voor de liefhebbers. Jammer dat hun brein verward is door de herrie uit hun open pijpen en dat ze dit niet door hebben.
 
VRIJDAG!!! *O*

Oh nee...wacht.. -O-

*Serieus-modus*:
Je zegt dat je niet weet waarom de gemiddelde uitlaat tien keer harder klinkt dan die van een auto bijvoorbeeld. In de eerste plaats zijn een auto-motor en een motor-motor wezenlijk verschillend. De inhoud is misschien hetzelfde (gemiddeld heeft een motor-motor minder inhoud natuurlijk), maar de prestaties zijn anders. Hogere bandbreedte aan toerental, andere vermogens/koppel afgiftes.

Hiernaast, heb je bij een auto natuurlijk ook veeeel meer metaal om de auto heen, meer mogelijkheid tot isolatie en een veeel langere uitlaat, wat meer demping toestaat. Bij een motor zit je gescheiden van het blok door een lullig plastic kuipje. Het is vaak niet meer dan dat, als dat het al is. Tel daarbij op dat de uitlaat altijd korter is en het sommetje is compleet dat een motor gemiddeld meer kabaal maakt dan een auto.

Als de uitlaat wordt vervangen *kan* dit tot geluidstoename leiden.

Laat ik het volgende voorop stellen: ik ben enorm fan van motorgeluid. Open uitlaten kan ik (in tegenstelling tot jou) enorm van genieten. Als ik er een in het wild zie, gaat de grijns van oor-tot-oor en de duim omhoog.

Komma, echter, maar... Ik kan de frustratie zeker begrijpen. Daarom rijd ik ook met een dB-killer in mijn uitlaat. Nu vermoed ik (weet ik nog niet zeker, nog niet gemeten) dat mijn vervangingsuitlaat (met dB-killer) stiller is dan de standaard uitlaat. En nog krijg ik soms mensen die "rustig" (rustaaaagh :P ) naar me wenken als ik netjes 62 rijd op een 60 weg..

En dan het bij het stoplicht even gas geven: daar kan ik me ook aan ergeren.

Dank voor de uitleg.
 
Ik hou van deze muziek;
Veel mensen houden daar nu eenmaal niet van.... (onbegrijpelijk maar goed)

Het is toch niet heel moeilijk om te snappen dat het niet echt gewaardeerd wordt als ik deze muziek op de openbare weg moet draaien en dan met zo'n volume dat ik me er zelf af en toe aan begin te storen?

Hear, hear.
 
in rotterdam wonen en klagen over motorgeluid. Er zijn ergere dingen in het leven.

Wordt er in de buurt vaak meetings georganisseerd waar motorrijders afkomen? lief vragen om elders te organiseren (succes!)
of is het gewoon een doorrijdroute stad in/uit? kun je niks aan doen behalve isolatie tegen de geluid.
in de buurt een restauranten straat? avondleven waar jongelui eropaf komen?


Zelf in amsterdam nieuw west gewoont en sindskort verhuist. ik woonde aan een rechte stuk weg met wat verkeerslichten tussen.
dus 9 van de 10 motorrijder trok dat ding open. gewoon omdat het kan en verderop weer. ik ben ook schuldig, doe het nogsteeds trouwens.

Zelf vind ik laagvliegende vliegtuigen hinderlijker dan een miezerige motorgeluid dat dreunt tenminste niet door je woonkamer..
Zelfde geldt voor sirenes. Vroegâh stond er een brandweer kazerne om de hoek en incombinatie met een kruispunt, mag je wel raden dat hij met een rotjang, op max volume dagelijks minimaal 5 keer langskwam.

zoals gezegd. er zijn ergere dingen dan motorgeluid in een dichtbevolkte stad.
 
Laatst bewerkt:
Het is een doorrijroute geworden, bikerofamsterdam. Dat was het eerst veel minder. Daarnaast is in de afgelopen 15 jaar het aantal motorbezitters enorm toegenomen, is mijn gevoel. Op het kruispunt waari ik vlakbij woon, zijn ook stoplichten geplaatst
 
Ik woonde aan een rustige weg totdat er een ring rondom het dorp werd gelegd en onze straat een "spaak" naar het centrum werd. Van amper verkeer naar een verkeersintensiteit van 7000-9000 gemotoriseerde voertuigen per dag. Ik en mijn gezin konden niet wennen aan die drukte en op een gegeven moment zit het zo tussen je oren dat het je echt "opvreet".
Dus verhuisd naar de rand van een dorp, verkeersluwe weg, grote tuinen, achter ons landbouwgrond etc... Eindelijk rust, geen auto's meer en rotzooi in de tuin, overlast van uitgaande jeugd die op de fiets naar huis gaat etc....
Eindelijk rust...... dachten we want al snel kwamen we er ergens op een vroege morgen 4:30 achter dat beide buren kippen en een HAAN hebben. :(

Je kunt niet alles ontlopen, probeer het te accepteren.
 
Ik hou van deze muziek;
Veel mensen houden daar nu eenmaal niet van.... (onbegrijpelijk maar goed)

Het is toch niet heel moeilijk om te snappen dat het niet echt gewaardeerd wordt als ik deze muziek op de openbare weg moet draaien en dan met zo'n volume dat ik me er zelf af en toe aan begin te storen?
Persoonlijk zou ik dat dus niet vervelend vinden nee (goede smaak :P)
Maar wel ronduit asociaal _O-
Die balans vinden (hoe hard kan/mag ik) schijnt inderdaad moeilijk te zijn voor velen.
 
Ik vind een dik motorgeluid ook gaaf (persoonlijk) maar wel asociaal als je er constant mee rond rijdt, omdat het voor veel mensen onnodige overlast veroorzaakt. Hou daar gewoon rekening mee.

Dat zeggende, de meeste motorrijders produceren helemaal niet zoveel lawaai.
Je merkt het alleen heel erg op als er iemand met knallende uitlaat voorbij komt. De motoren die netjes een beschaafd geluid produceren registreer je niet of minder.
 
Er is geen andere reden dan persoonlijke smaak. Een uitlaat die schreeuwt, of een diepe brom geeft, lekker ploft.. de echte 'petrolheads' krijgen daar kippenvel van..

Máár als het je niet trekt, dan kan ik begrijpen dat het vervelend is.

Ik heb zelf een uitlaat die relatief diep klinkt, maar pas echt 'luid' wordt als je het gas open trekt. In en om de stad doe ik dat niet, dus houd de overlast m.i. beperkt, zonder mijn eigen 'smaak' weg te moeten cijferen.

Ik kan mezelf namelijk ook er aan storen als ik op 't kantoor langs de gracht zit, en er choppers/quads (dat zijn de ergste) het gas open trekken op een stukje waar je 50 mag, maar 30 verantwoordelijker zou zijn door alle gelijkwaardige kruispunten.

In al die andere topics heb ik het ook al aangekaart; Het gedrag van de bestuurder zorgt voor de overlast. Ook met open uitlaat kan je de overlast beperken.
 
Beste motorliefhebbers,

Omdat ik nieuw ben wil ik me eerst even voorstellen. Ik heet Leon en, om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb een bloedhekel aan motorfietsen. Onder andere hierom.

Ik zie dat er in dit forum al vaker over is gediscussieerd maar ik heb nog geen bevredigend antwoord op de oprechte vraag waarom motorrijders graag herrie veroorzaken en waarom de gemiddelde uitlaat tien keer harder klinkt dan die van een auto bijvoorbeeld. Erg irritant als je, zoals ik, aan een wat drukkere weg woont waar, zeker bij mooi weer, ongeveer 20 herrieschoppers per uur langs komen die het vaak ook nodig vinden bij het stilstaan voor het stoplicht toch maar regelmatig de gashendel open te trekken.

Als men herrie zo fijn vindt, waarom dan niet met de motorfiets in de badkamer gaan staan? Worden anderen tenminste niet lastig gevallen. Onderstaand filmpje geeft mijn gevoel ook aardig weer (don't be offended :) )


Hallo Harry,

ik heb een race motor. Verlijkbaar met een race auto zoals een Porsche of blitse Ferrari. Mijn race motor is ook rood. Net zoals een Ferrari en gaat ook heel snel, net zoals een Ferrari.

Hierom zit er een sport uitlaat onder net zoals bij een Ferrari zodat er net zoals bij een Ferrari een sport geluid uitkomt.


Helaas kan ik geen Ferrari betalen dus moet ik het mijn mijn rode 2 wieler doen. Die overigens voor menig Ferrari niet onder doet. 8-)
 
Beste motorliefhebbers,

Omdat ik nieuw ben wil ik me eerst even voorstellen. Ik heet Leon en, om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb een bloedhekel aan motorfietsen. Onder andere hierom.

Ik zie dat er in dit forum al vaker over is gediscussieerd maar ik heb nog geen bevredigend antwoord op de oprechte vraag waarom motorrijders graag herrie veroorzaken en waarom de gemiddelde uitlaat tien keer harder klinkt dan die van een auto bijvoorbeeld. Erg irritant als je, zoals ik, aan een wat drukkere weg woont waar, zeker bij mooi weer, ongeveer 20 herrieschoppers per uur langs komen die het vaak ook nodig vinden bij het stilstaan voor het stoplicht toch maar regelmatig de gashendel open te trekken.

Als men herrie zo fijn vindt, waarom dan niet met de motorfiets in de badkamer gaan staan? Worden anderen tenminste niet lastig gevallen. Onderstaand filmpje geeft mijn gevoel ook aardig weer (don't be offended :) )


Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, wonende aan een drukke weg.

Zelf heb ik ook last van verkeersgeluid, maar dan van met name auto's en nog meer: vrachtverkeer.

Sterker nog, het is één van de redenen waarom ik met mijn werkplaats ben verhuisd, want het werd voor mij echt over de grens.

En dat is ook meteen de oplossing, want verkeer gaat zich nooit aanpassen aan jouw wensen.
 
Toen ik het huis een hele tijd geleden kocht, was er veel minder (motor)verkeer. Ik zie verder niet waarom de plek waar ik woon een rechtvaardiging is voor het veroorzaken van herrie.
Ik snap je helemaal.

Eerst woonde ik bij schiphol, toen heb ik een verzoek op het pilotenforum van KLM en alle andere maatschappijen ingediend om niet meer laag langs te vliegen want ik had er serieus last van.

Uiteindelijk toch maar verhuistD (dank aan TS) naar een woonwijk. Daar zat een kindercrèche en heb me toen maar aangemeld op het kleppendemoedersforum met het verzoek om wat minder te praten als ze kinderen brachten en haalden want ik had er serieus last van.

Nu woon ik in het bos :)
Heb me laatst toch maar even aangemeld op het vogelforum want in de vroegste vroegte beginnen ze met z'n allen tegelijk te fluiten en ik heb geen idee wat het nut daarvan is, ik vind het maar irritant.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Misofonie
 
Laatst bewerkt:
Een beetje geluid moet kunnen. Ik geniet het meeste van een beschaafde sportuitlaat met liefst een klein plofje af en toe. Maar alleen omdat het lekker is om zelf onder je kont te horen. Herrie maken om gehoord te wórden , bijvoorbeeld door te gaan gassen bij het stoplicht hoeft voor mij ook niet.

Motorrijders zijn er ook niet uniek in, dat ze dat geluid kunnen waarderen. Een ferrari die klinkt als een peugeot 107 zou weinig vraag voor zijn, denk ik. Zelfde geldt voor speedboten. Voor mensen die een powermachine leuk vinden, hoort het geluid daar vaak gewoon bij.

Maar het is aan een niet liefhebber wel moeilijk uit te leggen waarom dat geluid nou zo lekker is.
Er is ook geen wielrenner ter wereld die mij uit kan leggen waarom het lekker zou zijn bergop te fietsen ;)
 
Loud pipes save lives zorgen ervoor dat steeds meer dijken afgesloten worden voor motoren. -O-
 
Ik snap je helemaal.

Eerst woonde ik bij schiphol, toen heb ik een verzoek op het pilotenforum van KLM en alle andere maatschappijen ingediend om niet meer laag langs te vliegen want ik had er serieus last van.

Uiteindelijk toch maar verhuist naar een woonwijk. Daar zat een kindercrèche en heb me toen maar aangemeld op het kleppendemoedersforum met het verzoek om wat minder te praten als ze kinderen brachten en haalden want ik had er serieus last van.

Nu woon ik in het bos :)
Heb me laatst toch maar even aangemeld op het vogelforum want in de vroegste vroegte beginnen ze met z'n allen tegelijk te fluiten en ik heb geen idee wat het nut daarvan is, ik vind het maar irritant.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Misofonie


_O- _O- Hahaha je hebt ook van die mensen die gaan in Assen wonen en krijgen dan pas in de gaten dat ze wel erg dicht bij de TTbaan wonen en dan maar klagen.....
 
Een beetje geluid moet kunnen. Ik geniet het meeste van een beschaafde sportuitlaat met liefst een klein plofje af en toe. Maar alleen omdat het lekker is om zelf onder je kont te horen. Herrie maken om gehoord te wórden , bijvoorbeeld door te gaan gassen bij het stoplicht hoeft voor mij ook niet.

Motorrijders zijn er ook niet uniek in, dat ze dat geluid kunnen waarderen. Een ferrari die klinkt als een peugeot 107 zou weinig vraag voor zijn, denk ik. Zelfde geldt voor speedboten. Voor mensen die een powermachine leuk vinden, hoort het geluid daar vaak gewoon bij.

Maar het is aan een niet liefhebber wel moeilijk uit te leggen waarom dat geluid nou zo lekker is.
Er is ook geen wielrenner ter wereld die mij uit kan leggen waarom het lekker zou zijn bergop te fietsen ;)

Al die motorrijders die bovenop de passen staan te flaneren met het gevoel iets gepresteerd te hebben; dat gevoel is 1000x zo groot (want o.a versterkt door veel meer endorfine en adrenaline) als je de klim met de racefiets hebt volbracht. Alleen gaan wij meteen weer door naar de volgende.
 
Ik snap je helemaal.

Eerst woonde ik bij schiphol, toen heb ik een verzoek op het pilotenforum van KLM en alle andere maatschappijen ingediend om niet meer laag langs te vliegen want ik had er serieus last van.

Uiteindelijk toch maar verhuist naar een woonwijk. Daar zat een kindercrèche en heb me toen maar aangemeld op het kleppendemoedersforum met het verzoek om wat minder te praten als ze kinderen brachten en haalden want ik had er serieus last van.

Nu woon ik in het bos :)
Heb me laatst toch maar even aangemeld op het vogelforum want in de vroegste vroegte beginnen ze met z'n allen tegelijk te fluiten en ik heb geen idee wat het nut daarvan is, ik vind het maar irritant.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Misofonie

VerhuisD
 
Terug
Bovenaan Onderaan