Sander aka De Lange
MF'er
Ook hier in Den Bosch door de pekel mogen rijden. Ze hebben een flinke laag neergegooid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Brrr. Helemaal niks van gemerkt toen ik daar langs kwam. Gelukkig pak ik die bocht (en de volgende) altijd wat rustiger als het vochtig is. Cursus lijkt me plotseling ook wel een waardevolle aanvulling.vanmorgen A16 -> A20, ik reed voorzichtig want het had gevroren.
....
Juk zoiets heb ik vorig jaar met een tegemoetkomende auto meegemaakt, vloog zo naast me over de kop 't begon met een heel klein slingertje en binnen 3 seconden was 't al gebeurd...vanmorgen A16 -> A20, ik reed voorzichtig want het had gevroren.
het verbindingsstuk is dubbelbaans en neem ik in de zomer bij vrijbaan met 120,130.
Ik reed achter een rijtje auto's op de linker baan- auto voor me gaat naar rechts, en ik volg ook naar rechts, omdat ik met deze temperatuur voorzichtig de bocht door wil.
met 80,90 rij ik achter die auto aan, ik zie de achterkant grip verliezen, en de auto begint zachtjes te slingeren. Ik dacht dat het nog te korrigeren viel, maar het werd erger, en slingeren werd heviger en uiteindelijk ging de auto dwars over de 2 rijbanen zijdelings de vangrail in, door de klap schoot de auto weer terug en sloeg over de kop.
meteen de motor aan de kant gezet, de bestuurster hing ondersteboven in de auto, die op de kop lag midden op de snelweg.
samen met een paar omstanders het vrouwtje, die flink overstuur was, eruit geholpen.
gelukkig had ze niks, maar dr auto was total-loss, aan alle kanten in elkaar.
Ik was ook wel geschrokken, ik zag alles net voor me gebeuren, en kon alles gelukkig goed uitwijken via de vluchtstrook. Dit was ook precies de situatie waarop ik een paar jaar terug getraint ben tijdens een cursus.
Het valt me weer op, dat hoe gemakkelijk een auto die een beetje uit koers is, een mega klapper maakt. wordt flink onderschat, lijkt me.
Het valt me weer op, dat hoe gemakkelijk een auto die een beetje uit koers is, een mega klapper maakt. wordt flink onderschat, lijkt me.
Brrr. Helemaal niks van gemerkt toen ik daar langs kwam. Gelukkig pak ik die bocht (en de volgende) altijd wat rustiger als het vochtig is. Cursus lijkt me plotseling ook wel een waardevolle aanvulling.
het vreemde was inderdaad dat ik zelf geen gladheid merkte in die bocht, maar ik reed natuurlijk wel in de bandensporen.
Door de bollere band, niet perse smallere band.Minder gewicht betekend minder middelpuntvliedende kracht.
Ook hebben motorfietsen minder snel last van aquaplaning door een veelsmallereband.
Als je met een auto met achterwielaandrijving teveel gas geeft op een gladde ondergrond, breekt 'ie achter uit. Nog nooit een F1 auto zien uitbreken bij verlies van grip? Op vermogen (dus niet als er een technisch mankement aan de voorzijde is) breekt daar altijd de achterkant uit.bijzonder verhaal, maar hoe kan de auto achter grip verliezen? zou zoiets iedereen kunnen overkomen denk je!
bijzonder verhaal, maar hoe kan de auto achter grip verliezen? zou zoiets iedereen kunnen overkomen denk je!
Een collega stond laatst voor de tweede keer dwars op een kruising met een oude, voorwielaangedreven auto.
Bleek dat de achterschokdempers dermate versleten waren dat de achterkant bij sommig hobbels gewoon los kwam.
Maar in de regel zal een voorwielaangedreven auto altijd eerst gaan ondersturen. En een goed ontworpen, goed afgestelde achterwielaandrijver ook.
Maar in de regel zal een voorwielaangedreven auto altijd eerst gaan ondersturen. En een goed ontworpen, goed afgestelde achterwielaandrijver ook.