Honda cbr125

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mexion,

Op pagina 68 staan een paar tips voor het examen. En voor de rest gewoon proberen niet zenuwachtig te zijn, het is echt niet moeilijk. Ook zal de examinator vragen om enkele onderdelen op je motor aan te duiden zoals olie-dop, temp-meter, remreservoir, hoe kan je zien dat banden en remmen versleten zijn enz. En voor de rest, gewoon nog een beetje oefenen op de onderdelen die nog moeilijk gaan. Het parcours is zeer goed te doen. Op de weg is het een beetje opletten wat je doet. Ik weet niet of je bij jou in de buurt moet je examen afleggen zodat je de straten al een beetje kent want dat helpt wel veel denk ik. Goed letten dat je voorrang geeft en vertraagt als je een straat tegenkomt waar je voorrang zou moeten geven. Niet te dicht stoppen achter een voorliggende auto, best een metertje of 2 tussenlaten. Zorgen dat je links van het midden rijdt op de weg en bij aankomend verkeer dat je dan weer een beetje in het midden van de weg rijdt. Als je moet stoppen voor haaientanden, zorg dat je VOOR die haaientanden stopt. En zeer belangrijk: zorgen dat je naar de verkeersborden kijkt. Zelf had ik daar nogal problemen mee, er hingen daar zoveel verkeersborden dat ik soms niet wist waar gekeken. Of van die kleine verkeersbordjes die zo in een smalle straat hangen 2m boven de grond met zone 30 op, die zie je ook makkelijk over het hoofd.

Neem je nog een extra les voor het examen begint?

Succes ;)
 
kheb net 2 uur les gehad voor het examen en nu is de stress aant komen :r

alles ging redelijk vlot behalve de noodstop
(ik heb namelijk een grote schrik op nat wegdek sinds ik eens gevallen ben)

de instructeur heeft wel alles uitgelegd :}
maarja mijn schrik gaat er niet mee weg

straks om kwart voor 12 vertrekken we richting gent om men examen te doen
hopelijk is de ewaminator goed gezind!

ik laat nog iets horen!

greetz
 
*O* *O* *O* GESLAAGD *O* *O* *O*

eindelijk die lelijke "L" van men cbr(ke) :Y

maar kheb wel de examinator vies gekregen _O-
ik moest doen de baan volgen dat hij in men oortje zei en ben 3 keer verkeerd gereden, ben zelfs per ongeluk de autostrade op gegaan richting oostende en nog 2 keer verkeerd gereden, kheb door de zenuwen links en rechts door elkaar geslaan :r

en dan terug op het examen centrum zei hij met een vieze smoel "ik zal er u dan maar door laten zeker"

en de maneuvres waren ook goed :]

maar ben wel stik jaloers geworden op de echte 25kw motoren, als je gewoon bent van met een 125cc te rijden en dan op een 500cc(25kw) is dat wel effe wennen

mss eens zien voor volgende zomer een mooie 25kw 8-)

greetz
 
*O* *O* *O* GESLAAGD *O* *O* *O*

eindelijk die lelijke "L" van men cbr(ke) :Y

maar kheb wel de examinator vies gekregen _O-
ik moest doen de baan volgen dat hij in men oortje zei en ben 3 keer verkeerd gereden, ben zelfs per ongeluk de autostrade op gegaan richting oostende en nog 2 keer verkeerd gereden, kheb door de zenuwen links en rechts door elkaar geslaan :r

en dan terug op het examen centrum zei hij met een vieze smoel "ik zal er u dan maar door laten zeker"

en de maneuvres waren ook goed :]

maar ben wel stik jaloers geworden op de echte 25kw motoren, als je gewoon bent van met een 125cc te rijden en dan op een 500cc(25kw) is dat wel effe wennen

mss eens zien voor volgende zomer een mooie 25kw 8-)

greetz

Gefeliciteerd Mex.
Mag je nu bij jullie meteen op een zwaardere motor gaan rijden,
als je het rijbewijs gehaald hebt?
Bij ons moet je eerst motorrijles nemen.
Mag niet zonder rijbewijs op een 125 cc. rijden.
Ben je geslaagd, dan moet je eerst een tijd op een 25 kw. rijden.
Daarna pas mag je een zwaardere aanschaffen.
Grtz. :W :]
 
Gefeliciteerd :)

Die 500 cc's rijden idd anders hé ;)

@ pluf: Bij ons is het ook zo hoor.


En toch blijf ik zeggen tegen alle toekomstige afvalligen:
LANG LEVE DE CBR 125R :} *O* :}
Je zult spijt krijgen, als je hem ooit weg doet. :Y
En ik spreek uit ervaring. :Y

Grtz. :W :]
 
Jaja Pluf.

Je hebt gelijk, ik rij nu CBR 1000 en ooit schaf ik me weer eens een CBR 125 aan.
De fun die deze machine je geeft is ongelooflijk. Spijtig van de problemen die de huidige reeks kent! :Z
 
hee cbr en music wat voor probleempjes zijn dat dan het uitschieten van de versnellingen of zo ??of wat anders hoop graag van je te horen. greets em mexion gefeliciteerd he
 
Jaja Pluf.

Je hebt gelijk, ik rij nu CBR 1000 en ooit schaf ik me weer eens een CBR 125 aan.
De fun die deze machine je geeft is ongelooflijk. Spijtig van de problemen die de huidige reeks kent! :Z


Ben ook benieuwd, welke problemen jij bedoeld, bij de huidige reeks. :?
Grtz. :W :]
 
Sommige modellen hebben idd problemen met de elektrische spoel ofzo en andere hebben het probleem dat hij soms uit z'n versnelling schiet. Dat uit versnelling schieten heb ik ook even gehad in het begin maar na het zorgvuldig afstellen van de koppeling was dat bij mij opgelost.

Oja @ pluf: Ik doe m'n cbr nog LANG niet weg hoor. Ik rijd er graag mee :Y
 
Sommige modellen hebben idd problemen met de elektrische spoel ofzo en andere hebben het probleem dat hij soms uit z'n versnelling schiet. Dat uit versnelling schieten heb ik ook even gehad in het begin maar na het zorgvuldig afstellen van de koppeling was dat bij mij opgelost.

Oja @ pluf: Ik doe m'n cbr nog LANG niet weg hoor. Ik rijd er graag mee :Y

Kijk en dat horen wij graag. :Y
Grtz. :W :]
 
cool :9
staat ook een filmpje op diezelfde pagina van cbr die 140 doet,mooi geluid trouwens :]
 
vette filmpkes!!! *O*

die wheely ziet er zo simpel uit he, maar in het echt?
maar wss zitten die met andere tandwiel verhoudingen.

IK WIL DAT OOK DOEN :Y


(ahja een tip: 10.000 toeren en koppeling laten schieten maar is heel slecht voor je koppeling platen)
 
vette filmpkes!!! *O*

die wheely ziet er zo simpel uit he, maar in het echt?
maar wss zitten die met andere tandwiel verhoudingen.

IK WIL DAT OOK DOEN :Y


(ahja een tip: 10.000 toeren en koppeling laten schieten maar is heel slecht voor je koppeling platen)


Hey maat, heb nieuwe naam op msn Drommy001.
zitten echt wel vette filmpjes tussen he *D
 
das eigenlijk 1 van men saaiste filmpjes :X
gewoon om het verschil aan te tonen van men std cbr en men "getunde cbr"

mijn filmpjes van men burnout's, mooie bochtjes enz staan niet op internet alleen op men pc






Heeft er hier iemand ervaring met het verwijderen van het achterspatbord???
ik zou dat graag verwijderen maar ik wil NIET zagen of afbreken etc, het enige dat ik wil doen is het er af vijzen zodat ik het later weer kan plaatsen.
gaat dit?

http://w1.bikepics.com/pics/2006/01/29/bikepics-511222-full.jpg

greetz :W
 
Laatst bewerkt:
:W
Welke km standen heeft iedereen nu met de cbr?
(ik heb er in totaal 3600km mee gereden (van de totaal 10300) in 7 maanden ofzo en dan ingeruilt :Y
Maar nu heb ik hier nog een NIEUWE! kettingset liggen voor de cbr met mooie tandwielen ook :Y
Dus mensen die voor zeer weinig geld een mooie DID kettingset willen
(zwart gecoat achtertandwiel 8-) )
Mail mij aub hij mag weg voor weinig en zit nog nieuw in de verpakking/doos :Y
(ketting op cbr slijt rap (omdatie zo dun is enz) dusja en als je het niet ziet zitten om te installeren wil ik het zelf nog doen ook ;) (is poepsimpel met kliksysteem *D )
Ik wil er graag 40€ voor hebben :]
 
Laatst bewerkt:
:W
Welke km standen heeft iedereen nu met de cbr?
(ik heb er in totaal 3600km mee gereden (van de totaal 10300) in 7 maanden ofzo en dan ingeruilt :Y
Maar nu heb ik hier nog een NIEUWE! kettingset liggen voor de cbr met mooie tandwielen ook :Y
Dus mensen die voor zeer weinig geld een mooie DID kettingset willen
(zwart gecoat achtertandwiel 8-) )
Mail mij aub hij mag weg voor weinig en zit nog nieuw in de verpakking/doos :Y
(ketting op cbr slijt rap (omdatie zo dun is enz) dusja en als je het niet ziet zitten om te installeren wil ik het zelf nog doen ook ;) (is poepsimpel met kliksysteem *D )

Ik wil er graag 40€ voor hebben :]
Ik heb op m'n nieuwe cbr 1000 km staan en dit op een maandje.
al flink gereden he :]
 
Ik heb een cool filmpje gevonden van een cbr die wheelies doet.

http://www.youtube.com/watch?v=oXJWC9oWxvk

Hoeveel toeren zou je moeten draaien om hem zo hoog te krijgen? Ik zou het ook wel eens willen proberen maar ben bang dat ik op m'n muil zal gaan :9

Niet doen.
Slecht voor je motor, in principe te weinig vermogen hiervoor.
Of je moet een licht persoon zijn.
En je moet veel oefenen voordar je dit goed kunt.
Dus eerst veel vallen, dus niet best voor je CBR
Grtz. :W :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan