Mexion,
Op pagina 68 staan een paar tips voor het examen. En voor de rest gewoon proberen niet zenuwachtig te zijn, het is echt niet moeilijk. Ook zal de examinator vragen om enkele onderdelen op je motor aan te duiden zoals olie-dop, temp-meter, remreservoir, hoe kan je zien dat banden en remmen versleten zijn enz. En voor de rest, gewoon nog een beetje oefenen op de onderdelen die nog moeilijk gaan. Het parcours is zeer goed te doen. Op de weg is het een beetje opletten wat je doet. Ik weet niet of je bij jou in de buurt moet je examen afleggen zodat je de straten al een beetje kent want dat helpt wel veel denk ik. Goed letten dat je voorrang geeft en vertraagt als je een straat tegenkomt waar je voorrang zou moeten geven. Niet te dicht stoppen achter een voorliggende auto, best een metertje of 2 tussenlaten. Zorgen dat je links van het midden rijdt op de weg en bij aankomend verkeer dat je dan weer een beetje in het midden van de weg rijdt. Als je moet stoppen voor haaientanden, zorg dat je VOOR die haaientanden stopt. En zeer belangrijk: zorgen dat je naar de verkeersborden kijkt. Zelf had ik daar nogal problemen mee, er hingen daar zoveel verkeersborden dat ik soms niet wist waar gekeken. Of van die kleine verkeersbordjes die zo in een smalle straat hangen 2m boven de grond met zone 30 op, die zie je ook makkelijk over het hoofd.
Neem je nog een extra les voor het examen begint?
Succes
Op pagina 68 staan een paar tips voor het examen. En voor de rest gewoon proberen niet zenuwachtig te zijn, het is echt niet moeilijk. Ook zal de examinator vragen om enkele onderdelen op je motor aan te duiden zoals olie-dop, temp-meter, remreservoir, hoe kan je zien dat banden en remmen versleten zijn enz. En voor de rest, gewoon nog een beetje oefenen op de onderdelen die nog moeilijk gaan. Het parcours is zeer goed te doen. Op de weg is het een beetje opletten wat je doet. Ik weet niet of je bij jou in de buurt moet je examen afleggen zodat je de straten al een beetje kent want dat helpt wel veel denk ik. Goed letten dat je voorrang geeft en vertraagt als je een straat tegenkomt waar je voorrang zou moeten geven. Niet te dicht stoppen achter een voorliggende auto, best een metertje of 2 tussenlaten. Zorgen dat je links van het midden rijdt op de weg en bij aankomend verkeer dat je dan weer een beetje in het midden van de weg rijdt. Als je moet stoppen voor haaientanden, zorg dat je VOOR die haaientanden stopt. En zeer belangrijk: zorgen dat je naar de verkeersborden kijkt. Zelf had ik daar nogal problemen mee, er hingen daar zoveel verkeersborden dat ik soms niet wist waar gekeken. Of van die kleine verkeersbordjes die zo in een smalle straat hangen 2m boven de grond met zone 30 op, die zie je ook makkelijk over het hoofd.
Neem je nog een extra les voor het examen begint?
Succes