Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Niets mis met de remmen, dus.
Nee ze waren niet heet maar waren wel scheef afgesleten (remblokken)dus wellicht loopt die toch beetje aan. Ik zal het niet weten het moet dan aan de dikkere motorolie en de trans olie liggen. Want in begin heb ik echt 1 op 30 ofso gehaald. Hoewel ik 1 op 26-27 super zuinig vind. Bougie is nu 10k oud aan dit zal het ook niet liggen. Maar er zijn ook andere zaken die het verbruik beinvloeden natuurlijk alles moet 100% kloppen wil je echt de max uithalen.
 
Net binnendoor op een 80 weg. Kwam een tegenligger aan en voor mij 10 meter knalt hij vol op een hert dat beest werd zo hard gelanceerd en schoot echt amper 1 meter voor me langs. Al het haar van dat beestje over me heen. Beest stond blijkbaar op en werd weer door volgende auto geraakt. Man als die me had geraakt pfff vol op me muil met 80.
 
jij rijdt heel netjes dan. 25k met een achterband op een motorscooter is vrij bijzonder. Maatje had een xmax 400 met city grip op bij 9k zo goed als versleten.
25k is inderdaad veel voor een achterband, maar dan was hij ook echt wel versleten. Daarom had ik graag opnieuw een City Grip gehad, maar voorlopig doet die Dunlop het ook best goed.

Daarnaast heeft een XMAX 400 een kleiner achterwiel, 13 inch, en de helft meer vermogen dan mijn Beverly met een 14 inch achterwiel. Dat heeft natuurlijk een invloed op hoe snel een achterband slijt.
 
Net binnendoor op een 80 weg. Kwam een tegenligger aan en voor mij 10 meter knalt hij vol op een hert dat beest werd zo hard gelanceerd en schoot echt amper 1 meter voor me langs. Al het haar van dat beestje over me heen. Beest stond blijkbaar op en werd weer door volgende auto geraakt. Man als die me had geraakt pfff vol op me muil met 80.
Dat is niet fijn om mee te maken. Je blijft kwetsbaar op een motorfiets.
 
Bij mijn Beverly 400 was mijn achterband na 9000 km ook wel versleten. Nu ook een Dunlop scootsmart erop liggen en zeer tevreden mee veel grip ook op natte weggedeelte. Eerste band was trouwens de orginele fabrieksband een mitas.
 
Erg snel jeetje. Maar wat heeft een kleiner wiel met slijten van je band te maken tegenover groter wiel? Volgende maand komen bij mij nieuwe metzlers feelfree onder. Kijken of ik 30k mee ga halen💪 zit alleen te denken om mijn kleppen te laten stellen aangezien ik dit nooit zelf gedaan heb.
 
veel mensen beweren dat city grip nr1 is voor een motorscooter. Ik vond ze zeker wel goed maar zeer snel versleten en uitgedroogd. Ik heb nu metzlers onder feel free dacht ik. Daar ben ik wel tevreden over zitten er nu dik 20k onder nog niet versleten kunnen nog 5-10k mee.
Is snel gegaan dan, die 5-10k in 1 maand.
 
Dat ik niet weg ben van de Bridgestone hoop band komt mss doordat ze bij aankoop met 10k op de teller, al door de vorige eigenaar verpest ingereden waren. Dit was bij twee van mijn SH300 scooters.
De Mezeler feelfree zat onder mijn derde SH300, dat rijd al een stuk beter.
Het beste bevalt mij de Metzeler feelfree wintec (winterband), voor all season.
Met alle banden heb ik ongeveer 14k gedaan, ongeacht het merk.
 
Dat ik niet weg ben van de Bridgestone hoop band komt mss doordat ze bij aankoop met 10k op de teller, al door de vorige eigenaar verpest ingereden waren. Dit was bij twee van mijn SH300 scooters.
De Mezeler feelfree zat onder mijn derde SH300, dat rijd al een stuk beter.
Het beste bevalt mij de Metzeler feelfree wintec (winterband), voor all season.
Met alle banden heb ik ongeveer 14k gedaan, ongeacht het merk.
Mezelf feel free idd fijne band. Trouwens de brandstofprijzen gaan weer omhoog. Lang leven de sh300
 
Dat ik niet weg ben van de Bridgestone hoop band komt mss doordat ze bij aankoop met 10k op de teller, al door de vorige eigenaar verpest ingereden waren. Dit was bij twee van mijn SH300 scooters.
De Mezeler feelfree zat onder mijn derde SH300, dat rijd al een stuk beter.
(...)
Kan je me dat iets verduidelijken?
3 SH300 scooters?
 
Boys, effe een vraagje m.b.t. koppeling. Heeft iemand van jullie ooit zijn koppeling schoentjes vervangen? Dus enkel schoentjes niet het hele koppeling unit. En hoe dit dan bevallen is? Wellicht iemand aan betere tip. Ik zie ze namelijk op het internet staan samen met de 3 kleine trek veertjes zo rond de 125€ samen. (Origineel)
 
Zojuist afspraak gemaakt voor kleppen stellen-:) van de Honda sh300. Ben heel benieuwd. Bij mijn schakel motor was het duidelijk te merken. Hij was sneller en zuiniger na kleppen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan