Honda X-ADV

Nooit méér ellende gehad dan met de BMW C650GT. Van het ene probleem naar het andere om te zwijgen van de kosten. Maar het zadel is wel heel zacht en je zit in een zetel. Maar voor mij NOOIT nog een BMW. Te duur en onbetrouwbaar als je er elke dag de weg mee op moet.

Welke ellende....geef uitleg ? Dank U.
 
Ik twijfel nu juist tussen :
Bmw c 650 gt , C 650 sport en ook nog de suzuki burgman 650 maar qua looks in de burgman de minste.
(Persoonlijke opinie)
 
ik vind de looks van de burgman en de gt vergelijkbaar de sport is de mooiste,ondanks dat het een fijne scoot was had ik nu voor de burgman of de gt gegaan.zal wel met me leeftijd te maken hebben.vooral omdat de 2 luxer zijn vooral windbescherming en zadel.maar ik heb een vermoeden dat er snel een nieuwe burgman 650 gaat komen.
 
Welke ellende....geef uitleg ? Dank U.

Heb je even?

Het begon al na het onderhoud van 1000km. De motor gaf een temperatuuralarm op de snelweg.
Men heeft de pomp vervangen, koelvloeistofleidingen, achteraf ook de oliepomp. Maanden zijn voorbijgegaan en dan is uiteindelijk vanuit Duitsland de instructie gekomen om de terugvoerleiding van de oliepomp na te kijken en ja, hoor daar zat het probleem. Dat heeft maanden aangesleept. Ze hebben mijn scooter gedurende minstens drie weken gehad.

Vervolgens maakte de scooter een schreeuwend geluid bij het vertrekken vanuit stilstand, door de slipdopeling die een gierend geluid maakte.
Men vond dat bij BMW "normaal". Beschamend!

Daarna was er een rammelend geluid te wijten aan een gebrekkige distributieketting spanner. Na manden heeft men uiteindelijk het ding onder garantie vervangen. Na twee jaar was het weer prijs...

Een paar maand later, in het voorjaar begonnen de knoppen aan het stuur te haperen. Richtingaanwijzers zaten vast, klaxon ging niet meer uit, druktoetsen om het display te controleren bleven steken... Het lag aan koud en vochtig weer.
Alle knoppen aan het stuur zijn toen vervangen. Garantie.

Dan werkte plots mijn zadelverwarming niet meer. Zadel vervangen. Garantie.

Bij de onderhoudsbeurt van 20.000km presenteerde men mij een factuur van 1076€! Jawel!!
Ongeveer de volledige koppeling en varia was vervangen (terwijl men in het onderhoudsschema over nazicht spreekt).

Januari 2016, de zijstand breekt af. Een van de bevestigingsbouten was verdwenen waardoor de zijstand maar met een bout vans hing aan de motor. BMW beweerde dat dat mijn schuld was. Na enkele boze brieven besluit men toch een regeling te treffen en een 350€ tussenkomst te regelen op de factuur van iets méér dan 800€.

Zomer 2016, twee maal is de motor op de snelweg helemaal uitgevallen. Geen licht meer, geen waring, niks. Er was een stroomlek door oxidatie in het 12v stopcontact in het opbergvak. Hierdoor ging een set van relais kapot. Twee weken hebben ze gezocht naar dit probleem.

Januari 2017. Onderhoudsbeurt van 30.000km bij een andere BMW Motorrad dealer, want de vorige, was ik behoorlijk zat. Na de onderhoudsbeurt, kom ik thuis en krijg een melding dat het oliepeil te laag was. Ik kijk het na op de peilstok. Er is geen olie vervangen, nochtans staan de liters wel op de factuur. Ik mag een paar dagen later terugrijden en men vervangt de olie.

Een paar dagen later krijg ik op de snelweg het temperatuuralarm terug! Déjà vu! Ik bel die mensen terug en leg het probleem uit en de ervaring die ik heb gehad. Men vraagt om de motor een paar dagen binnen te brengen. Opnieuw bekruipt me het gevoel dat ik dat al eens had meegemaakt. Uiteindelijk besluit men om het olie slangetje terug te vervangen en het probleem is weg.

Toen heb ik besloten dat ik met BMW helemaal klaar was. Nooit of nooit ga ik nog een BMW dealer binnen.
Vier jaar ellende en je wordt behandeld als een tweederangsklant, want het is maar een scooter.
"Met de echte motoren hebben we dat soort problemen niet", heeft men mij meerdere keren gezegd bij BMW Motorrad Brussels.

Voor mij was de maat vol.

Ik ben verschillende scooters en motoren gaan testen. Mijn ervaring met Piaggio daarvoor was heel goed geweest maar omdat ik veel snelweg rij en een krachtigere, comfortabele motor wou, ben ik voor de BMW gevallen. Nu weet ik dus beter.

Voor mij is dit een dagelijks gebruiksvoorwerp. De motor moet praktisch, handig, betrouwbaar en betaalbaar zijn in onderhoud.

De Honda X-ADV heeft me na het testen met verschillende motoren en scooters het meest kunnen bekoren. Er is iets minder luxe dan op de BMW, dat is zeker maar hij loopt heel lekker, is goedkoper qua verbruik en onderhoud en heeft me nog niet in de steek gelaten. Het is een Honda...
 
Oei ...dat is pech. Misschien had jij echt pech. Wet van murfie.

Misschien zijn de kinderziektes er uit in model 2018.

Ik doe met moeite 3000 km in een jaar en verander regelmatig van motor....dus misschien heb ik meer geluk.

Bedankt voor de uitgebreide reactie.
 
knoppen op het stuur en de olipomp zijn bij mij bij een terugroep actie aangepast,en dat rauwe geluid hebben al de bmw's een beetje.
maar dat waren de 2012 modellen.
 
Ik heb met mijn 650 sport (2016) ook al de nodige problemen gehad, het begon al toen ik hem kreeg onderweg naar huis met een melding van de olie. Bij de 1000 km beurt is dit verholpen. Na anderhalf jaar wederom problemen, schijnt te maken te hebben met opbouwen van de oliedruk. Qua rijpretaties geweldig, maar als ik dit vantevoren wist zou ik misschien toch voor een Tmax hebben gekozen. Ik wil een sportieve maxiscooter die geen problemen geeft....
 
Ik heb met mijn 650 sport (2016) ook al de nodige problemen gehad, het begon al toen ik hem kreeg onderweg naar huis met een melding van de olie. Bij de 1000 km beurt is dit verholpen. Na anderhalf jaar wederom problemen, schijnt te maken te hebben met opbouwen van de oliedruk. Qua rijpretaties geweldig, maar als ik dit vantevoren wist zou ik misschien toch voor een Tmax hebben gekozen. Ik wil een sportieve maxiscooter die geen problemen geeft....

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 👊🏻
 
Even een vraag, ik vind de claxon van de X-ADV niet erg goed te horen en sterk. Ik wil die vervangen, maar kom nog niet tot de juiste keuze. Iemand van jullie al ervaringen?
Heb nu 750 km gereden, met heel veel plezier! De Honda hadvatverwarming is echt super met deze koude.
 
Ik ben blij voor jou man of atlantic. Ik vind het ook nog een prachtige machine....een eye catcher.

De claxon is inderdaad een beetje flauw voor zo’n beest.
 
Man of @lantic

Niet zo zeer een tip, maar meer iets zoals het hoort is door altijd een toeter van het merk Stebel te monteren als je niet tevreden bent
met het aantal Db's.

Stebel is 'het' merk waar het omdraaid

'Valkmotiv' webshop is een random url voorbeeld met geluidstest bij elke hoorn

Producten (NL) | Valk Motive

Rij zelf ook Stebel, alleen dan wel een dikke vette luchthoorn, jij kunt gewoon de normale kiezen, desnoods als er ruimte voor is 'dubbel normaal' dat is helemaal mooi als waarschuwings signaal.

Deze "compact-disc-horn-high" is b.v een goede subtiele aanrader.
>>> Klik op mij voor het geluid

Compact disc horn high tone | Valk Motive

Mogelijk valt er een ander toetertje in de smaak?
Ze hebben ze te kust en te keur :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bmw dan toch niet gekocht. Ik hoor hier en daar negatieve berichten.

Ik heb de burgman 650 exec , 2018 , mat zwart gekocht. Is oerdegelijk en zeer luxueus.
 
Man of @lantic

Niet zo zeer een tip, maar meer iets zoals het hoort is door altijd een toeter van het merk Stebel te monteren als je niet tevreden bent
met het aantal Db's.

Stebel is 'het' merk waar het omdraaid

'Valkmotiv' webshop is een random url voorbeeld met geluidstest bij elke hoorn

Producten (NL) | Valk Motive

Rij zelf ook Stebel, alleen dan wel een dikke vette luchthoorn, jij kunt gewoon de normale kiezen, desnoods als er ruimte voor is 'dubbel normaal' dat is helemaal mooi als waarschuwings signaal.

Deze "compact-disc-horn-high" is b.v een goede subtiele aanrader.
>>> Klik op mij voor het geluid

Compact disc horn high tone | Valk Motive

Mogelijk valt er een ander toetertje in de smaak?
Ze hebben ze te kust en te keur :)

Heb zelf ook een extra claxon op min nc750s ge z. :Y ook idd een Stebel met 118 db dacht ik.
Top quali en leuk en effectief. Zelf aangesloten, vraagt niet hoe maar werkt subliem. :t
Met een apparte aan/uit schakelaar op het stuur. Dikke draaden gebruikt.
Heb een mooie zwarte gecoated beugel om het frame kunnen doen en hem daaraan bevestigd met een lange bout met vleugelmoer aan de achterkant. :t
 
Ik heb de bmw dan toch niet gekocht. Ik hoor hier en daar negatieve berichten.

Ik heb de burgman 650 exec , 2018 , mat zwart gekocht. Is oerdegelijk en zeer luxueus.
Proficiat man, gaat je veel plezier van krijgen zo Jap. :Y
BMW is goed, maar hoorde van een monteur dat dit merk ook zijn manco's heeft.
Zelfde met Italianan, blijft er een zwak voor hebben maar zal het nooit kopen zelf.
Veel veilige km gewenst . Suc6.
 
Bedankt blauwetulp.

Heb lang geleden nog een burgman gehad en die was top.

🏍🏍🏍🏍🏍🏍
 
THX 4 Update
Inprincipe kom je voor Stebel altijd bij Valkmotive uit.
Die dubbele is prima, hoef je geen relais te monteren ook,
kan mits genoeg ruimte op de oude plek er zo op.
En dan vervolgens maar iedereen er uit toeteren.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Jan, dat gaat lukken en ja geen relais, Goede tip van je en ruimte voldoende. Kan ik die automobilisten die vlak voor je op de rotonde optrekken waarschuwen.
 
Beste Man of Atlantic,
als het mogelijk is graag een foto na montage, want een goede 'toeter
foto' op de juiste plek kan handig zijn.

Wel balen trouwens dat bij een scooter uit het duurste segment je dit soort fratsen zelf dient te verbeteren naar een fatsoenlijk aanvaardbaar niveau

Voor dat de Honda 2018 hier in de schuur staat baal ik al van heel veel zaken rond Honda, zo weet ik o.a. nog steeds niet wanneer ik mijn Honda 2018 kan bestellen etc.
Laatste berichten zijn dat ik hem mogelijk eind April kan hebben.
Wat een kut merk dat Honda wat dat betreft, mijn huidige zeer goede monstertje van het merk Kymco pakt contact/feedback, etc. veel beter aan.
Maar ja ik wil nou eenmaal 'NU' een Honda proberen.

Mvg. Jan

b.t.w.
Linus had je nog spullekes te koop voor mij?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan,
net de claxon binnengekregen. Die zal ik volgende week monteren. Ik zal de foto's bijvoegen. Ik weet wel dat de leveringen in 2017 van de ADXV in 2017 voor dealers niet gemakkelijk was. Ik moet zeggen dat de machine degelijk is gemaakt en ik kan daar niet zoveel op af doen. Mijn vorige scooter, Aprilia Atlantic 500 Sprint gaf eigenlijk ook niet veel problemen met leveren van spullen of de nieuwe scooter. En toch wel leuk een eigen geluid te hebben met een andere claxon (lekkere dubbele hoorn).
 
Terug
Bovenaan Onderaan