Honda X-ADV

Ik rijd dagelijks 70 km woonwerk verkeer met de X ADV en ja het water spat alle kanten op, vandaar al een hugger (helpt minimaal) en de bestelling voor een mudguard. Die heb ik helaas nog niet. Mijn rugzak wordt zelfs nat en vies van het zand. Ik heb daar een extra regencover om heen gedaan. Maar hij rijdt ook in de regen geweldig goed. Ik heb de machine meestal in de 2e sportmode staan.
 
@ Boxershort

1/ Ach ik ga er maar vanuit dat ze het oplossen.
Ben wel benieuwd wat ze morgen zeggen als ze de mail met de foto's van het spatboord zien.
Spatboord moeten ze maar direct bestellen dan rij ik er eerdaags wel even langs op een zaterdag.

Radiateur is nauwelijks iets mee aan de hand, maar een nieuwe moto hoort gewoon in onberispte staat te zijn en dat was hij dus niet.
Gemiste kans van hun zijde, stickertje plakken op spatboard kon kennelijk wel maar even goed controleren niet, waarbij ik moet opmerken dat ik het zelf ook niet heb gezien tijdens het schouwen, en eigenlijk had ik het zeker moeten zien.

4/ Heb de tail-tiddy nog een stuk goedkoper gevonden in Italië.
Zit even te wachten op de verkoper die pas 2 mei terug is, want ik wil weten of de reflector er wel bij zit, die zie ik namelijk niet in zijn advertentie staan.

5/ Het was slecht weer dus kon mooi van de gelegenheid gebruik maken om alvast wat zaken te installeren.
Gelijk ook op alle bout/moer verbindingen die ik los heb gehad keramisch vet gesmeerd, de motor is erg droog, er kon kennelijk zelfs niet eens een likkie vaseline vanaf op de accu polen... beetje jammer, want mijn andere dealer smeert wel veel dingetjes bij aflevering.

7/ 6000 nog wel, zo dan heb ik nog even te gaan, dan zullen het voor mogelijk sinter remblokken zijn?


Hierbij nog wat elektronica foto's

Oranje blokje is het centraal knooppunt van alle geschakelde plussen uit de kabelboom.
full


Ondertussen hangen er al meer zekeringen, het is een prima locatie om snel even een zekering te wisselen. je hoeft daarvoor enkel het deksel van het luchtfilter weg te nemen 4x rivet + 2X imbus
full


Rechts onder een centraal MIN/MASSA knooppunt waar alle groene MIN/MASSA draden uit de kabelboom te samen komen.
Ook lekker dicht bij de geschakelde plus centraal doos,
dus wat wil je nog meer.

full


Optimate aansluiting
full


Onder de rechter zij-kap bevindt zich een zwarte mof waar in de 2 polige stekker t.b.v. de mistlampen zit
full


Close-up van de 2 polige mistlamp stekker.
De zekering van de mistlampen heb ik daar ook zitten, en is ook
vrij vlot bereikbaar, je hoeft daarvoor enkel 1 imbus te verwijderen
en 2 rivets aan binnen kant buddybak vervolgens kun je de kap er af trekken.

full


Uitlaatje ook gemonteerd,
heb ook nog een klein zwart plastic hitte schildje liggen voor
op de collector, dan gaat de originele van Honda er af.

full


full


Honda's topkoffer en rek ook reeds geïnstalleerd.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja idd Ferry het gaat lekker, en de rest wordt ook opgelost door Goedhart.

Hoe is het anders met Peetjes driewielert, nog geen gekke dingen?

Hierbij nog wat foto's van m'n wielstickers die ik al 4 jaar in de kast had liggen

Zonder flitser
full


Met flitser
full


Het is een soort van reflecterend tijger motief,
ooit in Taiwan gekocht voor de XC

full


full


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mijn god wat rijd dat lekker :] :} :t
Het werd nog knap weer aan het einde van de middag dus: in plaats van avond eten maar even een rondje door de buurt gegaan.

Heb nog niet harder als 80 gereden aan circa max. 4000tpm. uiteraard in de D modus.

En om de dag af te sluiten nog maar een paar fotootjes om een indruk te krijgen van de stand van zaken op dit moment.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Goed verslag! Hij is mooi geworden! Nu lekker inrijden. :]
 
Laatst bewerkt:
man of atlantic beschrijft de uitvoering van het waterballet met zijn geliefde Honda:
1. Ik rijd dagelijks 70 km woonwerk verkeer met de X ADV en ja het water spat alle kanten op,…..

2. …..vandaar al een hugger (helpt minimaal) en de bestelling voor een mudguard. Die heb ik helaas nog niet.

3. Maar hij rijdt ook in de regen geweldig goed. Ik heb de machine meestal in de 2e sportmode staan.
1. Ik had die bewuste zaterdag in juni van het vorig jaar nog een kleine 50 km te gaan, maar de regen die mij toen ten deel viel was voldoende om de gehele Honda in een modderbak te doen veranderen. :r Vrouwlief vroeg zich (bij mijn thuiskomst) ook hogelijk verbaasd af, of dat ik soms the short cut dwars door de veluwe had genomen. :/

2. Die Honda heb ik louter-en-alleen voor het recreatief touren op zon- en feestdagen gekocht. ;) Het rijden in de regen is feitelijk niet in het dagprogramma opgenomen. :+ Met dat laatste (die regen dus) krijg ik al méér dan me lief is (zoals de afgelopen twee dagen B| ) te maken, tijdens het woon-werk-rijden op de pekelfiets. Maar dan boeit het me allemaal niet zo.
En al helemáál niet als ik (al cruisend door de file :] ) die chagrijnige gezichten van koekblikkers bekijk, die dan weer eens eindeloos in de file staan. :P

3. Zeker in de beginperiode probeer je van alles uit (met die flippers en de bijbehorende knoppenwinkel) om dat DCT-systeem beter te leren kennen. Maar nu – een aantal kilometers verderop in de tijd – vind ik het (maar da’s puur persoonlijk hè) gewoon in “D” rijden, toch wel een uitermate relaxte bezigheid. :Y
 
WebEngine geniet met volle teugen:
Mijn god wat rijd dat lekker :] :} :t
Het werd nog knap weer aan het einde van de middag dus: in plaats van avond eten maar even een rondje door de buurt gegaan.

Heb nog niet harder als 80 gereden aan circa max. 4000tpm. uiteraard in de D modus.

En om de dag af te sluiten nog maar een paar fotootjes om een indruk te krijgen van de stand van zaken op dit moment.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mvg. Jan
Leuk om te lezen, dat je zo geniet van de Honda Jan. :t
 
Jan, als die wat ingereden is gaat ie als een kanon. Ik zit nu op de 3900 km en pfoei, het ding is ondanks 55 pk snel. En wat een mooie machine maak je ervan. Ik heb de navigatie lager zitten, dat vind ik prettiger dan hoog boven het dashboard. En de Akropovich zal wel een lekker geluidje voortbrengen.

Boxershort, afhankelijk waar ik rijd zet ik of D of S1/S2 in. Hebben jullie ook de kickdown ontdekt? Werkt ook geweldig. Gas erbij en schakelt direct terug. Mooie voorziening
 
Yup kickdown is wel geinderig ha ha had um ook al getest :}

Heb juist jaren lang met de Zumo laag gereden
Sinds ik hem hoger heb zitten vindt ik het veel veiliger omdat ik niet meer omlaag hoef te kijken, wil nooit meer terug naar laag.

Uitlaat is van Terminogi een Italiaan.
Moet wel wat wennen aan dat schreeuwlelijke gekleurde logo, daar hou ik niet zo van, overdenk zelfs om het er af te halen en er een paar gasdichte poppers in te schieten.
Terminogi levert ook de Upmap, dat is een kwestie van 1 stekker met apparaatje met bluetooth inpluggen en dan de app downloaden in je telefoon, je krijgt dan gratis 1 map en ze hebben ter waarde van circa 80 euro per stuk nog 4 andere mappen die je kunt afstellen op alleen uitlaat, of uitlaat met catloze collector en snorkels van luchtfilter er af etc.

Iemand overigens enig idee waar je de motor temperatuur kunt aflezen
... ik kan het niet vinden :?
Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Gm jan

Temp voor olie of koelwater kun je nergens terug vinden wel buiten temp
Teminste ik heb het ook nog niet gevonden
Is tegenwoordig niet meer nodig schijnbaar
Vind ik zo wardeloos
mijn auto zit dat ook al niet meer op
 
Mijn god wat rijd dat lekker :] :} :t
Het werd nog knap weer aan het einde van de middag dus: in plaats van avond eten maar even een rondje door de buurt gegaan.

Heb nog niet harder als 80 gereden aan circa max. 4000tpm. uiteraard in de D modus.

En om de dag af te sluiten nog maar een paar fotootjes om een indruk te krijgen van de stand van zaken op dit moment.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mvg. Jan


Wow dik ding Jan, geniet ervan!
 
@bikedan
Ik ben een gebruiksaanwijzing boekjes man en kon het ook al niet in het boekje vinden, maar twijfelde ook of ik misschien iets over het hoofd had gezien.
Ik weet redelijk goed wanneer mijn brandstof apparaten zo'n beetje op temperatuur zijn.
In de auto heb ik hem ook niet meer, maar zag het n iet aankomen dat het op de moto ook niet meer zou zitten


@ Nul10
gaan we doen dank je wel, en jij ook veel plezier gewenst deze zomer op jou Beemer.

Mvg. Jan
 
man of atlantic zet graag een tandje bij:
Boxershort, afhankelijk waar ik rijd zet ik of D of S1/S2 in. Hebben jullie ook de kickdown ontdekt? Werkt ook geweldig. Gas erbij en schakelt direct terug. Mooie voorziening
:Y Laat ik er dit over zeggen; ’t rijden op zo'n X-Adv is een avontuur op zich. :]

De eerste keer dat ik met dit fenomeen werd geconfronteerd, dacht ik: …..okay :X …..
Maar toen ik (niet veel later) hetzelfde kunstje nogmaals herhaalde, dacht ik: …..okay 8-) …..

…..Mooi speelgoed, toch eigenlijk hè? *O* …..​
 
WebEngine verkeert graag in hogere sferen:
1. Heb juist jaren lang met de Zumo laag gereden. Sinds ik hem hoger heb zitten vindt ik het veel veiliger omdat ik niet meer omlaag hoef te kijken, wil nooit meer terug naar laag.

2. Uitlaat is van Terminogi een Italiaan. Moet wel wat wennen aan dat schreeuwlelijke gekleurde logo, daar hou ik niet zo van, overdenk zelfs om het er af te halen en er een paar gasdichte poppers in te schieten.

3. Iemand overigens enig idee waar je de motor temperatuur kunt aflezen. … ik kan het niet vinden :?
Mvg. Jan
1. Daarentegen maak ik sinds 2013 gebruik van een TomTom navigatiesysteem (een Rider 5, om precies te zijn). ;) De bijbehorende houder is “gewoon” aan het stuur bevestigd en voor mij werkt dat prima.

2. Mooie vlammenwerper hoor. :9~ Voldoet het (uitlaat-)geluid aan uw verwachtingen? O-) Overigens deel ik uw mening inzake dat (Terminogi-)plaatje. Zonder ziet er fraaier uit. Komt de smaakvolle titanium-look van die uitlaat veel beter tot zijn recht. :Y

3. Daarin staat u niet alleen (zie hiervoor de reactie van dhr. bikedan.). En laatstgenoemde zou daar zo maar eens gelijk in kunnen hebben. ;)
 
1/ Ik heb altijd Garmin al jaren lang, telkens een nieuwer type.
Vindt dat erg prettig omdat ik ook al jaren met Basecamp mijn routes maak
In de Garmin doos zitten ook altijd diverse Rammount accesoires meegeleverd dus kan hem zetten waar ik maar wil, maar wil absoluut niet meer terug naar lager.

2/Uitlaat is zeker mooi qua geluid kan hem vanwegen het inrijden alleen nog niet flink in de toeren horen.
De Db killer kan er evt. ook uit maar doe ik eigenlijk nooit.
Je kijkt dan meestal van achter naar voren door zo'n demper heen er is danook niets meer aan demping aanwezig.
Zie trouwens dat de DB killers tegenwoordig met 2 laspikkies vast zitten dus je zou er nog extra moeite voor moeten doen ook.

Heb nog een collector voor de X-ADV liggen waar ik de katalysator uit heb gehaald, die ga ik ooit eens testen als ik de "Terminogi Upmap" aanschaf, want daar is een map voor die is afgesteld op de Terminogi demper dit dan in combinatie met de 'kat-vrije collector' en dan de snorkels van het luchtfilter er ook nog vanaf om een vrijere doorgang van de lucht aanzuiging te creëren.

En oh ja,
B2Etws.png
heeft vandaag om 17:00 uur gebeld dat het spatboord binnen is.
Ze sturen hem op naar mijn huis heb ik met ze afgesproken,
en warempel het pakketje staat reeds nu al klaar in mijn 'PostNL app' en wordt morgen al bezorgd... dat is snel ;)

Opsturen en zelf er op zetten komt mij prima uit, dan zit er op zeker keramisch vet op de boutjes/moertjes, daarnaast ligt hier een voor spatboord-hugger die ik er alleen op kan zetten als het spatboord is gedemonteerd en als hij schoon is.
Matzwarte PowerBronze achter hugger heb ik ook reeds vandaag in de UK besteld, helaas niet dichter bij huis, en voor mij best ongebruikelijk om iets uit de UK te kopen.

Zover is het spatboord netjes/rap afgehandeld door
B2Etws.png
, nu nog even kijken wat we gaan doen met de radiateur.
Hier in is mijn onderhandelingspositie natuurlijk ideaal.
Wat mij betreft kopen ze me maar af.
Mijn berekening komt neer op 4 arbeids-uren á 82,50 per uur + radiateur á 537 euro + koel-vloeistof á 20 euro = 867 euro.

Het wordt mooi weer a.s. weekend, ga dus lekker m'n moto leren kennen, heb een rondje Utrechtse Heuvelrug in de planning voor zondag en zaterdag ga ik even Noord Holland in.
De 1000km. beurt is afgesproken voor over enkele weken dus ga maar rap aan de gang met kilometers maken.

Prettig weekend allemaal
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit mij aan bij MTeun-03, mish en nog vele anderen ... Ziet er goed uit! Ben benieuwd of je een vergelijking kan/wil maken met andere, wat zwaardere motorscooters...Veel veilige km toegewenst!!!
 
@ marquinho

dank je wel mijn vriend, en zal jou BMW een beetje mee nemen in mijn vergelijking.

de Gillera GP buiten beschouwing genomen, komt hij qua kracht het dichtst bij de BMW.
Ik zeg bewust GP buiten beschouwing genomen omdat ik eens op de GP1000 van Sossa heb gereden en dat slaat qua kracht alles.
Dat gaat niemand qua power meer in halen.
Is voor de rest 'vindt ik' wel een bijna achterhaalde machine dus wil daar voor de rest geen vergelijkingen meer mee gaan maken

De BMW's heb ik diverse jaartallen van gereden en zijn toch echt compleet andere apparaten.
Om te beginnen geeft een CVT iets meer het "hooligan gevoel"
Gewoon als een malle gek de gaskraan open draaien en de V-snaar klimt tot zijn top.
Bij de DCT gaat dat allemaal wat geleidelijker aan waarbij ik moet opmerken dat ik nog niet aan sportief rijden toe ben vanwege het inrijden, ik heb wel het vermoeden dat de DCT in de felle modes aan de haal gaat met het "hooligan gevoel" maar dit op een veel subtielere manier zal doen als de CVT's

De Tmax en BMW staan eigenlijk qua beleving redelijk dicht bij elkaar.
De Honda daarentegen is echt van een andere orde.
Ga ik hem weer vergelijken met de BMW dan is de Honda nauwelijks lichter in gewicht (circa 10 kilo), daarintegen is de andere maxi CVT scoot de Tmax dusdanig lichter in gewicht dat je er aardig mee kunt gooien en smijten, en daarnaast een "lonely at the top" machine blijft door zijn mooie motor cultuur, iets wat de BMW zeker niet heeft.

Frame van de Honda voelt net iets stijver aan als dat van de BMW.
Ik denk dat er enigszins stijfheid bij de BMW verloren gaat in de kettingkast die tevens swingarm is.
Sturen gaat daardoor ook messcherp met zo'n X-ADV

Ik kan op het moment niet veel meer kwijt als dat de Honda meer motorgevoel heeft en de BMW of een Tmax meer het scooter gevoel naar boven brengt.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine vertrouwd bij voorbereiding wereldreizen op Garmin:
1. Ik heb altijd Garmin al jaren lang, telkens een nieuwer type. Vindt dat erg prettig omdat ik ook al jaren met Basecamp mijn routes maak In de Garmin doos zitten ook altijd diverse Rammount accesoires meegeleverd dus kan hem zetten waar ik maar wil, maar wil absoluut niet meer terug naar lager.

2. Uitlaat is zeker mooi qua geluid kan hem vanwegen het inrijden alleen nog niet flink in de toeren horen. De Db killer kan er evt. ook uit maar doe ik eigenlijk nooit. Je kijkt dan meestal van achter naar voren door zo'n demper heen er is danook niets meer aan demping aanwezig. Zie trouwens dat de DB killers tegenwoordig met 2 laspikkies vast zitten dus je zou er nog extra moeite voor moeten doen ook.

3. Heb nog een collector voor de X-ADV liggen waar ik de katalysator uit heb gehaald, die ga ik ooit eens testen als ik de "Terminogi Upmap" aanschaf, want daar is een map voor die is afgesteld op de Terminogi demper dit dan in combinatie met de 'kat-vrije collector' en dan de snorkels van het luchtfilter er ook nog vanaf om een vrijere doorgang van de lucht aanzuiging te creëren.

4. En oh ja, Goedhart heeft vandaag om 17:00 uur gebeld dat het spatboord binnen is. Ze sturen hem op naar mijn huis heb ik met ze afgesproken, en warempel het pakketje staat reeds nu al klaar in mijn 'PostNL app' en wordt morgen al bezorgd... dat is snel ;)

5. Opsturen en zelf er op zetten komt mij prima uit, dan zit er op zeker keramisch vet op de boutjes/moertjes, daarnaast ligt hier een voor spatboord-hugger die ik er alleen op kan zetten als het spatboord is gedemonteerd en als hij schoon is. Matzwarte PowerBronze achter hugger heb ik ook reeds vandaag in de UK besteld, helaas niet dichter bij huis, en voor mij best ongebruikelijk om iets uit de UK te kopen.

6. Zover is het spatboord netjes/rap afgehandeld door Goedhart, nu nog even kijken wat we gaan doen met de radiateur. Hier in is mijn onderhandelingspositie natuurlijk ideaal. Wat mij betreft kopen ze me maar af. Mijn berekening komt neer op 4 arbeids-uren á 82,50 per uur + radiateur á 537 euro + koel-vloeistof á 20 euro = 867 euro.

7. Het wordt mooi weer a.s. weekend, ga dus lekker m'n moto leren kennen, heb een rondje Utrechtse Heuvelrug in de planning voor zondag en zaterdag ga ik even Noord Holland in. De 1000km. beurt is afgesproken voor over enkele weken dus ga maar rap aan de gang met kilometers maken.

8. Prettig weekend allemaal
1. En zo is het eigenlijk ook hè? ;) Ik hoor dat namelijk vaker. Indien men éénmaal voor d’een of d’andere digitale atlas heeft gekozen, blijft men dikwijls bij datzelfde merk. Zo staat bij mij thans de nieuwe TomTom 550 in bestelling. Na vijf jaar met zéér veel plezier (dankzij de Rider 5) heerlijk gekronkeld te hebben, vond ik het nu wel weer eens tijd worden voor een kleine update.

2. :t Mijn Db-killer is eenvoudig te bevestigen (danwel te verwijderen) d.m.v. een boutje/moertje-bevestiging.

3. Met veel belangstelling kijken wij uit naar uw YouTube-link, :Y alwaar wij kunnen genoegelijk kunnen genieten van uw Terminogi Upmap Soundbyte, compleet met kat-vrije collector.

4. Kijk. En zo hoort dat. Driewerf Hoera *O* Hoera *O* Hoera *O* voor de familie Goedhart uit Bodegraven, voor hun uitstekende service en snelheid van handelen. *D

5. …..En tóch wordt er nog steeds getwijfeld of dat ik nu ook zo’n hugger zal aanschaffen :/ …..

6. Heldere uiteenzetting, voor wat betreft uw cijfermateriaal. Echter; er is een subtiele kans aanwezig dat de dhr. Goedhart (naar het lezen van deze bewuste post) eveneens druk aan een rekenen is geslagen. :+

7. U brengt mij op een idee! :)
Wellicht laat ik de X-Adv morgen ook nog “eventjes” rollen over ’s Heeren wegen. :]

8. Voor morgen alvast veilige kilometers :] en veel plezier toegewenst. :W
 
Laatst bewerkt:
6. Heldere uiteenzetting, voor wat betreft uw cijfermateriaal. Echter; er is een subtiele kans aanwezig dat .......(naar het lezen van deze bewuste post) eveneens druk aan een rekenen is geslagen. :+



8. Voor morgen alvast veilige kilometers :] en veel plezier toegewenst. :W

Als je mijn bericht bekijkt dan zie je de naam indirect staan zodat er niet heel eenvoudig een google hit naar leidt O-)
MF is publiekelijk toegankelijk, ook zonder account :Y

Dit is een foto en geen tekst, dus google hit is uitgesloten
image.php


In jou qoute heb je denk ik de naam wel zelf her schreven, want het is dus een image met de naam en die komt nooit mee in een qoute ;)

Maar het is allemaal niet zo heel spannend hoor, het zijn gewoon feiten waar niemand onder vandaan kan komen. Je koopt iets nieuw dan moet het gewoon allemaal tiptop in orde zijn, is het dat niet dan mag je terecht op je strepen staan, in ieder geval sta je sowiezo aan de goede zijde van de onderhandelingstafel, en het onderste uit de kan hoef ik nou ook weer niet want we moeten wel vriendjes blijven.

OEM onderdelen prijzen, uurloon etc. is allemaal bekend, enige wat ik niet kan weten is de korting die hun krijgen, dealers krijgen gelang hun omzet cijfers
een hogere/lagere korting op onderdelen van importeurs.
Maar zelfs dat had ik ± al in de radiateur prijs verwerkt want die staat bij andere sites ook te koop voor 600+

Jij ook veel plezier dit weekend.
En oh ja voorheen gingen alle Db killers er hier ook zo uit, maar deze ronde niet en vindt het wel best zo.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan