Ketting aanspannen

Bjorn30

MF'er
1 feb 2015
69
0
Hamme
hallo

Is dit normaal dat ik de ketting om de 1,5+- week Maier aantrekken?
En word op moment aangetrokken :?

Doe ik iets verkeerd ofzo?

Mvg
 
Als je nu al bijna op het einde zit (3800 km), zet je de boel te strak. Of is er echt iets met de ketting mis.

Het eerste acht ik het meest waarschijnlijk.
 
ketting terug goed aangespannen.

Probleem: wiel stond meer naar links afgeregeld dan mooi in center?

Achterste tandwiel raare slijtage meer puntig aan het worden.
ketting kan ik op tandwiel naar achter trekken 3mm.
als ik rustig uitrij hoor ik iets van achter ,precies de ketting die niet goed loop.

En ga ook zeggen de eerste 1200 km heb ik zeker niet gesmeerd,mss is dit mijn lesje geleerd?
Dus waar kan ik zo tandwielen bestellen en ketting?
Type motor
hyosung aquila 125gv 7/2013
 
ketting terug goed aangespannen.

Probleem: wiel stond meer naar links afgeregeld dan mooi in center?

Achterste tandwiel raare slijtage meer puntig aan het worden.
ketting kan ik op tandwiel naar achter trekken 3mm.
als ik rustig uitrij hoor ik iets van achter ,precies de ketting die niet goed loop.

En ga ook zeggen de eerste 1200 km heb ik zeker niet gesmeerd,mss is dit mijn lesje geleerd?
Dus waar kan ik zo tandwielen bestellen en ketting?
Type motor
hyosung aquila 125gv 7/2013

Als je uit hamme ,belgie komt : hyosungmotors.be

Antwerpen,

2460 Kasterlee HP Motoren Retiesebaan 137 014/42.53.53
2800 Mechelen Active Pits Motstraat , 72 015/42.11.38
2930 Brasschaat Huis Lippens Hoogboomsteenweg, 37 03 651 48 54
 
Laatst bewerkt:
ketting terug goed aangespannen.

Probleem: wiel stond meer naar links afgeregeld dan mooi in center?

Achterste tandwiel raare slijtage meer puntig aan het worden.
ketting kan ik op tandwiel naar achter trekken 3mm.
als ik rustig uitrij hoor ik iets van achter ,precies de ketting die niet goed loop.

En ga ook zeggen de eerste 1200 km heb ik zeker niet gesmeerd,mss is dit mijn lesje geleerd?
Dus waar kan ik zo tandwielen bestellen en ketting?
Type motor
hyosung aquila 125gv 7/2013
WAT IS DE CORRECTE SPELING VOLGENS JOU?
1200km zonder smeren zou geen zulke gevolgen moeten hebben, zeker niet omdat een goede monteur de ketting smeert voor hij hem meegeeft.
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren naar motor geweest.

steld vast: ketting en tandwielen zijn op Oorzaak slecht onderhoud.
de ketting kan je op tandwiel 3mm achter trekken.
als je met wiel draait en dan de speling voelt op ketting 1,5cm draai je halve toer verder niks spelling.
en wiel stond meer naar links dan in center van de achterbrug.

Moet zeggen de eerste 13ookm heb ik de ketting niet gesmeerd en aangespannen, lesje geleerd zeker???
type motor:hyosung aquila 125gv 7/2013 4000+- km
olie en fillter zijn op 2000km vervangen , om hoeveel km doe je dit?

Een ketinngset ,iemand adresjes?

Mvg
 
Kort samengevat, je hebt de ketting telkens veel te strak gezet waardoor je achtertandwiel er nu uit ziet als een ei.
Ik zou zeggen verdiep je in een werkplaats handboek of ga naar een motorzaak.
 
Bij het woord aanspannen krijgt de ketting set al kippenvel..
Niet smeren is fataal.

Die ketting set kun je in elke motorzaak kopen of bestellen.
Maar weet je zeker dat je dat zelf gaat doen ivm het laatste gebeuren?
En jazeker, je hebt je lesje geleerd.
 
Heb gisteren naar motor geweest.

steld vast: ketting en tandwielen zijn op Oorzaak slecht onderhoud.
de ketting kan je op tandwiel 3mm achter trekken.
als je met wiel draait en dan de speling voelt op ketting 1,5cm draai je halve toer verder niks spelling.
en wiel stond meer naar links dan in center van de achterbrug.

Moet zeggen de eerste 13ookm heb ik de ketting niet gesmeerd en aangespannen, lesje geleerd zeker???
type motor:hyosung aquila 125gv 7/2013 4000+- km
olie en fillter zijn op 2000km vervangen , om hoeveel km doe je dit?

Een ketinngset ,iemand adresjes?

Mvg
Motorzaak.

Vraag daar meteen hoe het zit met de onderhoudsintervallen van je motor, en hoe je de ketting moet bijhouden.
 
Motorzaak.

Vraag daar meteen hoe het zit met de onderhoudsintervallen van je motor, en hoe je de ketting moet bijhouden.
Of beter nog , besteed het onderhoud uit aan een motorzaak , niet lullig bedoeld , maar volgens mij ligt jou vakgebied op een ander vlak.
 
Heb gisteren naar motor geweest.

steld vast: ketting en tandwielen zijn op Oorzaak slecht onderhoud.
de ketting kan je op tandwiel 3mm achter trekken.
als je met wiel draait en dan de speling voelt op ketting 1,5cm draai je halve toer verder niks spelling.
en wiel stond meer naar links dan in center van de achterbrug.

Moet zeggen de eerste 13ookm heb ik de ketting niet gesmeerd en aangespannen, lesje geleerd zeker???
type motor:hyosung aquila 125gv 7/2013 4000+- km
olie en fillter zijn op 2000km vervangen , om hoeveel km doe je dit?

Een ketinngset ,iemand adresjes?

Mvg
Wat is de correcte speling volgens jou? :?

Edit:(foutje, te veel gemultitasked)
 
Laatst bewerkt:
Onzin. De levensduur wordt (aanzienlijk) minder maar je kan nog steeds duizenden kilometers afleggen met een ongesmeerde ketting.

Mijn motorboer vertelde me dat een klant met een R1 nooit de ketting smeert, omdat hij het er smerig vindt uitzien en geen spetters op z'n motor wil.
De ketting houdt het volgens de motorboer gemiddeld ongeveer 20.000 km uit. Die is dan wel altijd goed afgesteld.
 
Mijn motorboer vertelde me dat een klant met een R1 nooit de ketting smeert, omdat hij het er smerig vindt uitzien en geen spetters op z'n motor wil.
De ketting houdt het volgens de motorboer gemiddeld ongeveer 20.000 km uit. Die is dan wel altijd goed afgesteld.

Yup, kost je wel paarden overigens.

Je hebt kettingsprays die goed smeren, maar ook alles er omheen. (S100, bel-ray white nogiets)
Je hebt kettingsprays die goed blijven zitten maar nauwelijks smeren (Dry Lube)
Je komt heel af en toe een kettingspray tegen die goed smeert en ook nog eens op zijn plek blijft zitten. (Motul Factory chain lube)
 
Laatst bewerkt:
Niet een stukje nemen he? Hoort bij elkaar.
Bij het woord aanspannen krijgt de ketting set al kippenvel..
Niet smeren is fataal.

Strak staan en niet smeren is fataal.
Kun jij onzin vinden..

Ja, de puntjes achter kippenvel en de hoofdletter bij het woord Niet duidden erop dat het een nieuwe zin was met een apart statement. En zelfs al zou je die te strakke ketting niet smeren betwijfel ik of het effect anders zou zijn dan als je hem te strak zet en wel smeert. Maar goed. Vrijdag.
 
Yup, kost je wel paarden overigens.
Ongetwijfeld

Je hebt kettingsprays die goed smeren, maar ook alles er omheen. (S100, bel-ray white nogiets)
Je hebt kettingsprays die goed blijven zitten maar nauwelijks smeren (Dry Lube)
Je komt heel af en toe een kettingspray tegen die goed smeert en ook nog eens op zijn plek blijft zitten. (Motul Factory chain lube)
Ik gebruik al vele jaren een Scottoiler, werkt prima mits je hem een keer goed afstelt. Schoonmaken van de ketting is niet nodig en hij gaat behoorlijk lang mee.
 
En smeren als ketting warm is , na een ritje dus, goed in laten werken , blijven draaien en daarna ketting af nemen met doek , Het gaat om de smering IN de ketting , wat aan de buitenkant van de ketting zit slingert er toch af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan