Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wel goed: na het rijden, niet voor het rijden.Wat is dat voor onzin? 'Smeren als de ketting warm is'? Waarom denk je dat kettingspray moet drogen? Zit vol
Met vloeimiddelen die na een kwartier verdampt zijn.
En smeren als ketting warm is , na een ritje dus, goed in laten werken , blijven draaien en daarna ketting af nemen met doek , Het gaat om de smering IN de ketting , wat aan de buitenkant van de ketting zit slingert er toch af.
Ik citeer van een kettingspecialist :
Wij adviseren om eens per 500 km uw ketting te smeren bij het gebruik van de S100 of Interflon kettingsprays. Spuit dan altijd aan de binnenzijde van de ketting, zodat bij hogere snelheden het kettingvet in de ketting wordt geduwd door de middelpunt vliedende kracht. Kijk daarbij uit dat niet te veel kettingspray wordt aangebracht, en kijk natuurlijk uit dat er niets op de achterband terecht komt. Mocht dit toch gebeuren, haal dit direct weg met een poetsdoek. Gebruik voor het schoonmaken van de band geen agressief middel dat het rubber kan aantasten. Na het plaatsen van de motor op de bok de schone ketting inspuiten terwijl je rustig aan het wiel draait. 1 maal de hele ketting rond is voldoende.
Ketting smeren
Smeer de ketting bij voorkeur na het rijden, als deze nog enigszins warm is, en zet daarna de motor weg. Dan krijgt het kettingvet de kans om in te werken, en door het vervliegen van het drijfgas stolt het vet enigszins. Het wordt dan veel minder makkelijk weggeslingerd. Ook voorkomt dit roestvorming door het nat wegzetten van de motor.
Dus euh, wat is volgens jou de juiste speling voor de ketting?Awel ik heb bestek laten maken 150€ incl werkuur.
Nenee ik ga het laten doen.
En dan horen wat beste is in onderhoud!
Lesje geleerd in ieder geval.
(DC AFAM)dit is het merk.
Ah, nu begrijp ik waar je door in de war bent gebracht.Ik citeer van een kettingspecialist :
Wij adviseren om eens per 500 km uw ketting te smeren bij het gebruik van de S100 of Interflon kettingsprays. Spuit dan altijd aan de binnenzijde van de ketting, zodat bij hogere snelheden het kettingvet in de ketting wordt geduwd door de middelpunt vliedende kracht. Kijk daarbij uit dat niet te veel kettingspray wordt aangebracht, en kijk natuurlijk uit dat er niets op de achterband terecht komt. Mocht dit toch gebeuren, haal dit direct weg met een poetsdoek. Gebruik voor het schoonmaken van de band geen agressief middel dat het rubber kan aantasten. Na het plaatsen van de motor op de bok de schone ketting inspuiten terwijl je rustig aan het wiel draait. 1 maal de hele ketting rond is voldoende.
Ketting smeren
Smeer de ketting bij voorkeur na het rijden, als deze nog enigszins warm is, en zet daarna de motor weg. Dan krijgt het kettingvet de kans om in te werken, en door het vervliegen van het drijfgas stolt het vet enigszins. Het wordt dan veel minder makkelijk weggeslingerd. Ook voorkomt dit roestvorming door het nat wegzetten van de motor.
een goeie zonnige middag,
morgen ga ik hem laten vervangen ketting+tandwielen.
hoop geraak ik er nog :-s is een uur rijden .
ineens goei uitleg vragen voor verdere onderhoud ,en jullie raad ook zeker volgen.
beginnede fouten leer je uit!
mvg
Goed idee.een goeie zonnige middag,
morgen ga ik hem laten vervangen ketting+tandwielen.
hoop geraak ik er nog :-s is een uur rijden .
ineens goei uitleg vragen voor verdere onderhoud ,en jullie raad ook zeker volgen.
beginnede fouten leer je uit!
mvg
Dus wat is de correcte kettingspeling volgens jou?Ketting set vervangen het was nodig !
hij zij ook van deze ketting was met olieringentjes en daarmee dat het vet ook niet verder ging in de shakels dan.
je zag het duidelijk aan het slotje roest!
deze ketting heeft geen olieringentjes.
ik doe 100+-km toch elke keer te smeren.
Mvg
Ketting set vervangen het was nodig !
hij zij ook van deze ketting was met olieringentjes en daarmee dat het vet ook niet verder ging in de shakels dan.
je zag het duidelijk aan het slotje roest!
deze ketting heeft geen olieringentjes.
ik doe 100+-km toch elke keer te smeren.
Mvg
Olieringetjes? Waar heb je het over?Ketting set vervangen het was nodig !
hij zij ook van deze ketting was met olieringentjes en daarmee dat het vet ook niet verder ging in de shakels dan.
je zag het duidelijk aan het slotje roest!
deze ketting heeft geen olieringentjes.
ik doe 100+-km toch elke keer te smeren.
Mvg
Olieringetjes? Waar heb je het over?
Ik gok op de O-ringen tussen de schakels.