Dit is trouwens ook zo'n boek:

full


Gaat ook niet echt over motorrijden, maar meer over hoe hij (19) zijn leven weer oppakt na een zeer zwaar motorongeval (nek gebroken) waardoor hij in rolstoel is beland. Zijn vriendin wilde hem voor het ongeval al verlaten, maar heeft hem door een hele zware periode heen gesleept.

(Geluk na een ongeluk - Graham Hurley)
 
Laatst bewerkt:
Nieuw boek:

[afbeelding]

linkje.

Iemand het al gelezen misschien?

Nog niet ;) Heb het net besteld bij Bol.com. Met een aantal hier genoemde boeken (Europa Op Twee Wielen van Gerard van den Ende en Long Way Round van Elizabeth MacGregor bijv.). Heb via dit topic leuke ideeën opgedaan en nu dus ook besteld!

Binnenkort vakantie dus deze gaan mee in de koffer! *O*
 
Nog niet ;) Heb het net besteld bij Bol.com. Met een aantal hier genoemde boeken (Europa Op Twee Wielen van Gerard van den Ende en Long Way Round van Elizabeth MacGregor bijv.). Heb via dit topic leuke ideeën opgedaan en nu dus ook besteld!

Binnenkort vakantie dus deze gaan mee in de koffer! *O*

En wanneer ga je zelf een wereldreis maken Bochtenkoning? ;)
Ik ben eigenlijk constant bezig om nieuwe titels te zoeken maar als je al veel (motorgerelateerde) boeken heb gelezen dan wordt het steeds moeilijker om iets nieuws te zoeken.

Heb er trouwens net weer ééntje binnen gekregen. Op jacht naar Che (Op de motor in het spoor van Che Guevara) - Patrick Symmes.
 
En wanneer ga je zelf een wereldreis maken Bochtenkoning? ;)

:) Laten we zeggen dat de wil er volop is maar de centjes me in de steek laten... ;)

Maat van me heeft als droom eenmaal naar de Noordkaap te rijden en via Rusland weer terug. Soort 'Long Way Up'. Misschien, eens, komt het er nog eens van.... :)

Ik ben eigenlijk constant bezig om nieuwe titels te zoeken maar als je al veel (motorgerelateerde) boeken heb gelezen dan wordt het steeds moeilijker om iets nieuws te zoeken.

Heb er trouwens net weer ééntje binnen gekregen. Op jacht naar Che (Op de motor in het spoor van Che Guevara) - Patrick Symmes.

Er wordt ook dankbaar gebruik gemaakt van je lijst. Heb er dus een aantal imiddels van besteld! :}
 
Op dit moment lees ik het boek (engels) van "Carl Fogarty" - "Foggy on Bikes - Learn to ride like a World Champion". Zeer interessant, en dan met name de voor de snellere jongens onder ons.

"Foggy on Bikes"

full
 
Laatst bewerkt:
Ben nu het Land van Gos aan het lezen, leuk boek met veel info ook over de situatie daar in de landen kyristan, kazachstan en Oezbekistan.

Ze reizen met BMW's, voor zover ik kan opmaken types k75 en K100 maar daar wordt tot nu toe niet over geschreven. Niet de meest geschikte motor om mee door het Pamir gebied te rijden, maar.....het kan dus wel.

Zeker een leuk boek om te lezen.
 
Het land van GOS heb ik inmiddels uit, het gewicht ligt zeker niet op het motorrijden zelf maar meer over de beschrijvijng van de situatie in de voormalige Sovjet unie begin jaren negentig.
De auteur is een journalist en dat is zeker te merken, er worden mensen geinterviewed uit alle lagen van de bevolking en dat levert een schat an informatie op.
Je krijgt een aardig beeld over het effect van de peristroika, zeg maar de omschakeling van het communisme naar het kapitalistische systeem. Je leest ook veel over de cultuur in de centraal aziatische landen, met name het deel over uzbekistan vond ik wel erg boeiend om te lezen.

verder leest het makkelijk weg en is het zeker niet langdradig, wel zal de liefhebber van puur motoravontuur enigsinds teleurgesteld zijn maar als je iets meer wilt weten over het land van GOS dan heb je er een zeer plezierig boek aan.
 
Heb op vakantie in Bulgarije (zon&strandvakantie zonder motor B| ) het boek van Gerard van den Ende (Europa op Twee Wielen) en Lois Onderweg van Lois Pryce helemaal uitgelezen.
Het boek van Lois was ge-wel-dig, bijna in 1 adem uitgelezen! Ben echt benieuwd naar haar 2e motorreis door Afrika in boekvorm! :) Grappig ook dat ze R1-Sjaak tegenkomt.
Het boek van Gerard vond ik wel aardig. Soms taaie kost omdat Gerard soms maar al te graag wil laten blijken van veel dingen op de hoogte te zijn. Maar duidelijk een stel verzamelde columns met een (dunne) rode draad.

Heb nu nog Long Way Round (boek van de serie), Geluk Na Een Ongeluk (Graham Hurley) en Het Aarden Beest van Benno Graas liggen om te lezen. Ik heb nog een klein weekje vakantie dus dat moet lukken ;)

Ondertussen is het gevoel aangewakkerd om toch eens een all-road aan te schaffen en voorzichtig eens plannen te maken om een flinke reis te maken, en dan misschien zelfs naar de Noordkaap. Het moet daarnaast toch ook mogelijk zijn om daarmee wat te verdienen door er een boek over te schrijven, niet dan?
 
Ging dat niet over twee Belgische (lesbisch?) vrouwen?

:Y Klopt. Heel leuk boek - heb het recent gelezen.

Nog eentje voor de boekenlijst, en voorzover ik kon nagaan nog niet vernoemt:
"Kiwi's en kilometers" van Polly Evans (oorspronkelijke versie in het Engels: "Kiwis might fly"). Nog maar pas zelf gekocht - en nog niet gelezen - dus nog in de handel verkrijgbaar.
 
"Kiwi's en kilometers" van Polly Evans (oorspronkelijke versie in het Engels: "Kiwis might fly"). Nog maar pas zelf gekocht - en nog niet gelezen - dus nog in de handel verkrijgbaar.

Heb het gelezen. Is hier al wel een paar keer voorbij gekomen als ik mij niet vergis.

Je hebt trouwens een PBtje. ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier een exemplaar van "Leren Pakken" van Karel Hubert? Of was het toch "Leren Hakken" zoals in Moto73?
 
Laatst bewerkt:
Al gelezen?

full


De Magische Grens
Verslag over een motortocht van Amsterdam naar Damascus vv.
Geschreven onder het pseudoniem Ben Hollander
Verschenen bij Uitgeverij Ver Gezocht, 231 pagina's, 1988
ISBN 90 9401108 5


Ben trouwens net begonnen aan het boek van Benno Graas (Het aarden beest).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan