Oil catch can , van rvs of aluminum?

Johnyyy

Die hard MF'er
19 aug 2008
696
124
Someren
Goededag,
Ik wil zelf een oil catch can maken voor me Yamaha v-Max.

Nou zie ik vrijwel overal dat ze altijd van aluminium zijn.
Is het niet beter om deze van rvs te maken?
Weet iemand de precieze reden of zowel de voor of nadelen van een oil catch van aluminum of rvs?

Groeten John
 
Hoe groot maak je dat ding wel niet?
Hoeft helemaal niet zo groot te zijn.
+- 650ml inhoud was de vorige, en deze word kwa inhoud hetzelfde omdat dit door ik meen Paul ritzen in 2002/2003 zo uitgerekend is.
Ga dus ook niet kloten met de inhoud.
Wel word de vorm iets anders zodat ik wat meer ruimte krijg tussen me carburateurs, wat voorheen een hoop gekloot was om erbij te kunnen.
 
Hoeveel cilinders heeft het blok ?
1310cc 4 cilinder met hoge compressie zuigers.

(Ben me vmax opnieuw op aan het bouwen)
6A9226F5-37DD-4B36-8BBB-8C36E8862130.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_3135.jpeg
    IMG_3135.jpeg
    288 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Gat in aluminium gietwerk

Aluminium gietwerk kan vaak gepenetreerd zijn met olie of vet.
Laten weken van vuil uit het aluminium
het er uit trekken met ontvettende vloeistoffen
is een goed begin voor lijmen en lassen of ook solderen.
De gat of breukranden zijn beter af door ze vlak lijmen, lassen of solderen te glasparelen.

Vaak maak je een voordeel door de gat of breukranden eerst aan te smelten en op te roeren.
Op deze manier heb je een bewerkbaar en redelijk tot schoon metaal.
Is het gat groot maak je een passend stukplaatmetaal hiervoor.
Is het gat klein kun je dit met tig dichtlassen of met aluminium hardsoldeerdraad dicht vloeien.

Vaak kun je beter deze plekken onder de hand bewerken.
Zodat je bovenop last of soldeert.
Meestal is het nodig om de scheur of het gat van onderen met een stuk staal
of met gietaarde in de gewenste vorm te ondersteunen.

De bewerkte opgeroerde aluminium kanten nemen goed las of soldeer metaal op.
Ook lijmen of aanvullen met aluminium putties kan zo.

Dit is een manier om gietwerk te repareren.
Ieder probleem een eigen oplossing.
Ieder zoals hij/zij het kan of wil.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan