suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Maar je ziet toch wel waar de lambda plug zit, die zit niet op de originele uitlaat! Als je een heel nieuw systeem monteerd van voor tot achter dan is de kat weg. en heb je ook niks meer aan de plug.

Ja, die lambda plug die zit in de collector, die zit er nog gewoon onder idd, maar ik dacht aanvankelijk dat de katalysator in de demper zat. De lambdasonde zit normaal ook voor de katalysator. Maar goed, ik heb vandaag dus die Griekse oxygen sensor eliminator gemonteerd en ik moet zeggen, ik merk eigenlijk geen verschil met ervoor. Hij klapt ook nog gewoon in de demper bij gas los. Dat tikken, dat hij deed toen ik die draad van de lamdasonde zoals eerder beschreven had losgehaald, doet hij niet met die Griekse stekker overigens.
Een foutmelding geeft hij ook niet op het dashboard, maar hij rijdt eigenlijk precies hetzelfde als ervoor. Dat onregelmatig lopen bij continu gas, daar heb ik ook nooit last van gehad, vraag me dus af of het nog uitmaakt van welk bouwjaar de bandit is. Ik overweeg om de boel gewoon weer origineel terug te zetten... B| _O-
 
Laatst bewerkt:
Nippon,

De katalysator zit in de verdikking waar de vier uitlaatbochten bij elkaar komen. Aan de achterkant van die verdikking zit een klein stukje pijp waar je de (vervangings)demper opzet. Als je dus alleen maar de demper vervangen hebt, zit de katalysator er nog gewoon in. Je kunt de kat als je de demper eraf draait, overigens goed zien zitten,

Weet je dat echt zeker Theun, want hier staat dat de katalysator in de demper zit:


Bandit 1250 - Pagina 3 - Suzuki Bandit Club Nederland

"De hydraulische koppeling is voorzien van gedraaide veren om een beter gevoel in de koppelingshandle te krijgen en een nieuwe zes-versnellingsbak verbeterd de acceleratie, verminderd toeren in de hoogste versnelling en een tweede balansas reduceerd ook nog eens de laatste trillingen in het blok. Een nieuwe grote uitlaatkatalysator is rechtstreeks in de demper gebouwd en maakt deze Bandit samen met het Suzuki Pulsed Air systeem en het motormanagementsysteem tot de schoonste Bandit ooit. Hij haalt ruimschoots de Euro 3 en Tier 2 emissienormen."
 
Weet je dat echt zeker Theun, want hier staat dat de katalysator in de demper zit:


Bandit 1250 - Pagina 3 - Suzuki Bandit Club Nederland

"De hydraulische koppeling is voorzien van gedraaide veren om een beter gevoel in de koppelingshandle te krijgen en een nieuwe zes-versnellingsbak verbeterd de acceleratie, verminderd toeren in de hoogste versnelling en een tweede balansas reduceerd ook nog eens de laatste trillingen in het blok. Een nieuwe grote uitlaatkatalysator is rechtstreeks in de demper gebouwd en maakt deze Bandit samen met het Suzuki Pulsed Air systeem en het motormanagementsysteem tot de schoonste Bandit ooit. Hij haalt ruimschoots de Euro 3 en Tier 2 emissienormen."

Tja, ik heb toch echt een katalysator in de collector zien zitten toen ik de laser erop draaide. Ik zie ook dat Wim ter bevestiging het Duitse artikel van de uitlaat test nog eens heeft aangehaald. Die kat zit dus echt wel in de collector.
 
Weet je dat echt zeker Theun, want hier staat dat de katalysator in de demper zit:


Bandit 1250 - Pagina 3 - Suzuki Bandit Club Nederland

"De hydraulische koppeling is voorzien van gedraaide veren om een beter gevoel in de koppelingshandle te krijgen en een nieuwe zes-versnellingsbak verbeterd de acceleratie, verminderd toeren in de hoogste versnelling en een tweede balansas reduceerd ook nog eens de laatste trillingen in het blok. Een nieuwe grote uitlaatkatalysator is rechtstreeks in de demper gebouwd en maakt deze Bandit samen met het Suzuki Pulsed Air systeem en het motormanagementsysteem tot de schoonste Bandit ooit. Hij haalt ruimschoots de Euro 3 en Tier 2 emissienormen."
In de demper, maar de demper zegt niks over welke demper, de tussendemper dus!
 
Tja, ik heb toch echt een katalysator in de collector zien zitten toen ik de laser erop draaide. Ik zie ook dat Wim ter bevestiging het Duitse artikel van de uitlaat test nog eens heeft aangehaald. Die kat zit dus echt wel in de collector.

Ja, dan zit ie toch in de collector blijkbaar! Dan heeft de lambdasonde dus toch nog zin...
 
@ NIPPON SUZUKI

Hetgeen wordt beschreven in het duitse bandit forum, loshalen draad uit stekkerverbinding, heb ik niet toegepast.

Wel heb ik de aanpassingen gedaan zoals op www.holeshot.com staan. Hier vandaan heb ik ook de spullen besteld.
TFI module, O2 sensor, K&N filter, aanpassing luchtfilter behuizing en een plug om de PAIR klep af te sluiten.

Dale's Stage 1 Tune-up
Dale recently teamed up with Dobeck Performance to make available the new Bandit 1250 totally plug in TFI Tuning box.The TFI box does not require that you re-map your electronic fuel injection to dial in your tune up. It simply allows the user to adjust the air / fuel mixture in three areas. Idle and low rpms, steady cruise, mid range , on off throttle applications and wide open full load throttle.There is also a 4th adjustment allowing you to set when the low rpm fuel curve begins to shut down at full throttle rpms. All that is needed is a small flat blade screw driver and some time to play. Dale recently spent countless hours on his Dynojet 250 I dyno, running his 2007 Bandit 1250 equipped with his new Holeshot Slip-on, the TFI box, K&N filter and air box mod. He achieved a perfect 13:1 to 14:1 A/F under all throttle conditions. The bike made some super power and torque gains over stock, really smoothed out the mid range, while retaining very good fuel mileage out on the road. When you purchase your TFI tuning box from Holeshot you will get Dale's matching settings personally over the phone once you have it in hand, and we will also include a rubber plug needed to block off the PAIR valve hose which eliminates any decel popping.

Gr. Arno.
Die pair klep hose plug waar moet je die plaatsen? is dat een kwestie van slang dichtmaken.
 
Die pair klep hose plug waar moet je die plaatsen? is dat een kwestie van slang dichtmaken.

Daar komt het wel op neer. Als je aan de rechterkant net onder de tank kijkt, zie je de bewuste slang zitten. Daar heb ik de prop in geplaatst.

Deze zat bij het pakket welke ik via Dale Walker ( www.holeshot.com ) had besteld.

Wanneer ik morgen tijd heb zal ik er een foto van maken en plaatsen.

Gr. Arno.
 
Gisteravond de 02 sensor eliminator geplaatst en het werkt perfect hij is onderin compleet rustig geworden geen inhouden meer gewoon perfect kan nu zelfs 50 in 6 rijden zonder schudden.
echt een aanrader!
 
Gisteravond de 02 sensor eliminator geplaatst en het werkt perfect hij is onderin compleet rustig geworden geen inhouden meer gewoon perfect kan nu zelfs 50 in 6 rijden zonder schudden.
echt een aanrader!
Ben benieuwd wanneer mijn griekse zending aankomt. Komt zeker met de boot.
 
Laatst bewerkt:
Legaal, Ik rij nogal eens in Duitsland (woon 20Km van de Duitse grens) en ik wil geen gezeur. Als je uitlaat daar niet legaal is krijg je een boete en mag je geen meter meer :] voordat je hem weer legaal hebt. Ik kik toch al niet op decibels :N
Heb nu de sportinsert erin en dat klinkt mooi diep,
 
Laatst bewerkt:
maakt ook niet uit werken allemaal het zelfde
Heb dat stekkertje ontvangen en gemonteerd en ik moet zeggen dat weinige inhouden is inderdaad helemaal verdwenenen. 1500 toeren en 45 km in zn 6 en helemaal geen inhouden meer. Geweldig ding. Kan het iedereen aanraden. Lijkt weer op een motor met carbs.
 
Gisteravond de 02 sensor eliminator geplaatst en het werkt perfect hij is onderin compleet rustig geworden geen inhouden meer gewoon perfect kan nu zelfs 50 in 6 rijden zonder schudden.
echt een aanrader!
Kan het beamen. Goede investering voor weinig geld. In 6 rijden met 1500 toeren zonder inhouden, Had mn twijfels maar dat stekkertje werkt geweldig.Idd echt een aanrader. Hoef verder niets meer aan verbeteringen te doen.Zoek nog wel een topkofferrek.
 
Laatst bewerkt:
Kan het beamen. Goede investering voor weinig geld. In 6 rijden met 1500 toeren zonder inhouden, Had mn twijfels maar dat stekkertje werkt geweldig.Idd echt een aanrader. Hoef verder niets meer aan verbeteringen te doen.Zoek nog wel een topkofferrek.

Ben echt verbaasd, ik merk weinig verschil, maar goed ik laat het ding ook nog maar even zitten. Ben wel benieuwd of het nog iets op het verbruik doet. Even in de gaten houden.
 
Ben echt verbaasd, ik merk weinig verschil, maar goed ik laat het ding ook nog maar even zitten. Ben wel benieuwd of het nog iets op het verbruik doet. Even in de gaten houden.
Ik ben ook verbaasd,het werkt echt!! Voor 20 euro een soepele motor.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te lezen dat een ieder tevreden is met de O2 sensor. ;)


Zoals ik al eerder schreef over de adapter van de H7 lamp, ter vervanging naar Xenon, hier een foto van wat ik bedoel.
full


Ik heb een vervangende opvulring gemaakt om de Xenon lamp passend te krijgen. Natuurlijk kan je ook de bestaande adapter aanpassen.
Onderstaande foto het resultaat. H7 6000K. Kosten 43,50 Euro.
full
 
Laatst bewerkt:
Het volgende projectje wordt waarschijnlijk de knipperlichten. De originele wil ik behouden maar doe er dan BA15s LED lampen in.
full

Het groot licht is nu nog de gewone H7 lamp, maar ja die valt toch niet meer op met Xenon. Dus die waarschijnlijk vervangen door H7 LED.
full


Gr. Arno.
 
Bedankt arno. wat voor nut heeft t dichtmaken van de slang? Motor rijdt nu als een speer. Die xenon kan je die er zo in doen of heb je een voorschakelsetje nodig. eliminates any decel popping.Wat is de vertaling hiervan. ploffen of zoiets? gr wim
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan