Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Hallo allemaal, vanavond begonnen aan het verversen van de voorvork olie. Nu is de vork los gehaald, veer er uit gehaald. Alleen met het leegpompen is de poot vast blijven zitten, zit op en neergaand nog ongeveer 2mm speling in (ingeveerd). iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Reactie vd garage, mag gewoon langs komen so Nice:)

Vandaag trouwens filtertje vervangen;)
Vaag dat ze dat niet doen bij een grote beurt?! Filter die op de brandstofpomp zit in je tank.

10min klusje;)

Check eens bij jouw garage. Doen ze het daar wel?! Anders zou je hem dus zelf moeten vervangen. Die dingen slippen gewoon dicht.
 

Bijlagen

  • B7C56D21-C07C-4E6D-8831-F3EB8A4A540E.jpeg
    B7C56D21-C07C-4E6D-8831-F3EB8A4A540E.jpeg
    337,3 KB · Weergaven: 16
Nu snap ik dus ook waarom die pompen wel eens kapot gaan. Staan wat filmpjes over op YouTube.

Filter vies, pomp werkt te hard. Pomp kaput.
 
Hallo allemaal, vanavond begonnen aan het verversen van de voorvork olie. Nu is de vork los gehaald, veer er uit gehaald. Alleen met het leegpompen is de poot vast blijven zitten, zit op en neergaand nog ongeveer 2mm speling in (ingeveerd). iemand enig idee wat dit kan zijn?
Voor de geïnteresseerden, dit is vrijwel zeker wat hier aan de hand was.

 
Nooit gedacht, toch gebeurd.
Vandaag de GSX650F verkocht.
Niet dat ik ontevreden was over de GSXF (integendeel), maar wilde wat meer richting toermotor gaan. Althans een motor waar ik iets rechter op zat.

Uiteindelijk een Versys 650 gekocht.
Positief verrast wat ik ondanks de KM stand (104000KM) voor mijn GSX650F nog terugkreeg.
Blijkt (mits in origineel staat) best veel vraag voor te zijn volgens de dealer waar ik hem heb ingeruild.

Wat leuke statistiekjes:
-Bouwjaar 2009
-2e eigenaar.
-11 jaar in mijn bezit gehad. (en al die tijd zonder grote problemen/reparaties!)
-Vandaag de 104000km op de teller gepasseerd
-Bij Aanschaf 13000km op de teller.
-Gemiddeld 8272KM per jaar (had ik al gezegd dat een GSXF een prima motor is om kilometers mee te maken?)
-9 Landen doorkruist
-Op het 'dak van de alpen' op 2830mtr boven NAP gereden.

Ja een GSXF is echt allround
 
Nooit gedacht, toch gebeurd.
Vandaag de GSX650F verkocht.
Niet dat ik ontevreden was over de GSXF (integendeel), maar wilde wat meer richting toermotor gaan. Althans een motor waar ik iets rechter op zat.

Uiteindelijk een Versys 650 gekocht.
Positief verrast wat ik ondanks de KM stand (104000KM) voor mijn GSX650F nog terugkreeg.
Blijkt (mits in origineel staat) best veel vraag voor te zijn volgens de dealer waar ik hem heb ingeruild.

Wat leuke statistiekjes:
-Bouwjaar 2009
-2e eigenaar.
-11 jaar in mijn bezit gehad. (en al die tijd zonder grote problemen/reparaties!)
-Vandaag de 104000km op de teller gepasseerd
-Bij Aanschaf 13000km op de teller.
-Gemiddeld 8272KM per jaar (had ik al gezegd dat een GSXF een prima motor is om kilometers mee te maken?)
-9 Landen doorkruist
-Op het 'dak van de alpen' op 2830mtr boven NAP gereden.

Ja een GSXF is echt allround
Jammer, Sjoerd, maar heel begrijpelijk. Ik heb ook een andere, maar de trouwe 650f blijft er wel naast. Want inderdaad: het is een prima allround motor. Veel plezier met je Versys!
 
Nooit gedacht, toch gebeurd.
Vandaag de GSX650F verkocht.
Niet dat ik ontevreden was over de GSXF (integendeel), maar wilde wat meer richting toermotor gaan. Althans een motor waar ik iets rechter op zat.

Uiteindelijk een Versys 650 gekocht.
Positief verrast wat ik ondanks de KM stand (104000KM) voor mijn GSX650F nog terugkreeg.
Blijkt (mits in origineel staat) best veel vraag voor te zijn volgens de dealer waar ik hem heb ingeruild.

Wat leuke statistiekjes:
-Bouwjaar 2009
-2e eigenaar.
-11 jaar in mijn bezit gehad. (en al die tijd zonder grote problemen/reparaties!)
-Vandaag de 104000km op de teller gepasseerd
-Bij Aanschaf 13000km op de teller.
-Gemiddeld 8272KM per jaar (had ik al gezegd dat een GSXF een prima motor is om kilometers mee te maken?)
-9 Landen doorkruist
-Op het 'dak van de alpen' op 2830mtr boven NAP gereden.

Ja een GSXF is echt allround
Klopt een echte all rounder. Maar heb mijn GSX 1250FA 2010 verkocht 3 weken geleden. Voor meer power.

Heb nu een Hayabusa, en ben me nu aan het verdiepen in een Superbike stuur. Zit zo lekker het zadel vd hayabusa, ongekend. Nu nog iets rechter zitten en dan kan ik nog meer genieten.

Gsx 1250
3000rpm 100nm - 3500rpm 108nm

Hayabusa
2750rpm 100nm - 7000rpm 138nm
En nog langere versnelling.

Ik heet ook Sjoerd;)
 
Hallo iedereen, ik heb een vraag over een GSF1250SA 2008. Mijn motor heeft een kapotte distributieketting en ik plan ineens de motor uit te bouwen en te swappen met een ander blok. Vraag is of de blokken uit de recentere motoren (2015-2016) dezelfde blokken hebben? Kwestie van ophanging in frame niet in problemen te komen alsook injectie (afstelling ten opzichte van gewijzigde motorconfiguratie)?

En nu ik de vraag toch stel: iemand weet van andere blokken 1250 waarbij de ketting de geest heeft gegeven? Blok heeft 32000 km en (door mij alvast) netjes onderhouden.

Bedankt al voor de antwoorden...
 
Distributieketting bij 32000km?

Als ik dit hoor wil ik wel eens weten wat de vorige eigenaar(s) voor reparaties hebben laten uitvoeren/zelf gedaan.

bij deze km-stand is dat heel ongewoon. Ik twijfel dan ook sterk of er meer van dit soort ervaringen zijn bij goed onderhouden blokken.
 
Distributieketting bij 32000km?

Als ik dit hoor wil ik wel eens weten wat de vorige eigenaar(s) voor reparaties hebben laten uitvoeren/zelf gedaan.

bij deze km-stand is dat heel ongewoon. Ik twijfel dan ook sterk of er meer van dit soort ervaringen zijn bij goed onderhouden blokken.
Zeker niet. Al 152k probleemloos. Dit is dus zeker niet normaal.
 
Precies, ik heb nog NOOIT een distributie ketting vervangen voor de 100k km.........
En heb toch al heel wat motoren over de ton gereden.
 
Voor zover ik aan de motor kan zien klopt die wel hoor. Slijtage van voetsteunen, handvaten, verf, speling hendels en zo... Ondertussen zit er een blok in van een 2015 en alle bevestigingspunten komen overeen. Nu nog even verder opbouwen en ik heb een quasi nieuwe motor, volgens de verkoper 1500km. Aan de verf op het blok te zien kan dit kloppen, echt een super gaaf blok. Ook de klepstelen nog niks van roet.

Blijf me toch afvragen hoe die ketting het heeft begeven, zal het maar houden op pech... Kop was nog goed, jammer dat de ketting niet aan de zijkant zit, zou de reparatie wel makkelijker gemaakt hebben...
 
UPDATE: na een gesprekje met een Suzuki mekanieker denk ik de oorzaak van de kettingbreuk te kennen.... Boven de ketting (in het kleppendeksel) zit er een dikke rubber om te vermijden dat de ketting gaat klapperen. Dit zit niet erg vast op het kleppendeksel en als je niet oplet dendert die in de opening langs de ketting.... De man had het zelf toch al eens voor gehad maar wel opgemerkt...

Geen rubber te bespeuren in mijn kleppendeksel en ik zie wel wat rubberdeeltjes helemaal beneden. De kettinggeleiders zien er nog heel goed uit dus daar komt het niet van.

Gelet op de kilometerstand van 32500 km waarschijnlijk klepspeling opgemeten en niet goed opgelet bij het monteren....

Een gewaarschuwd man/vrouw... :]
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-01-26 173216.png
    Schermafbeelding 2023-01-26 173216.png
    33,6 KB · Weergaven: 9
Ondertussen is alles gemonteerd en draait de nieuwe motor als een zonnetje.

Mocht iemand interesse hebben in het blok of onderdelen ervan.... Buiten de ketting en het rubber blokje nog prima onderdelen.
 

Bijlagen

  • IMG_20230117_203116.jpg
    IMG_20230117_203116.jpg
    300,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20230117_203121.jpg
    IMG_20230117_203121.jpg
    255,3 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20230120_211837.jpg
    IMG_20230120_211837.jpg
    281,3 KB · Weergaven: 17
Kijk, mooi werk! Met het blok er buiten sleutelt toch wel heel wat prettiger. Het klepdeksel verwijderen is toch wel een klusje dat mijn geduld danig op de proef stelde.
En inderdaad, dat bruine plastic blokje... Die lag bij mij plotseling op de ketting toen ik het deksel verwijderd had. Duurde even voor ik er achter was waar die hoorde. Dit zou dus best een verklaring kunnen zijn, maar ik mag toch hopen dat dit niet door een serieuze monteur is veroorzaakt.
 
De motor werd bij Troostwijk in die toestand gekocht door mij dus ik weet niet wie dit heeft gedaan. Lijkt me ook een zware fout. Langs de andere kant als het blokje er zo snel af valt... 🤦‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan