USA - Miami -> NYC of Chicago -> NYC alleen met de motor

Robing79

Die hard MF'er
10 mei 2011
325
0
Amsterdam
Ik ziet er aan te denken om in mijn eentje een motortrip te doen in de USA. Na afgelopen zomer een maand lang west USA doorgetrokken te zijn met een Mustang Cabrio zit ik er aan te denken om het volgend jaar dunnetjes over te doen maar dan op de motor.
Deze wil ik daar huren. Nu heb ik het westen min of meer al gezien en wil ik naar een ander gebied. Voorwaarde ik wel dat ik begin of eindig in NYC en dat ik max 2,5 week op de motor wil zitten met diverse tussenstops (steden, national parks etc).
Ik zit dus te denken aan Chicago -> Nashville -> Niagra Fall -> NYC of Miami -> NYC.
Heeft iemand iets vergelijkbaars in de USA gedaan of liever, wie heeft hetzelfde gedaan? En wat zijn jullie ervaringen. Wat zijn globaal de kosten? Waar moet je op letten als je alleen bent met de motor? Wat neem je dan zoal mee?
Ik ben van plan om met een tent te gaan.
Ik hoor het graag :)
 

Ik ziet er aan te denken om in mijn eentje een motortrip te doen in de USA. Na afgelopen zomer een maand lang west USA doorgetrokken te zijn met een Mustang Cabrio zit ik er aan te denken om het volgend jaar dunnetjes over te doen maar dan op de motor.
Deze wil ik daar huren. Nu heb ik het westen min of meer al gezien en wil ik naar een ander gebied. Voorwaarde ik wel dat ik begin of eindig in NYC en dat ik max 2,5 week op de motor wil zitten met diverse tussenstops (steden, national parks etc).
Ik zit dus te denken aan Chicago -> Nashville -> Niagra Fall -> NYC of Miami -> NYC.
Heeft iemand iets vergelijkbaars in de USA gedaan of liever, wie heeft hetzelfde gedaan? En wat zijn jullie ervaringen. Wat zijn globaal de kosten? Waar moet je op letten als je alleen bent met de motor? Wat neem je dan zoal mee?
Ik ben van plan om met een tent te gaan.
Ik hoor het graag :)

hoewel ik het met je eens ben aangezien california schitterend is, wel ffkes lezen ;)
 
Ja ja, in een keer zowat alles in het westen gezien! Geloof je toch zelf niet hoop ik.

Voor de rest, ik zou starten in nyc dan naar nashville, vergeet the tail of the dragon niet, en dan via bowling green (Google even, museum moet je doen) naar the niagara falls, en dan vandaar naar the windy city. Via the brickyard natuurlijk.
 
ik heb heel wat kilometers langs de oostkust afgelegd, maar als ik jouw plannen bekijk, dan is 2.5 week veels te kort, als je de afstanden bekijkt.
lange afstanden is nog wel een keertje te doen met de auto, maar op een motor is dat veel vermoeiender.
maak eerst maar een plan wat je wilt zien, want de afstand NY-Miami is al gauw 2000 km.
wil je in het noord-oosten verblijven of meer zuidelijker ?
 
ik heb heel wat kilometers langs de oostkust afgelegd, maar als ik jouw plannen bekijk, dan is 2.5 week veels te kort, als je de afstanden bekijkt.
lange afstanden is nog wel een keertje te doen met de auto, maar op een motor is dat veel vermoeiender.
maak eerst maar een plan wat je wilt zien, want de afstand NY-Miami is al gauw 2000 km.
wil je in het noord-oosten verblijven of meer zuidelijker ?
gewoon een paar Iron Butt ritjes ertussen nemen :+
 
Laatst bewerkt:
gewoon een paar Iron Butt ritjes ertussen nemen :+

na 2 uurtjes op de mijne, dan is het tijd om je benen weer te strekken.

tg.jpg
 
ik heb heel wat kilometers langs de oostkust afgelegd, maar als ik jouw plannen bekijk, dan is 2.5 week veels te kort, als je de afstanden bekijkt.
lange afstanden is nog wel een keertje te doen met de auto, maar op een motor is dat veel vermoeiender.
maak eerst maar een plan wat je wilt zien, want de afstand NY-Miami is al gauw 2000 km.
wil je in het noord-oosten verblijven of meer zuidelijker ?

Ik ben een keer met de motor van Spanje naar Gambia gereden in een kleine 3 weken... slordige 5000 km, op een oude XT600 en dat ging prima. Grote delen zelfs offroad :]
Miami - NYC is +-2000 km... in 15 dagen is dat toch goed haalbaar? Of zie ik iets over het hoofd :?
En op mijn trip aan de westkust ben ik verschillende motorrijders tegen gekomen die in 2 weken van Chicago naar LA reden (Route66).

Ik wild dus nergens 'verblijven'. Het idee is (vooralsnog) Om van NY naar LA te rijden. Tentje mee en hoppa: karren.
Wat heb jij zoal gezien en gedaan aan de oostkust? en wat zijn jouw ervaringen dan?
Ben benieuwd :)
 
Ja ja, in een keer zowat alles in het westen gezien! Geloof je toch zelf niet hoop ik.

Voor de rest, ik zou starten in nyc dan naar nashville, vergeet the tail of the dragon niet, en dan via bowling green (Google even, museum moet je doen) naar the niagara falls, en dan vandaar naar the windy city. Via the brickyard natuurlijk.


We zijn van San Francisco - Yosemite - Kings Canyon - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Death Horse - Arches - Mesa Verde - Monumement Valley - Grand Canyon - Joshua Tree - Mojave Desert en LA... hmm tuurlijk is er nog veel meer... maar dit zijn toch wel de absolute highlights volgens mij. Daarbij is de kans dat ik nog een keer aan de westkust kom heel groot aangezien mijn zwager er woont... vandaar dat ik dus graag een ander gebied wil zien.
Dank voor je tips trouwens, ik neem ze mee :)
 
Wat heb jij zoal gezien en gedaan aan de oostkust? en wat zijn jouw ervaringen dan?
Ben benieuwd :)


ik heb al alle staten aan de oostkust al bezocht op de motor....maar als jij gewoon van punt A-B wilt rijden, dan heb je tijd genoeg.

ik woon aan de oostkust ( Virginia ) , en ik rij nog wel eens af en toe de blue ridge mountains in.
en ik heb hier in de buurt nog genoeg wegen met prachtig asfalt en bochten waar ik het gas kan open trekken
 
ik heb al alle staten aan de oostkust al bezocht op de motor....maar als jij gewoon van punt A-B wilt rijden, dan heb je tijd genoeg.

ik woon aan de oostkust ( Virginia ) , en ik rij nog wel eens af en toe de blue ridge mountains in.
en ik heb hier in de buurt nog genoeg wegen met prachtig asfalt en bochten waar ik het gas kan open trekken


Het 'gas open trekken' hoeft van mij niet, het gaat om een mooie roadtrip :)
Ik ben wel erg benieuwd naar de BLue Ridge Mountains... schijnt ontzettend mooi te zijn.
Heb je nog tips wat betreft motorhuur? Het is op zn zachts gezegd nogal prijzig... nou heb ik het idee dat het internet gedomineerd wordt door een paar grote partijen die de prijzen kunstmatig hoog houden... enig idee of er adressen zijn welke in zelf kan benaderen en die misschien goedkoper zijn? (ook voor one way...).
Thanx!
 
Even een andere insteek in het noordoosten. Ben je wel eens in Boston en omgeving geweest? Ik ben vorig jaar in Boston geweest voor mijn werk en heb daar ook een beetje rond kunnen kijken. Ik vond het echt een geweldige stad in een mooie omgeving. Wellicht zou je ook eens in die regio kunnen kijken om toch veel moois te zien, maar je reisafstand in te korten. Nu ik dit zit te typen, vraag ik me wel af of de afstand echt kleiner is...
 
Ik heb over Boston nagedacht, maar ik wil van een grote stad naar een grote stad rijden en dus echt Roadtrippen. Boston is 3 uur rijden en dus dichtbij. Ik ben ook al een keer naar Philly gereden (met de bus weliswaar) en dat is ook +-3 uur rijden. Ik wil van NYC naar een stad rijden vanwaar ik gemakkelijk weer naar Amsterdam kan vliegen. En ik wil over die roadtrip max 2,5 week doen.
 
ik heb al alle staten aan de oostkust al bezocht op de motor....maar als jij gewoon van punt A-B wilt rijden, dan heb je tijd genoeg.

ik woon aan de oostkust ( Virginia ) , en ik rij nog wel eens af en toe de blue ridge mountains in.
en ik heb hier in de buurt nog genoeg wegen met prachtig asfalt en bochten waar ik het gas kan open trekken
Ik was in Mei in Virginia en het lijkt me geweldig om daar te rijden! Wat een prachtige natuur, wegen (muv de I-66) en dorpjes/steden. Op het moment dat ik er was, was het memorial day, dus mijn gehele vakantie hoorde ik motoren ivm Roling Thunder. :]
Dat versterkt het gevoel behoorlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan