waarom zo'n K..bak

ophanging en remmen voor montage. wielstand ben ik nog niet tevreden over.
full
 
ja klopt, de geplande hoogte is aangepast en aangezien de wielophanging meesturend is gemaakt is de hoek ook veranderd. even afwachten hoe het onder belasting komt te staan en anders alsnog de slijp erin
 
zon, gisteren eea afgewerkt. hoek van de as nog gewijzigd, lager gezet en alles afgelast, naaf gemaakt zodat er een fiat wiel op past, schijfrem aangepast en de velg gelast (andere ET op een thuiskomers velgje) zodat ie niet aanloopt. pic volgen
 
Nice fmgtech ! ;)


Heeft die kerel van het EGT, met die Saluki, je nog terug kunnen vinden?
 
Het draaipunt van de swing staat onder een hoek op het frame, als ik het goed zie, dan stuurt het wiel iets tijdens het inveren. Had ik ook op mijn vorige zijspan. Ben ik dus weer vanaf gestapt......
 
Laatst bewerkt:
die kerel van het EGT heeft me inderdaad terug gevonden maar nog geen foto's gestuurd van zijn saluki

roger klopt helemaal maar ik wil eerst ervaren of het werkt zoals ik wil. kan altijd nog veranderen
 
bezig met onderdelen maken voor de fusee besturing. zijn nogal wat uitvoeringen mogelijk met allen z'n voor en nadelen. iemand ervaring met betrekking tot stuureigenschappen?
binnenkort wat fotokes
 
zitten er nog niet op. zijn besteld, kosten maar 6,50 euro van een Clio. wwet alleen nog niet of ik beide kogels binnen de velg plaats of de bovenste boven het spatbord.
 
Ben benieuwd hoe je het gaat maken!
Tussen de remschijf en de velg heb je volgens mij nog minder ruimte dan ik had.

Hoe zien die clio kogels eruit?
Is dat met een rechte pen?
 
kogel moet in het center van de velg komen en de schijf zit een eind naar buiten maar wel binnen de velg voor het uiterlijk. schijf id 295 mm, bewust groter als mijn huidige remmen, ondanks dat ij het voorwiel met gemak kan blokkeren. ook de klauwen zijn weer iets groter
full
 
zitten er nog niet op. zijn besteld, kosten maar 6,50 euro van een Clio. wwet alleen nog niet of ik beide kogels binnen de velg plaats of de bovenste boven het spatbord.

Het probleem waar ik mee zat was dat de kogel zowel aan de draagarm als aan de naaf vast moet zitten. En dus moet je met 2 delen tussen de schijf en de velg door.
En daar heb je dus weinig plaats.
Eén van de twee kogels moet het gewicht dragen en die moet dus ook in verticale richting een behoorlijke draagkracht hebben.
Ik heb daarom één kogel boven het wiel en die draagt het gewicht. De onderste vangt het merendeel van de stuurkrachten op


full
 
Laatst bewerkt:
klopt, alleen weet ik nog niet welke kogel het gewicht gaat dragen. ligt aan de constructie waar de veer op rust. de onderste kogel moet dan officieel ook op zijn kop gemonteerd worden maar daar heeft blijkbaar iedereen sch.. aan
 
zo, weer iets verder met de fusee's. draagframe is bijna klaar en de adapter voor de schijfrem gelast en gedraaid. morgen nog wat gaatjes boren en tappen en dan met de kogel verder
 
kan er iemand vertellen of een fototje plaatsen hoe de bevestiging van de zitting in een Velorex zit. voorkant zit gebout, achterkant tegen de rug??
 
Achter de zitting zitten twee blikken vierkanten. De rugleuning heeft aan de onderkant twee lippen die je in de vierkanten steekt.
Bovenaan de rugleuning steekt een lip uit met een open sleutelgat er in gezaagd. Door de sleuf van het sleutelgat gaat de platte kant van het slot. Als de rugleuning aangedrukt zit draai je het slot een kwaart slag en zit het slot overdwars in het ronde deel van de lip.
Helaas, geen plaatje, maar hopelijk helpt dit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan