Weerstand bougieleidingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bok001

MF veteraan
13 apr 2006
7.867
5
Zwolle (Overijssel)
Weet iemand wat de weerstand moet zijn van de bougieleidingen op een Honda Blackbird? Ik heb ze stuk voor stuk gemeten en ze zitten allemaal tussen de 1 en 1,5 Ohm. Op verschillende websites heeft men het over Kilo Ohms, dat is knap wat meer dan wat ik meet. Gemeten overigens met een Fluke 175. Reden om ze vervangen?
 
Kun je dat randje plastic niet voorzichtig doorsnijden en er af halen en vervangen voor een stukje krimpkous die je op de juiste afstand om de kabel krimpt zodat de kabel wel helemaal goed aansluit in de bobine maar toch goed vast wordt gehouden door de kneldop?
 
Ja kan ook was alleen maar bedoeld om mee te denken en niet geld uit te geven terwijl dat misschien niet nodig is. Om te testen zeg maar of het aan de kabels ligt.
Het is crisis weet je wel ;)
tiewrap bedoel je dan alleen het losse bandje mee wat als je hem aantrekt dan zit je met de verdikking van de klemsluiting van de tiewrap.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, maar ach... €0,30 per 10 centimeter leiding kan ik nog wel op tafel leggen ;) Ik had al rekening gehouden met de klemaansluiting. Ik heb nog een paar van die verrekte dunne tiewrap's van Gamma kwaliteit :') liggen.
 
Bougiekabels met een koolstof kern hebben een weerstand van 2500 ohm tot 7000 ohm afhankelijk van de lengte. In deze kabels zitten geen ingebouwde weerstand omdat ze van zichzelf al voldoende weerstand hebben en daardoor radio ontstoord zijn.
Deze kabels worden al heel lang als standaard gemonteerd in auto's
 
Laatst bewerkt:
Bougiekabels met een koolstof kern hebben een weerstand van 2500 ohm tot 7000 ohm afhankelijk van de lengte. In deze kabels zitten geen ingebouwde weerstand omdat ze van zichzelf al voldoende weerstand hebben en daardoor radio ontstoord zijn.
Deze kabels worden al heel lang als standaard gemonteerd in auto's
En mogen daarom ook niet ingekort worden.
 
volgens mij worden de meeste voertuigen nog gewoon voorzien van een bougiekabel met koperen kern hoor, en nee een bougiekabel, ook met carbon kern hebben geen hoge weerstand.

kan zijn dat het bij veel motorfietsen inderdaad zo is! vanwege de genoemde bougiekapjes met ingebouwde weerstand dus. maar als in het werkplaatshandboek een weerstandswaarde van de kabels genoemd staat, is het toch duidelijk? dan kan het geen koperkern kabel zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan