Winter handschoenen

Nu heb ik vandaag een 150 km gereden en vond ze heerlijk, de verwarmde handschoenen.
En idd het lijf wordt kouder, dus zo'n vest staat op het verlanglijstje.

Na zo'n 100 km heb ik ze zelfs even uitgeschakeld omdat ik ze te heet vond.
Zojuist ga ik de motor binnen zetten en zie allemaal rode vlekken op mijn vingers.
Zelfs op mijn linkerduim een rode vlek met een blaasje.
Duh, zou ik dan mijn vingers verbrand hebben?

Van de week even informeren bij Gerbing, staan gelukkig bekend om de goede garantie.
 
Laatst bewerkt:
Mij niet, want ik doe het in de winter bij temperaturen die zo laag zijn dat ik mijn Gerbing vest aantrek. Niet mijn doorwaaihandschoenen, maar waterdichte handschoenen zonder dikke voering. Rijdt namelijk wel een stuk comfortabeler. Op het moment dat ik het verwarmde vest niet gebruik heb ik wel dikkere winterhandschoenen aan.

Maar had jij niet een BMW GS? Oftewel handvatverwarming en handkappen?


Ondergetekende had overigens ook winterhandschoenen nodig. Eerder al Rev'it winterhandschoenen gehad (€100,-), maar die heb ik op marktplaats gezet. Hoop gelul over 'phase change material' en dergelijke, maar ondertussen wel gewoon kouwe klauwen. Eigenlijk zijn die Gerbings niet eens veel duurder, vooral na de korting, dan gewone handschoenen en die ik heb ik dus maar gehaald.
Ik vind het werkelijk fantastisch. Gemiddeld ga ik maar één a twee keer per week op de motor naar mijn werk, maar ook dan wil ik warme handen. De draadjes vallen erg mee. Het y-stuk heb ik met een paar steekjes en wat ijzergaren in mijn jas genaaid, de accu-draad zit onder de buddy. Het extra geld en het ongemak van accu's is het mij in ieder geval niet waard, maar dat moet eenieder zelf beslissen natuurlijk.
Na extreem pijnlijke handen was het een heel bijzondere ervaring om bij -3 gewoon geen koude handen te hebben. En 's middags op de terugrit bleken het zonder stroom ook prima handschoenen te zijn voor bij de wat hogere temperaturen. Aanrader dus...
 
Laatst bewerkt:
Maar had jij niet een BMW GS? Oftewel handvatverwarming en handkappen?

Tegenwoordig wel, maar op mijn Pan had ik hetzelfde en die had geen handkappen. Overigens gebruik ik de handvatverwarming helemaal niet als ik het Gerbing vest gebruik. De handvatverwarming gebruik ik voornamelijk in voor en najaar als het 's avonds frisser wordt en ik niet meer mijn winterhandschoenen en binnenvoering meeneem.
 
Gisteren ruim 500 km gereden. T-shirt met een dunne trui en mijn Gerbing vestje aan. Heerlijk warm gehad de hele dag. Als ik een uurtje onderweg ben wil ik het wel met een t-shirt en fleece trui doen met hvv aan.
 
In mijn praktijk is het echt zo. En er zijn ook wel experimenten hiermee gedaan, mensen in de vrieskou zetten en kijken hoe lang het duurt voor ze het koud krijgen. Degenen met verwarming op hun romp konden zonder handschoenen blijven zitten zonder problemen. Degenen met heel dikke handschoenen hadden het in notime koud.

Ook in die TVserie van Richard Hammond, ala Myth Busters (kan even niet op de naam komen) hebben ze zo'n experiment gedaan.


Ik ga eens in de shop kijken binnenkort...

Ehh, als ik een verwarmd vest koop, maar dan toch nog koude handen heb, betaal jij dan mij handschoenen? :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan