Motorsmurf
MF veteraan
Dit hangt van je fitting af, een H4 fitting halogeen heeft 2 gloeidraden in 1 lamp.
Een Xenon lamp heeft maar 1 lichtbron en daarvoor is er Bi-Xenon, hierin zit een motortje die de lamp naar voor en achter beweegd, normale dimlicht stand gebruik ie een deel van de reflector.
Om naar grootlicht over te schakelen veranderd de lamp simpelweg van positie, zodat de gehele reflector gebruikt wordt.
Bij Bi-Xenon krijg je wel een apart relais dat de servo (electro motor) aanstuurt.
*edit* Mooi plaatje gevonden:
[afbeelding]
Maar mocht je nou nooit seinen of in het buitengebied rijden in het donker dan kan je ook voor "gewoon" H4-Xenon gaan, dan geef je je grootlicht op maar het scheeld ook wel wat kabels.
Verder kan ik nog zeggen dat je wel ruimte moet hebben voor de ballast, en bij 2 lampen ook 2x ruimte voor ballast.
Bij "kale" offroad/choppers/etc is hier denk ik geen plek voor, al heb ik wel brochures gezien waarin een chopper met Xenon te zien was.
Maar dat kan je uiteraard zelf wel bepalen ik zeg alleen dat je er echt rekening mee moet houden.
550 voor 2 lampen is echt te duur, dat zijn typische dealerprijzen.
Is dat alles?? Die lamp? Ik dach dat het veel groter moest zijn....