post hier een plaatje van je bepakte motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan ook nog met z'n twee erop? Wordt een hele uitdaging!

Als je met z'n tweeën rijd dan moet je de tas andersom monteren (dus de bult naar achter). Dan kan de bijrijder gewoon zitten.
Als je zonder bijrijder rijd, dan moet je de tas op de buddy plaatsen omwille het rijgedrag.
Heb zelf (nog) niet zo'n tas, maar zit het ernstig te overwegen.
 
Als je met z'n tweeën rijd dan moet je de tas andersom monteren (dus de bult naar achter). Dan kan de bijrijder gewoon zitten.
Als je zonder bijrijder rijd, dan moet je de tas op de buddy plaatsen omwille het rijgedrag.
Heb zelf (nog) niet zo'n tas, maar zit het ernstig te overwegen.

Je zou vast wel wat mee kunnen nemen, maar kampeerspullen en andere spullen + 2 man op een R6.... Ik heb er een hard hoofd in.
Plus enige medelijden met de duopassagier. Comfortabel is anders. :X :P
 
Laatst bewerkt:
Met mijn neef en een vriend van ons 3 dagen eifel.
Z750 van mijn neef, reed met rugzak.
R6 van een vriend, had een Vanucci tailpack.
Mijn FZ1 met een louis.de bagagerol deels rustend op het topkofferrek van Givi.

GroteFoto-NYLJ4SMH.jpg
 
Als je met z'n tweeën rijd dan moet je de tas andersom monteren (dus de bult naar achter). Dan kan de bijrijder gewoon zitten.
Als je zonder bijrijder rijd, dan moet je de tas op de buddy plaatsen omwille het rijgedrag.
Heb zelf (nog) niet zo'n tas, maar zit het ernstig te overwegen.


Ik heb van alles geprobeerd in het verleden, tanktassen, roltassen, panniers, koffers en tailpacks. Ben uiteindelijk bij Ventura geëindigd. Heb er inmiddels 1 voor mijzelf en voor mijn vriendin haar motor.
 
Laatst bewerkt:
Hey, daar ben ik ook een aantal keer geweest.
Was een camping (vergane glorie) die we als tussenstop gebruikten voor de rit naar Zwitserland.
Inderdaad lekkere schnitzels in die omgeving :P
 
Met mijn neef en een vriend van ons 3 dagen eifel.
Z750 van mijn neef, reed met rugzak.
R6 van een vriend, had een Vanucci tailpack.
Mijn FZ1 met een louis.de bagagerol deels rustend op het topkofferrek van Givi.

[afbeelding]
Hey, wat een mooie R6 :+
Heb daar de lekkerste schnitzel ooit gegeten, plaatsje heet Prüm.
Heb er vannacht idd weer van gedroomd...wat een schnitzel :9~
 
Ik heb van alles geprobeerd in het verleden, tanktassen, roltassen, panniers, koffers en tailpacks. Ben uiteindelijk bij Ventura geëindigd. Heb er inmiddels 1 voor mijzelf en voor mijn vriendin haar motor.

Roltasje erop en gaaaaaan!
full
 
Ik heb van alles geprobeerd in het verleden, tanktassen, roltassen, panniers, koffers en
tailpacks. Ben uiteindelijk bij Ventura geëindigd. Heb er inmiddels 1 voor mijzelf en voor mijn vriendin haar motor.

Kun je wat beter uitleggen waarom je al die andere zaken hebt afgezworen?

Dus je hebt een rek voor 1 tas? Hoeveel kan daarin? Ik zie het voordeel niet echt van die Ventura........ Het is dus de bedoeling dat je hem boven je duo-zitplaats hangt als je alleen rijdt omwille van het rijgedrag. Zo'n hoog ding zal niet helpen bij het stuurgedrag (= topzwaar). En echt mooi is anders (dat speelt bij mij ook nog wel iets mee.... :Y).

Nee serieus. Ik heb onlangs een set zadeltassen gekocht die ik aan beugels op hang aan de motor. Ik zat ook met het probleem dat ik bagage wil meenemen op de motor, samen met een duo. Eerder alleen was dat geen probleem. Nu dus het H&B C-bow systeem :), in één woord super!
 
Laatst bewerkt:
Mijn oude beestje:

GroteFoto-EHSPXPRG.jpg


GroteFoto-XPPORRNN.jpg


Zal van mijn nieuwe beestje dit weekend er eentje schieten. :)
 
Kun je wat beter uitleggen waarom je al die andere zaken hebt afgezworen?

Ja hoor, geen probleem :)

laten we beginnen met de tanktas:
Daar rij ik liever niet mee, zit mij teveel in de weg bij sportief sturen, beperken je stuuruitlag, zijn lastig bij het tanken omdat je hem elke keer moet liften, en de magneetjes willen nog wel eens fijne krassen in je tank zetten. Als je tas nog eens lekker hoog opbouwt beperken ze ook nog vaak het zicht op je tellers.

Panniers:
Vind ik lastig bij het dagelijks monteren en demonteren, bandje onder je buddy, bandje boven je buddy, bandjes om hem aan je motor vast te trekken, daarnaast moet je al het plastic waar de tas of bandjes je motor raken afplakken, hoge uitlaten maakt montage nog moeilijker. Het maakt je motor breed en windgevoelig bij hogere snelheden, ook bij het sturen ervaar ik negatieve kanteleffecten.

Roltassen:
Best handig en goedkoop, maar wel enkele nadelen.
Als je ze niet strak genoeg inpakt, moet je ook weer de plastic raakdelen aftapen om beschadiging te voorkomen, er onderweg even wat uitpakken is lastig, en eenmaal ter plekke moet vaak alles er uit om nou net te pakken wat je nodig hebt.

Topkoffer:
Vaak veel te ver achter de achteras geplaatst, als iets een negatief stuurgedrag veroorzaakt, dan is dat het wel, tegenstuurreaties bij het insturen, correcties in bochten en gasreacties

Koffers algemeen:
Een stuk beter dan panniers, zijn een stuk stabieler maar ook daarbij ervaar ik vaak negatieve kantelreacties, bovendien vaak erg breed en windgevoelig. De 2 lastigstste punten van de meeste koffers is de incourante pakvollume waardoor je de ruimte niet echt goed kan indelen, daarnaast moet vaak de hele koffer open als je iets moet pakken, het zooitje ligt overhoop of valt er uit en moet weer netjes ingepakt worden.

Tailpacks:
Nu komen we ergens, wat mij betreft de beste plek om bagage te vervoeren is op de duoseat, ik ervaar dat het vervoeren van statisch gewicht op de duoseat de minst nadelig gevolgen heeft voor het stuurgedrag, een eventuele duo weegt meer, en beweegt ook meer. Geen negatieve kanteleffecten of tegenstuurgedrag. Daarnaast kan de tas vaak aan de bovenkant open waardoor het gemak bij gebruik onderweg toeneemt. Nadeel is vaak weer een bandje onder je zadel en/of undertail wat montage/demontage vervelend maakt als je het elke dag moet doen, en het afplakken van plastic delen.

Dus je hebt een rek voor 1 tas? Hoeveel kan daarin? Ik zie het voordeel niet echt van die Ventura........ Het is dus de bedoeling dat je hem boven je duo-zitplaats hangt als je alleen rijdt omwille van het rijgedrag. Zo'n hoog ding zal niet helpen bij het stuurgedrag (= topzwaar). En echt mooi is anders (dat speelt bij mij ook nog wel iets mee.... :Y).

Ik heb 1 groot voordeel, ik rij niet met duo, dat maakt die plek vrij om spullen te vervoeren. Daar gewicht plaatsen vind ik na het gebruiken van alle bovenstaande oplossingen toch echt het best sturen, van topzwaarheid heb ik tot op heden geen negatieve stuureffecten ervaren, ga met alle liefde met zo een tas de Nordschleife over. :P
Dat het misschien esthetisch niet de mooiste oplossing is, is een ander verhaal, maar dat interesseert me echt helemaal niks als ik op vakantie ben. Gemak is voor mij het allerbelangrijkste. De tas schuif je er op, en er af met een handomdraai, en zit muurvast. de pakruimte is efficiënt en je kan makkelijk iets pakken of er terug in stoppen. En het maakt je motor niet breder. Omdat er geen raakvlakken met je motor zijn heb je ook nergens kans op wrijvingsschade.

Naast de Euro tas (zie foto hieronder) die boven mijn duoplek zit, gebruik ik het rekje voor voor mijn (lichtgewicht) tent, slaapmatjes en slaapzakken. De Eurotas gaat tot 56 liter opengeritst.

Het vrouwtje gebruikt de Delta VII tas, waar bijna 20 liter in gaat en ook heel makkelijk als rugtas onderweg is te gebruiken, als we weer echt ver weg gaan kopen we er nog een Spada tas bij, die je aan de Delta tas kan ritsen, dan ga je al richting de 70 liter.

Euro Rally
6.jpg

Delta
3.jpg

Spada
1.jpg


Nee serieus. Ik heb onlangs een set zadeltassen gekocht die ik aan beugels op hang aan de motor. Ik zat ook met het probleem dat ik bagage wil meenemen op de motor, samen met een duo. Eerder alleen was dat geen probleem. Nu dus het H&B C-bow systeem :), in één woord super!

Ja, met Duo rijden blijft een compromis natuurlijk, veel meer keuze dan de zijkanten en achterkant van je motor heb je niet om spullen mee te nemen. Het beste is natuurlijk het vrouwtje zelf ook laten rijden. Kan je ook nog eens meer meenemen. :+
 
Laatst bewerkt:
Losbol, ik ben het grotendeels met je eens.
Heb zadeltassen gebruikt icm magneet tanktas en rugtas bij vrouwlief achterop, zie foto hieronder...

GroteFoto-CGFQQO4U.jpg


Dit vond ik om meerdere redenen niks, punt 1 intapen van de motor, gekloot met hangbandjes van de tassen, en de magneettanktas, tja lijkt me duidelijk zelfde redenen als jij.
Daarnaast vond ik het echt eng dat mijn vrouw een rugtas op had, er zal maar iets gebeuren. Dit doen we dus ook niet meer.

Toen ben ik voor een Vanucci tailpack gegaan, deze bevestig je op het duozadel en bandjes gaan onder het zadel door. Op zich ideaal, maar er kan te weinig in om echt wat mee te kunnen nemen op een paar dagen weg. Daarnaast kan dan mijn vrouw niet meer achterop, als ik alleen weg ga prima, gaan we samen is dit onmogelijk.
Daarbij heb ik een quicklock tanktas gekocht van bags connection, ideaal klein tasje zwevend boven de tank geklikt op een ring rondom de tank vuldop. Op deze ring kun je ook weer grotere tassen klikken.
Zie foto...

GroteFoto-BQPBD7J6.jpg


Na veel wikken en wegen toch besloten om een kofferset voor de FZ1 te gaan samenstellen. Heb besloten om voor de Givi set te gaan. Het totale kofferrek is te monteren en te verwijderen in 15 min. Inmiddels heb ik het topkofferrek en de 47 liter topkoffer. Ben nog aan het sparen voor het zijkofferrek en de Givi V35 koffers.
Het is niet de mooiste oplossing, maar voor vakanties / weekendtripjes gaat praktisch nut en veiligheid bij mij voor de looks.
Zie foto voor topkoffer plus rek...

GroteFoto-BMRAD4TB.jpg


Nu heb je helemaal gelijk dat een topkoffer alleen echt funest is voor de rijeigenschappen van je motor. Maar zodra je met duo rijdt is dit totaal anders, door het toegenomen gewicht binnen de assen heeft het gewicht achter de as veel minder invloed. Straks met zijkoffers erbij hebben we samen ruim 115 liter bagageruimte en een klein tanktasje voorop (waar ik niks van merk) met daarin papieren, sleutels etc etc.

Maar goed voor mijn tripje zonder duo wilde ik niet alleen met de topkoffer rijden, vanwege de rijeigenschappen. Dus heb ik een bagagerol van 30 liter gepakt en deze in de lengterichting deels op het zadel en deels op het topkofferrek laten rusten. Twee shorbandjes er omheen en geen gedoe met lak die eventueel kan beschadigen.
Als laatste in de rol spullen die ik nodig kan hebben onderweg, en iets eruit pakken of erin doen was een klusje van niks. Tijdes het rijden t/m kneedowns of snelweg met 200+ helemaal totaal geen last van de rol achterop. Sterker nog, in de regen hield de rol mooi opspattend water tegen.
De foto hiervan staat eerder op de pagina.
 
Ja hoor, geen probleem :)

Ja, met Duo rijden blijft een compromis natuurlijk, veel meer keuze dan de zijkanten en achterkant van je motor heb je niet om spullen mee te nemen. Het beste is natuurlijk het vrouwtje zelf ook laten rijden. Kan je ook nog eens meer meenemen. :+


Mooie uiteenzetting!! :} Dank je!

Laten we voorop stellen dat ik ook allergisch voor krassen ben. Dus bagage mag bij mij niet de motor (lees: kappen) raken. :N

Toch kan ik een aantal argumenten verleggen / nader toelichten. Ten eerste heb ik een quick-lock tanktas. Heb de engage sport en daar kan tot max. 15 - 22 [L] in. Dat is niet gering. Daarnaast heb ik aan de onderzijde van de tas (bij de quick-lock adapter) een aluminium plaat van 8 [mm] er bij tussen gezet. Dus extra tussenafstand tussen de tas en de tank. Bovendien ben je door t quick-lock mechanisme supersnel met tanken (eraf en erop in ca. 5 sec??). Je hebt een punt als je zegt dat de tas de stuuruitslag beperkt. Daar heb ik met het originele stuur wel last van. Met het huidige superbike stuur niet.

http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/...2674507.1256046661.1256046712&typid=17086130

Verder ben ik tot nu toe een keer of 6 op vakantie geweest met de motor. Daarbij altijd een Moto-detail tas als op de duo-zit gehad. Hartstikke goed.

Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

De kwaliteit van deze tas is goed, zeker voor de 30 euri waar ik hem voor gekocht heb.

Als deze tas stuk zou zijn gegaan, zou ik een Bags-connection Speedpack of Tailpack gekocht hebben. De kwaliteit van die tassen is super, en het ziet er ook nog goed uit ook.

Nu ik een vriendin heb, willen we met zijn tweeën op vakantie; ik was dus op zoek naar extra bagageruimte. Laat ik voorop stellen dat ik koffers niet mooi vind (ik rij ook nog eens een naked), maar aan t uiterlijk wil ik wel concessies doen omdat je met z'n tweeën anders de bagage niet kwijt wordt.

Echter vind ik koffers (incl. rek) nogal prijzig. Zadeltassen daarentegen vind ik mooier (lees: sportiever), maar die steunen af op je motor (lees: niks voor mij :P).

Toevallig kwam ik de Hepco & Becker C-Bow tegen. Dat is dus een set beugels die je op je motor schroeft (met een niet-eens-zo-lelijke-vorm), waar je een set zadeltassen aan hangt.

bikepics-2021861-full.jpg


bikepics-2021043-full.jpg


Tis nieuw voor 2010, dus nog vrij uniek. Ik heb met volle tassen gereden (en met duo), en moet zeggen dat ik het nauwelijks merk dat ze eraan zitten. Ik denk namelijk dat voor het rijgedrag van je motor, de tassen beter wat lager kunnen zitten dan ter hoogte van de duo. Uiteraard heb je een punt dat je zegt dat alles in 1 vak gestouwd zit, maar dat hou je toch (of niet met de Ventura tassen?)

Wat ik uiteindelijk niet begrijp is, als je toch lekker solo kunt rijden, waarom je geen mooi tailpack koopt die je achterop knoopt... ik weet n.l. zeker dat je die goed vastkrijgt.

http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/c...roducts.1252674507.hecktaschen&typid=17081309

Heb zelf spanbanden van Rock-strap, die zijn zonder harde delen aan de uiteinden (= geen krassen :)). Ideaal!

http://www.rokstraps.com/products/products.html

Oja, trouwens ook ideaal dat je de vrouw zelf laat rijden. Dat gaat bij ons in de toekomst misschien ook nog wel gebeuren...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan