ANWB waarschuwt motorrijders

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Liever mietje in het koekblik dan stoere bink die tegen het asfalt klettert ... Ik hoef niet zo nodig de flinke vent uit te hangen :N Onder de groene zoden liggen heel wat flinke kerels.


Ik dacht dat het grote opperwezen zich altijd over jou ontfermde ? Dus toch niet al te veel geloof in hem . _O-

(mietje, was een geintje ouwe .. Ik rij zelf helemaal niet eens op een motor , ik haat die dingen . B|
 
Laatst bewerkt:
Zolang je je niet gaat haasten kom je een heel eind.

Ik was vandaag net voor de bui binnen. N00b-motorcollega is dwars door de bui (nou ja, het buitje, maar toch) hierheen komen zetten, hij had toch zoiets van "ach, doe ik dat ook meteen een keer, gisteren zat ik in het OV gewoon te balen van nou hèb ik een motor en gebruik ik hem niet". Toch stiekem een klein beetje trots op hem :) Net weer wat stoerder dan gisteren.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd ben ik vandaag ook met de auto naar het werk.
Meer om mijn vrouw gerust te stellen. :j
 
Tering. Hier in Culemborg de hele toplaag op de dijk vervangen. 5cm diep los grit. Dat rijd kut! Gelukkig ondertussen al aangereden en de restanten weggeveegd.




Toch klote dat de anwb dat dan weer niet meld ;) ,
ik heb m ff met angst en beven aangetrapt en t is gelukkig goed gegaan :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ANWB houdt ook rekening met bestuurders die iets minder goede bestuurders zijn dan jij.

En die gladheid kan, met name voor verkeerslichten / bochten toch echt heeel behoorlijk zijn.

Ik heb er geen last van dat de ANWB waarschuwt, een ander wellicht wel gemak.

Goed verwoord 👍Er is een tijd geweest dat jij dit ook niet wist.De wereld zit vol met mensen die graag laten zien hoe geweldig zij wel niet zijn, liefst door een ander belachelijk te maken.

Dit is een topic waarin minder ervaren motorrijders, zoals wij allen ooit zijn geweest, gewaarschuwd worden.
En binnen minuten word het gebruikt om eigen ego's te laten groeien door anderen belachelijk te maken.

Oohhw ooh wat zijn wij goed en wat zijn die anderen stom. Laat jezelf toch niet zo kennen, laten we als ervaren motorrijders de onervaren motorrijders helpen ook ervaren te worden, daar heeft iedereen wat aan ipv negatief gezeik :)
 
Gisteren niks gemerkt van gladheid, komt misschien ook omdat ik het nog relatief rustig aan doe op een motor die ik nog niet goed ken. Vandaag met de auto naar het werk en bij een paar bochtjes toch nog een even gillende bandjes terwijl ik dat normaal niet heb met die snelheid. Dus toch wel wat gladder dan normaal, had ik ook al wel verwacht toen ik hoorde dat het zou gaan regenen na zolang droogte.

Is ook volgens mij ook wel algemene kennis maar er zullen altijd genoeg mensen bij zitten die er geen weet van hebben.
 
Vandaag regen gehad.
Zat in het koekblik en vast achter een vrachtwagen (binnendoor en bebouwde kom) en er kwam toch meer schuimvorming dan ik had verwacht.

Dacht meteen aan dit topic _O-
 
Ging even een proefrit doen in de regen met een 1290 GT en dat was geen pretje. Hele weg zat onder dat witte schuimspul
 
Toch klote dat de anwb dat dan weer niet meld ;) ,
ik heb m ff met angst en beven aangetrapt en t is gelukkig goed gegaan :+
Precies! Ik zat druk op mijn mobieltje te turen tijdens het rijden, zoekende naar berichten van de ANWB. Niks geen waarschuwingen te zien, ga ik bijna op mijn bek toen ik de dijk op kwam! Het is van de zotte goddomme! B|
 
Precies! Ik zat druk op mijn mobieltje te turen tijdens het rijden, zoekende naar berichten van de ANWB. Niks geen waarschuwingen te zien, ga ik bijna op mijn bek toen ik de dijk op kwam! Het is van de zotte goddomme! B|
Een motorfiets is natuurlijk ook een mobieltje. O-)
 
Precies! Ik zat druk op mijn mobieltje te turen tijdens het rijden, zoekende naar berichten van de ANWB. Niks geen waarschuwingen te zien, ga ik bijna op mijn bek toen ik de dijk op kwam! Het is van de zotte goddomme! B|

_O- smartphones en mensen, ze letten nergens anders meer op dan het schermpje.

the-list-smartphone-injuries-100648235-primary.idge.jpg
 
Een hele belangrijke factor is dat Duitsers NIET kunnen rijden.
Als er geen bord met snelheidsbeperkingen staat vinden ze dat ze volgends de regels 260 mogen en dus ook kunnen rijden. Ze gaan met die snelheid in een flauwe rechterbocht dus ook een convooi vrachtwagens voorbij... Moet ik daar nog de veelvuldige gevolgen van uitleggen??
 
Een hele belangrijke factor is dat Duitsers NIET kunnen rijden.
Als er geen bord met snelheidsbeperkingen staat vinden ze dat ze volgends de regels 260 mogen en dus ook kunnen rijden. Ze gaan met die snelheid in een flauwe rechterbocht dus ook een convooi vrachtwagens voorbij... Moet ik daar nog de veelvuldige gevolgen van uitleggen??

Nee, je hebt gelijk. Heeft vast helemaal niets met gladheid te maken, ik vergat dat er stond dat het om Duitsers ging.






Persberichten. Worden aangeleverd door, in dit geval de polizei. Woordvoerders doen dat aan de hand van de bevindingen van de collega's die ter plaatse aanwezig zijn geweest.

En toch weet jij vanachter je toetsenbord beter wat de eigenlijke oorzaak is geweest :} :}
 
Laatst bewerkt:
Het heeft hier in Twente inmiddels zo lang niet geregend, dat je beter kunt afstappen bij de eerste regenbui. |(
 
gladheid bij regen na een periode van droogte is 1 van de grootste broodje aap verhalen die er rondgaan op het www en in de media...
En natuurlijk weer rondgetoeterd door de ANWB...een club die bij het eerste het beste briesje sloffe wind code rood loopt te janken.
Echt een vereniging van angsthazen voor angsthazen...
Maar goed, weer een reden voor jan l*l om rond te kruipen met 40 km/u en de nederlandse wegen te verstoppen.
Vraag me af wie de rekening betaald van al dat oponthoud? de ANWB vast niet....... :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan