Bandit topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo,mn nieuwe shock zit er onder *O*

maar het was een bevalling, de tering -O-

uiteraard (goh, gek zeg, na 12 jaar) zaten alle bouten en moeren NOGAL vast :X
Halleluja, dat kun je nog wel een keer zeggen ja. Wat een ransboel ook zeg, gelijk maar ff schoongemaakt :P
in eerste instantie alleen de oude schokbreker los gehaald en die (tussen de dogbones en linkstukjes door) onder de motor uit proberen te krijgen.
het kán, maar daar houdt het ook mee op.
Klopt precies :P
en toen ik naar de nieuwe veer keer dacht ik: nee, nu gaat meteen alles los, dit is geen doen.
Tot die conclusie kwam ik ook :P
en zo gingen alle onderdelen van de ophanging los, ging de nieuwe veer er vloeiend in, maakte joris alle onderdelen weer vast. en toen bleek dat het allemaal NET NIET paste ;(
nouja, t kwam op 2 mm aan, dus met een dremel was dat euveltje opgelost (hoekje van de schokbreker weggevijld). daarna paste het vloeiend *D
Bijna gelijk, de dremel was net niet afdoende. Maar daar heb je een slijptol voor :P

Kan niet wachten tot ik hem uit kan laten *D

De GSX-R heeft trouwens het reservoir aan de shock vast zitten, wat betekend dat je een klein stukje spatbord weg moet slijpen. Big deal, hang nog zo'n rubberen lap voor. Als denk ik dat ik die weghaal, anders kunnen mensen m'n vette shock niet zien })

Sorry, ben gewoon happy *O*
 
Laatst bewerkt:
@ Ed5

Stond jij gisteren op de Hillegommerbrug te wachten om vervolgens over de dijk richting Lisse te rijden. ;)
nee ik heb deze hele week niet gereden. nog iemand met een yoshi gezien?
ik heb er ook een keer iemand in nieuw vennep gezien met zo een. eerder deze week heb ik er wel gereden
 
Hij zit weer in elkaar, m'n vriendin was zo lief het me gewoon af te laten maken :P Ben in totaal ook zo'n 4 uur bezig geweest denk ik. Kan de volgende keer een stuk sneller nu ik weet wat ik moet doen (was nu een beetje op de gok).

Bij deze even een how-to voor de mensen die iets vergelijkbaars willen :)

Voorbereiding:

- Zet hem ergens op met het achterwiel van de grond, HOOG! Alleen de middenbok is niet hoog genoeg als je een langere veer erop zet. Ik had m'n stenenstapeltje niet hoog genoeg en kon dus met de krik in de weer.

- Wiel eraf (bouten compleet losdraaien, as met beleid eruit werken met hamer en lange stang (schroevendraaier volstaat), beetje naar voren rollen, ketting eraf en je pakt hem er zo uit.

- Spatbord er compleet uit (anders kun je er voor geen ruk bij, en krijg je bovendien een shock met reservoir er niet eens in). Zijn 6 schroeven, beetje bruut geweld heb je hem er (zodra je wiel eraf is) zo uit. Let er wel op dat je eerst je verlichting loskoppeld, anders kun je die weer gaan maken.

- Dogbones los. Dat zijn die twee ringsleutel achtige dingen aan weerszijden van je shock. Let op; je achterbrug hangt nu los. Ja: Die dingen kunnen verrekte vast zitten. Wat je ook doet, draai je bouten/moeren NIET dol. WD40/kruipolie is dan the way to go.

- Shock los & er uit (standaard shock kan nét onderlangs eruit, maar als je het spatbord los hebt pak je hem bovenlangs zo weg). Geldt hetzelfde voor als voor de dogbones, zit in de regel muurvast.

- Framelink loshalen. Dat is dat ding dat tussen de onderkant van je shock en je frame in zit.

- Werk de nieuwe shock bovenlangs naar binnen (reservoir past niet door de achterbrug heen), en kijk waar hij tegen de framelink aanstoot.daar ga je dus moeten slijpen, want zoals het nu is krijg je het zaakje niet in elkaar. Of wel, dan heb je geluk en hoef je niks te modden.


Dan het modden:

- Met een beetje logica en inzicht je framelink en shock iets bijslijpen totdat ze ver genoeg in kunnen zakken, niet tegen elkaar aankomen in rust wanneer gemonteerd.

- Het kan nodig zijn dat je het frame ook iets bijslijpt waar de framelink tegen het frame aan ligt in rust. Als je een langere veer hebt heb je de extra hoek nodig.

- Indien je een shock met vast reservoir hebt moet je onder de accu een gat in je spatbord slijpen/zagen, anders kom je in de knoei.

- Zaakje weer in elkaar zetten in omgekeerde volgorde.

Een kind kan eigenlijk de was doen :)

Oh ja, foto's *D.

Da's beter

DSCF4256.JPG


Alles los

DSCF4264.JPG


Shock erin

DSCF4271.JPG


Klaaaar *D

DSCF4278.JPG


Gat in spatbord (het is niks ernstigs, maar voor de toelichting)

DSCF4284.JPG


Wat moet je van de link afslijpen? Dit dus... En waar de link tegen het frame aanligt kun je ook wat wegslijpen, maar als je vervangingveer niet te lang is is dat niet nodig. (Bij de Busa wel, sommige GSX-R's ook). Hij is op de foto trouwens iets ingeveerd, in rust komt de shock net niet tegen de link aan.

dscf4310ho8.jpg




Heb er ook al een kort stukje op gereden, :}

Betere hellingshoek (hij staat een paar cm hoger), dus vlotter door bochten. Ook staat ie daardoor iets meer op z'n voorwiel (plus dat ik door m'n andere stuur ook al verder naar voren zit) en hij stuurt echt super lekker de bochten in :} Zeker met iemand achterop (vriendin even meegeweest) gaat het zooooveeeel beter *D

Binnenkort eens gaan spelen met de instellingen :)
 
Laatst bewerkt:
Hij zit weer in elkaar, m'n vriendin was zo lief het me gewoon af te laten maken :P Ben in totaal ook zo'n 4 uur bezig geweest denk ik. Kan de volgende keer een stuk sneller nu ik weet wat ik moet doen (was nu een beetje op de gok). Checklistje:

- Wiel eraf
- Spatbord er compleet uit (anders kun je er voor geen ruk bij, en krijg je bovendien een shock met reservoir er niet eens in).
- Dogbones los
- Shock los & er uit (standaard shock kan nét onderlangs eruit, maar als je het spatbord los hebt pak je hem bovenlangs zo weg)
- Framelink loshalen

Dan het modden;

- Met een beetje logica en inzicht je framelink en shock iets bijslijpen totdat ze ver genoeg in kunnen zakken, niet tegen elkaar aankomen in rust wanneer gemonteerd.
- Het kan nodig zijn dat je het frame ook iets bijslijpt waar de framelink tegen het frame aan ligt in rust. Als je een langere veer hebt het je de extra hoek nodig.
- Indien je een shock met vast reservoir hebt moet je onder de accu een gat in je spatbord slijpen/zagen, anders kom je in de knoei.
- Zaakje weer in elkaar zetten in omgekeerde volgorde.

Een kind kan eigenlijk de was doen :)

Oh ja, foto's *D.

Da's beter

[afbeelding]

Alles los

[afbeelding]

Shock erin

[afbeelding]

Klaaaar *D

[afbeelding]


Heb er ook al een kort stukje op gereden, :}

Betere hellingshoek (hij staat een paar cm hoger), dus vlotter door bochten. Ook staat ie daardoor iets meer op z'n voorwiel (plus dat ik door m'n andere stuur ook al verder naar voren zit) en hij stuurt echt super lekker de bochten in :} Zeker met iemand achterop (vriendin even meegeweest) gaat het zooooveeeel beter *D

Binnenkort eens gaan spelen met de instellingen :)
Neis 8-) :Y
 
Hij zit weer in elkaar, m'n vriendin was zo lief het me gewoon af te laten maken :P Ben in totaal ook zo'n 4 uur bezig geweest denk ik. Kan de volgende keer een stuk sneller nu ik weet wat ik moet doen (was nu een beetje op de gok). Checklistje:

- Zet hem ergens op, HOOG! Ik had m'n stenenstapeltje niet hoog genoeg... Anders kun je met de krik in de weer als je een langere veer hebt, zoals ik dus. Met de standaard shock is je achterwiel misschien van de grond, met de nieuwe ligt ie weer op de grond en da's lastig monteren.
- Wiel eraf
- Spatbord er compleet uit (anders kun je er voor geen ruk bij, en krijg je bovendien een shock met reservoir er niet eens in).
- Dogbones los
- Shock los & er uit (standaard shock kan nét onderlangs eruit, maar als je het spatbord los hebt pak je hem bovenlangs zo weg)
- Framelink loshalen

Dan het modden;

- Met een beetje logica en inzicht je framelink en shock iets bijslijpen totdat ze ver genoeg in kunnen zakken, niet tegen elkaar aankomen in rust wanneer gemonteerd.
- Het kan nodig zijn dat je het frame ook iets bijslijpt waar de framelink tegen het frame aan ligt in rust. Als je een langere veer hebt het je de extra hoek nodig.
- Indien je een shock met vast reservoir hebt moet je onder de accu een gat in je spatbord slijpen/zagen, anders kom je in de knoei.
- Zaakje weer in elkaar zetten in omgekeerde volgorde.

Een kind kan eigenlijk de was doen :)

Oh ja, foto's *D.

Da's beter

[afbeelding]

Alles los

[afbeelding]

Shock erin

[afbeelding]

Klaaaar *D

[afbeelding]


Heb er ook al een kort stukje op gereden, :}

Betere hellingshoek (hij staat een paar cm hoger), dus vlotter door bochten. Ook staat ie daardoor iets meer op z'n voorwiel (plus dat ik door m'n andere stuur ook al verder naar voren zit) en hij stuurt echt super lekker de bochten in :} Zeker met iemand achterop (vriendin even meegeweest) gaat het zooooveeeel beter *D

Binnenkort eens gaan spelen met de instellingen :)
Ziet er zeker goed uit!!!! :Y :Y :Y
 
Beste Bandit rijders... :]
Gister voor het eerst met een duo passagier gereden op mijn GSF600tje.
Echt fijn was anders vond ik. Bochten in sturen vond ik eigenlijk maar moeizaam gaan. Had soms echt het idee dat de motor in een bocht teveel omlaag wilde komen als dat ik wilde, dus een paar keer lichtelijk moeten corrigeren in een bocht. Iemand hier ervaring mee? Of hoogstwaarschijnlijk misschien de onwennigheid van de passagier geweest?

Met duo kwam mijn GSFje ook een stuk lager te liggen. Onderkant raakte zelfs ineens afstoepjes. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad dat er meer druk op de achtervering kwam te staan :9 Maar iemand enig idee of dit makkelijk bij te stellen is dan?
 
Bandit rijdt weer na de open hart operatie :):):) alles in orde geen problemen verder tegengekomen. Morgen hopelijk lekker weertje :D
*O* Al met al, snel gedaan.

nee ik heb deze hele week niet gereden. nog iemand met een yoshi gezien?
ik heb er ook een keer iemand in nieuw vennep gezien met zo een. eerder deze week heb ik er wel gereden
Ja, hij had ook een yoshi en een kofferrek bovenop zijn kont.

Hij zit weer in elkaar, m'n vriendin was zo lief het me gewoon af te laten maken :P Ben in totaal ook zo'n 4 uur bezig geweest denk ik. Kan de volgende keer een stuk sneller nu ik weet wat ik moet doen (was nu een beetje op de gok). Checklistje:

- Zet hem ergens op, HOOG! Ik had m'n stenenstapeltje niet hoog genoeg... Anders kun je met de krik in de weer als je een langere veer hebt, zoals ik dus. Met de standaard shock is je achterwiel misschien van de grond, met de nieuwe ligt ie weer op de grond en da's lastig monteren.
- Wiel eraf
- Spatbord er compleet uit (anders kun je er voor geen ruk bij, en krijg je bovendien een shock met reservoir er niet eens in).
- Dogbones los
- Shock los & er uit (standaard shock kan nét onderlangs eruit, maar als je het spatbord los hebt pak je hem bovenlangs zo weg)
- Framelink loshalen

Dan het modden;

- Met een beetje logica en inzicht je framelink en shock iets bijslijpen totdat ze ver genoeg in kunnen zakken, niet tegen elkaar aankomen in rust wanneer gemonteerd.
- Het kan nodig zijn dat je het frame ook iets bijslijpt waar de framelink tegen het frame aan ligt in rust. Als je een langere veer hebt het je de extra hoek nodig.
- Indien je een shock met vast reservoir hebt moet je onder de accu een gat in je spatbord slijpen/zagen, anders kom je in de knoei.
- Zaakje weer in elkaar zetten in omgekeerde volgorde.

Een kind kan eigenlijk de was doen :)

Oh ja, foto's *D.

Da's beter

[afbeelding]

Alles los

[afbeelding]

Shock erin

[afbeelding]

Klaaaar *D

[afbeelding]


Heb er ook al een kort stukje op gereden, :}

Betere hellingshoek (hij staat een paar cm hoger), dus vlotter door bochten. Ook staat ie daardoor iets meer op z'n voorwiel (plus dat ik door m'n andere stuur ook al verder naar voren zit) en hij stuurt echt super lekker de bochten in :} Zeker met iemand achterop (vriendin even meegeweest) gaat het zooooveeeel beter *D

Binnenkort eens gaan spelen met de instellingen :)
Geinig, geinig.

Kan je ff een fotootje maken van het gat voor het reservoir.
Klinkt zo drastisch... ff gaatje maken.

Ik heb niets tegen gaatjes, het ligt er alleen aan waar die zich bevindt. ;)
 

Ziet er zeker goed uit!!!! :Y :Y :Y


Geinig, geinig.

Kan je ff een fotootje maken van het gat voor het reservoir.
Klinkt zo drastisch... ff gaatje maken.

Ik heb niets tegen gaatjes, het ligt er alleen aan waar die zich bevindt. ;)

Good busy! Waar heb jij je stuurtje vandaan als ik vragen mag?

Tnx all :)

Ik zal vanavond wel even een fotootje maken, heb ik zo niet bij de hand (zit op werk). Het is niet drastisch hoor, het is gewoon een plastic spatschermgeval dat toevallig op de plek hangt waar het reservoir terecht komt. Kun je kiezen: reservoir eraf slopen of het plastic wegslijpen. Nou, dan weet ik het wel :P

Stuur heb ik afgekeken van Motorpik :P Het is een LSL Streetbar, ik heb hem bij Motozoom besteld voor het gemak (60 euro of zo), Louis.de heeft hem ook. Rijdt heerlijk actief :}

Beste Bandit rijders... :]
Gister voor het eerst met een duo passagier gereden op mijn GSF600tje.
Echt fijn was anders vond ik. Bochten in sturen vond ik eigenlijk maar moeizaam gaan. Had soms echt het idee dat de motor in een bocht teveel omlaag wilde komen als dat ik wilde, dus een paar keer lichtelijk moeten corrigeren in een bocht. Iemand hier ervaring mee? Of hoogstwaarschijnlijk misschien de onwennigheid van de passagier geweest?

Met duo kwam mijn GSFje ook een stuk lager te liggen. Onderkant raakte zelfs ineens afstoepjes. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad dat er meer druk op de achtervering kwam te staan :9 Maar iemand enig idee of dit makkelijk bij te stellen is dan?
Waarom denk je dat ik er een andere veer onder geknutseld heb _O-

Je kunt de veervoorspanning van je standaard schokbreker op standje 7 zetten, dat maakt solo rijden een stuk aangenamer en duo rijden acceptabel, maar het is nog steeds niet alles. Een andere veer kan ik écht aanraden :)

Dat moeizaam insturen is echter niet normaal, goed insturen deed die van mij ook wel met standaard schokbreker. Is je bandenspanning wel in orde? Je moet je duo inderdaad ook goed instrueren om met jou mee te hangen (gewoon doen wat jij doet), anders krijg je ook creatieve acties.


Ik moet trouwens misschien wel verplicht andere steppies... Ik rijdt m'n huidige steppies helemaal aan poeier, nog iets van een halve centimeter en dan zijn de schroefjes wijlen, en vallen de steppies van de houder af _O-


Oh, en ik moet ergens een handleiding zien te vinden voor het afstellen van m'n GSX-R1000 shock. Je kunt zoveel instellen aan dat ding dat ik het overzicht ff kwijt ben :P
 
Laatst bewerkt:
toch even een vraagje, allemaal leuk enzo een gsxr 1000 schokbreker, maar... is dat niet wat overkill op een 600 ??? en was een progressieve veeroplossing niet aanvaardbaarder geweest?

just asking myself....

zou ook liever gixxer schokbreker onder men 1200 willen hebben maar ik vind de prog veer derop al wel aardig zen werk doen... (maar heb dan wel weer een extra afstelpunt op een 1200... zit dan weer niet op standaard 600)


either way, nice job done ;)
 
Je hebt op de standaard schokbreker van een Bandit 95-99 een shocking 1 afstel optie, de veervoorspanning. Alleen een andere veer erop is gewoon maar een halfbakken oplossing.

Bovendien weegt een GSX-R1000 minder dan een Bandit 600, dus kwa gewicht is het geen overkill. Ik ben nu met 60 euro klaar, als ik daar zoveel instelopties voor krijg dat ik er een handleiding voor nodig heb, waarom niet? :)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt op de standaard schokbreker van een Bandit 95-99 een shocking 1 afstel optie, de veervoorspanning. Alleen een andere veer erop is gewoon maar een halfbakken oplossing.

Bovendien weegt een GSX-R1000 minder dan een Bandit 600, dus kwa gewicht is het geen overkill. Ik ben nu met 60 euro klaar, als ik daar zoveel instelopties voor krijg dat ik er een handleiding voor nodig heb, waarom niet? :)


ja, over de prijs wist ik alleszins niets ;) 60 euro en een paar uur knutselwerk is helemaal geen geld voor hetgeen je in ruil krijgt :D
 
ziet er goed uit luuk! ik vind het ook een stuk lekkerder rijden!

zit zelf op t moment te kloten met mn ketting, die loopt om een of andere reden niet lekker, voel in de 2e en 3e versnelling, zo rond de 4k, de ketting een beetje knarsen oid (gene idee hoe ik het beter uit kan leggen).
zat ook al een tik in de ketting (die ik goed voelde bij zo'n 60km/u) en gekeken wat er gebeurde als ik de hele ketting erg goed schoonmaakte, maar dat mocht nog niet helpen.
vrees dak de ketting iets te strak heb aangespannen laatst -O-
tandwielen zien er nog niet echt versleten uit volgens mij (maar k zal eens een foto maken). en dat zou ook wel erg snel zijn na 13.000 km

edit:

de foto's (en ja, het is smerig, maar ik blijf niet schoonmaken met dat woon-werk rijden)

f84e69794383ced65713abe3d30c6e35

f2e945b9ff46d442f1c12dfdfff843b3
 
Laatst bewerkt:
Te strak is echt niet goed nee :N Bij een bandit is 5cm speling of zo heel gewoontjes :)

Maar dat leidt dan wel tot versnelde slijtage, als het goed is niet tot rare knarsgeluiden. Tenzij je een actie hebt gehad waarbij de veer in een keer hard werd ingedrukt (drempel oid), en het gedeelte van de ketting dat níet op de tandwielen lag dus een ruk heeft gekregen, maar het gedeelte op de tandwielen niet. Dan issie dus niet overal even lang en dat kan rare resultaten geven... Maar dan het me bijna niet voorstellen eigenlijk...
 
Te strak is echt niet goed nee :N Bij een bandit is 5cm speling of zo heel gewoontjes :)

Maar dat leidt dan wel tot versnelde slijtage, als het goed is niet tot rare knarsgeluiden. Tenzij je een actie hebt gehad waarbij de veer in een keer hard werd ingedrukt (drempel oid), en het gedeelte van de ketting dat níet op de tandwielen lag dus een ruk heeft gekregen, maar het gedeelte op de tandwielen niet. Dan issie dus niet overal even lang en dat kan rare resultaten geven... Maar dan het me bijna niet voorstellen eigenlijk...

te strak (net gespannen na de nieuwe achterveer) in combinatie met een behoorlijk forse duo (mn vader ff opgehaald van de motorzaak,waar zijn motor grote beurt krijgt) is geen goeie combi :X

en die 5 cm, is dat op de middenbok (met wiel van de grond) of onder belasting??? (stom dat ik dat eigenlijk niet eens weet :X)
 
Laatst bewerkt:
Een middenbok heb ik niet :P Maar dat maakt niks uit. Zet hem gewoon in de vrij zodat het voortandwiel vrij kan bewegen, dan het onderste gedeelte midden tussen de twee tandwielen naar beneden duwen zodat de bovenkant strak komt te staan, vervolgens het onderste deel zo vermogelijk naar boven duwen. De speling die tussen boven en onder zit is wat je moet hebben... en daar is 5-6cm bij een Bandit heel normaal :)

Edit: Je tandwiel ziet er niet nieuw meer uit (je kunt zien dat de tanden iets krom beginnen te trekken), maar voor zover ik kan zien heel normale slijtage voor 13.000km. Denk niet dat dat je probleem is. Een ketting valt via een foto niet te beoordelen :)


Edit:

Hier is een foto van wat ik bij het spatbord weggeslepen heb. De onderste rand is waar het spatbord sowieso ophield, dus heb eigenlijk alleen een inkeping gemaakt voor het reservoir.

DSCF4284.JPG
 
Laatst bewerkt:
Een middenbok heb ik niet :P Maar dat maakt niks uit. Zet hem gewoon in de vrij zodat het voortandwiel vrij kan bewegen, dan het onderste gedeelte midden tussen de twee tandwielen naar beneden duwen zodat de bovenkant strak komt te staan, vervolgens het onderste deel zo vermogelijk naar boven duwen. De speling die tussen boven en onder zit is wat je moet hebben... en daar is 5-6cm bij een Bandit heel normaal :)

Edit: Je tandwiel ziet er niet nieuw meer uit (je kunt zien dat de tanden iets krom beginnen te trekken), maar voor zover ik kan zien heel normale slijtage voor 13.000km. Denk niet dat dat je probleem is. Een ketting valt via een foto niet te beoordelen :)


Edit:

Hier is een foto van wat ik bij het spatbord weggeslepen heb. De onderste rand is waar het spatbord sowieso ophield, dus heb eigenlijk alleen een inkeping gemaakt voor het reservoir.

[afbeelding]

5 tot 6 cm??? Haha, echt niet hoor! :N

In het werkplaatshandboek staat 25 - 35 [mm] voor een 600 en 20 - 30 [mm] voor een 1200, met de motor op de zijstandaard (ja, heb het zelf ook niet verzonnen).

Hetzelfde staat in mijn instructieboekje.
 
[...]

Ja, hij had ook een yoshi en een kofferrek bovenop zijn kont
ik heb geen koffer maar wel meestal een klein tasje.begin nu te twijfelen of ik het geweest ben *D
 
5 tot 6 cm??? Haha, echt niet hoor! :N

In het werkplaatshandboek staat 25 - 35 [mm] voor een 600 en 20 - 30 [mm] voor een 1200, met de motor op de zijstandaard (ja, heb het zelf ook niet verzonnen).

Hetzelfde staat in mijn instructieboekje.
Misschien bedoelen ze daarmee off center? Ik weet het ook niet zeker, maar als je hem te strak hebt staan slijt ie alleen maar harder...

Edit: heb even gekeken, denk inderdaad dat ze dat totaal bedoelen... Neem dat aan dat je dat inderdaad aan kunt houden... als je standaard vering hebt. Als je hem hoger hebt staan wordt het verschil in kettinglengte in/uitgeveerd groter en denk ik dat je met hogere speling veiliger zit... Maar ja, concreet bewijzen kan ik dat ook niet. Ik hou meestal 5cm aan, om veilig te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Waarom denk je dat ik er een andere veer onder geknutseld heb _O-

Je kunt de veervoorspanning van je standaard schokbreker op standje 7 zetten, dat maakt solo rijden een stuk aangenamer en duo rijden acceptabel, maar het is nog steeds niet alles. Een andere veer kan ik écht aanraden :)
Hmz..Een andere veer kan ik me misschien dan ooit wel eens overwegen inderdaad. Misschien toch eerst maar eens proberen met dat afstellen.
Maarre dat afstellen..Hoe en waar doe je dat dan eigenlijk? :?

Dat moeizaam insturen is echter niet normaal, goed insturen deed die van mij ook wel met standaard schokbreker. Is je bandenspanning wel in orde? Je moet je duo inderdaad ook goed instrueren om met jou mee te hangen (gewoon doen wat jij doet), anders krijg je ook creatieve acties.
Banden spanning was wel in orde ja, want die was net gecontroleerd. En ik had de duo ook wel geinstueerd idd. Ik wist in ieder geval wel dat deze ook moet meehangen enzo. Maar de duo ging ook vaak weer terug naar achter zitten, dus echt op het achterste stukkie van het zadel. En had geloof ik ook niet echt de benen strak tegen de motor aan, zal vast ook wel meegespeeld hebben. Anders puntjes om de volgende keer ook even duidelijk te maken misschien :/
 
toch even een vraagje, allemaal leuk enzo een gsxr 1000 schokbreker, maar... is dat niet wat overkill op een 600 ??? en was een progressieve veeroplossing niet aanvaardbaarder geweest?

just asking myself....

zou ook liever gixxer schokbreker onder men 1200 willen hebben maar ik vind de prog veer derop al wel aardig zen werk doen... (maar heb dan wel weer een extra afstelpunt op een 1200... zit dan weer niet op standaard 600)


either way, nice job done ;)
Alles is eigenlijk al wel gezegd waarom: kost weinig, meer instelmogelijkheden, stugger af te stellen, etc. Ik wou nog toevoegen dat de veringsconstructie zo is opgezet dat de veer sowieso progressief belast wordt bij inveren dacht ik (met die overbrenging onderop en de dogbones). Een progressieve veer monteren is derhalve niet nuttig achter, een stuggere veer eventueel wel. Toch? :?
 
Klopt ja, het is ingewikkeld uit te leggen, maar door de dogbones werkt het systeem vanzelf progressief. Indien het iemand daadwerkelijk kan schelen leg ik het wel uit :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan