XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, OK, ik had deze website gevonden met de verschillen per bouwjaar:
Yamaha XJR1300 series model history timelines
Volgens deze website heeft het '99 model een zwart blok, daarna zilver en vanaf 2002 weer wisselend zwart of zilver (afhankelijk van de kleurstelling) :P

De 1997 Kenny en 1998 Sarron hadden ook een zwart blok....maar dat zijn 1200 modellen.... niks minder goed dan de 1300 overigens hoor!
 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren ff de wielen gedemonteerd want er komt nieuw rubber op, Michelin pilot 5.
Had toch weer dacht ik iets speling in de achterbrug, dus ff de schokkers los en toch wel behoorlijk voelbare speling, 🙁
De hele achterbrug eruit en alles goed schoongemaakt en opnieuw afgesteld met shimmy's ,lagers en de holle bus waren nog goed dus nieuw vet erin, gemonteerd en met 125nm vastgezet en voila, perfect weer.

Er komt nog een nieuw oliefiltertje op met olie en dan istie er weer bijna klaar voor, in juni zullen er een goeie 3000km bijgetikt worden.richting de Alpen.
🤗
 
Vandaag opgehaald! :] :]

Veel wind en koud, maar wel een zonnetje!

cxMEFSr.jpg
 
Mooi plaatje. Als ik donderdag terug ben zal ik hem in de OP zetten. Nu nog ff genieten van het zonnetje hier
full
 
Idd brrr, maar ik zou er toch een superbike stuur opzetten, of hang je die stang vol met gps,Bluetooth enz enz enz .
😜

Idd daar beter Ger, 👌🏼
Zelf ga ik in mei, maar dan de northern states.
🤗
 
Laatst bewerkt:
~
Idd brrr, maar ik zou er toch een superbike stuur opzetten, of hang je die stang vol met gps,Bluetooth enz enz enz .
😜

Nee niet echt, ik vroeg me al af waar die stang voor was. Maar wat is verder verschil dan met een superbike stuur? of bedoel je puur voor de "looks"?
 
\
Idd brrr, maar ik zou er toch een superbike stuur opzetten, of hang je die stang vol met gps,Bluetooth enz enz enz .
😜

Nee niet echt, ik vroeg me al af waar die stang voor was. Maar wat is verder verschil dan met een superbike stuur? of bedoel je puur voor de "looks"?


Ziet er uit of de vorige eigenaar er een soort cross stuur op heeft gezet. In Engeland hebben ze er vaak “renthal bars” op zitten is ongeveer het zelfde maar dan kun je de middelste stang demonteren. Superbike sturen zijn over het algemeen wat rechter en wat breder als de standaard sturen. Je hebt het gevoel dat het wat comfortabeler stuurt. Je moet wel aan je zithouding denken. Sommige mensen vinden het niks want die zitten dan te ver voorover.
 
Ah helder. Nou ik merk het wel de komende tijd wat ik er van vind :) Hij had het stuur ook al iets verhoogd met risers.
 
Idd zie ik andere risers dan origineel, ze zijn wat hoger.
Ga je voor een superbikestuur wil ik die wat je er nu op hebt wel overnemen voor m'n bromfiets. En nee, geen fs1 maar n RMC....
😎
 
waar kan ik het beste de grotere inlaatrubbers bestellen voor een XJR 1300 2001 en wie weet een adres die ze ook monteert /levert en heb je altijd adapter(s) nodig voor het luchtfilterhuis.. het liefs in Z-H
 
waar kan ik het beste de grotere inlaatrubbers bestellen voor een XJR 1300 2001 en wie weet een adres die ze ook monteert /levert en heb je altijd adapter(s) nodig voor het luchtfilterhuis.. het liefs in Z-H
.

Is wel zelf te doen hoor Tom. Is zelfs mij gelukt 😜
Setje kun je op ebay vinden. Moet je alleen de sleuven in je frame waar je filterbox mee vast zit iets uitvijlen
Die rubbers zijn inwendig groter maar iets korter
 
Laatst bewerkt:
het zal best wel lukken Ger maar de kwaliteit van de aftermarkt rubbers ? die Goerz aanbied bv zijn ook niet origineel Yamaha want de FJ 1200 rubbers waren toch ook te gebruiken ?
 
het zal best wel lukken Ger maar de kwaliteit van de aftermarkt rubbers ? die Goerz aanbied bv zijn ook niet origineel Yamaha want de FJ 1200 rubbers waren toch ook te gebruiken ?

Ik had er originele inzitten van Yammie (af fabriek) en die waren ook na een jaar of 7 gaar
Heb er toen een set FJ rubbers ingezet (aftermarket) en die zitten er nu al een jaar of 7 in
Loopt ie lekker op hoor en ik heb geen klachten ,Zoiets dus... Ansaugstutzen Satz CHY-12 für Yamaha FJ 1200 FJ 1100 XJR 1200 XJR 1300 XJR1300 | eBay

Zo zagen ze er bij mij in 2010 uit ,Fiets is van 2003


De hele reut uitgebouwd


Hier kan je het lengte verschil zien


Dan alles er weer in ,ze zijn korter dus meer ruimte daarvoor




Hier kun je het verschil zien aan de binnenkant


Het handigste is wel een extra setje handjes om de carburateurs wat naar achteren vast te houden ,Kun je ze makkelijker monteren ,De gaten voor je luchtfilter iets langer maken



Mocht je nou twijfelen of er op jouw netgekochte XJR ook die FJ rubbers zitten ,Dit is hoe lang ze zijn


Ik heb behalve een K&N filter ook een zogeheten Krause deksel op zitten



 
Laatst bewerkt:
En de openingspost weer een beetje bijgepoetst

Mis er eigenlijk nog een paar ,C'mon... Show us your bike ! :+
 
Hallo. Ik heb hier nog geen post geplaatst. Alleen in het zijspan gedeelte van motor forum (xjr 1300 project) maar die inlaat rubbers kun je bestellen bij Cees van xjr power. Zoek maar eens op marktplaats met de zoek funtie xjr power. Gr

En loopt de motor daardoor echt veel beter? Vermogen is bij mij altijd welkom ivm montage zijspan
 
Hallo. Ik heb hier nog geen post geplaatst. Alleen in het zijspan gedeelte van motor forum (xjr 1300 project) maar die inlaat rubbers kun je bestellen bij Cees van xjr power. Zoek maar eens op marktplaats met de zoek funtie xjr power. Gr

En loopt de motor daardoor echt veel beter? Vermogen is bij mij altijd welkom ivm montage zijspan


Cees (Jol) XJR Power zegt 5 PK extra
Hij pakt vanonderuit wat lekkerder op is mijn ervaring
Theoretisch zou ie bij hogere toerentallen meer lucht doorlaten
Kijk maar naar de fotos hier boven van de binnen kant
(je kunt ze er natuurlijk ook gewoon afhalen en die ringen eruit vijlen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan