Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Die rubber busjes waar de schertsplaats mee vastzit zijn die echt 16€ per stuk of is er ergens nog een adres waar het goedkoper kan??
Nou hier zijn ze €14,50 *O* (excl. verzendkosten -O-).
En hier nog goedkoper! Alleen hebben ze er maar één, en Bolsward is misschien net iets te ver vanuit Breda :')

Hoezo mis je ze dan? Kapot? Kwijt?
 
Alvast bedankt voor deze adresjes.

Nee maar de schertsplaat beweegt wel heel veel dus ik denk dat de rubbers aardig versleten zijn. '( '(
 
Rustig hier weer op 't topic.
Gompieman z'n ketting en tandwielen al gewisseld? De busjes voor je schetsplaat al binnen Sw567?

Ik moet zeggen dat de Bandit het prima uithoudt in de hitte. Beter dan mij in ieder geval. Jammer genoeg ben ik er vorige week niet aan toe gekomen om de kleppen te stellen en de rest van de dingetjes uit te voeren die ik gepland had. Er bleek een balk in het huis rot te zijn dus daar ging iets meer van m'n tijd in zitten.

Dit weekend nieuwe ronde nieuwe kansen!
 
De meeste zitten denk ik op de motor in plaats van op het forum. ;) Vandaag is het mij wel iets te warm. Constant een warme föhn in je gezicht en stoppen voor een rood licht is helemaal drama.
 
Al een tijdje veel te warm.. Hier in het oosten is het al weken elke dag rond de 30.
Woon werk doe ik op de fiets.
En laatst op circuit geweest dus voor de fun rondje heb ik ook even geen zin in :+
 
Laatst bewerkt:
Ja het is nu ook eigenlijk haast te warm om te rijden aan het worden. Gistermiddag richting huis vond ik het voor het eerst ook echt niet leuk meer. Langs vrachtwagens alleen maar warmer en eigenlijk ook niet op het gemak i.v.m. met de temperatuur van de Bandit (al lijkt die zich er niet zoveel van aan te trekken)...

Maarja, over 10 minuten zit deze werkdag er weer op voor mij en zal ik toch weer m'n motorjasje aantrekken. Hoop dat het een beetje te doen is en dan lekker thuis de schaduw opzoeken!
 
Voor de gene die nog wel op het fora zitten.

Iemand nog tips als ik een blok ga wisselen?
Ik heb een takel aan het plafond ter beschikking (H)
 
Die takel heb je niet nodig.

Ik heb m alle keren gewoon op de middenbok gehouden, met 1 spanband naar achteren getrokken aan de grond, zodat ie er niet af kan kieperen zodra je het blok gaat man-handlen.

blok wel met 2 man doen, als je geen bodybuilder bent.
 
Om het topic een beetje aan te slingeren onderstaand mijn nieuwste oude aanwinst. ;) :]

B12-1.jpg



Een B12 van '96 met 62K op de tellers.
Hyperpro achterschokker, K&N's, Dynokit stage 3, RVS bochtjes en dit weekend als eerst maar eens de spuuglelijke micron demper vervangen voor een verhoogde Hotcam.

Ding is ergens vorig jaar nog op de bank geweest bij Dynojet Ridderkerk en daar kwamen er nog meer dan 120 paarden uit het oude beessie :}

Doorgaans puur gebruikt om mee te rijden, technisch wel goed onderhouden maar weinig aan gepoetst. Na een flink sopje de nodige hoeveelheid Dasty en een droge doek kwam er toch nog best een aardige fiets onder de smeer,teer,olie en blubber vandaan.

Korte termijn plannen met de fiets bestaan uit het opfrissen van de velgen middels een nieuw verflaagje, zadeldekje vervangen/repareren en natuurlijk lekker :] :] :]

Ben overigens op zoek naar onderstaand blokdekseltje aangezien het huidig gemonteerde exemplaar aardig gehavend is. Bij de welbekende motorslopen wel te krijgen, maar die vragen er gerust 3 a 4 tientjes voor. |(



Dus misschien dat iemand hier nog een grote hoop B12 onderdelen heeft liggen......en dat hij er toevallig tussen zit. :? O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat dekseltje kost dat nu eenmaal, je kunt em uiteraard ook nieuw kopen voor het dubbele ;) welkom, trouwens :P



@deeffox; hoe merk je dat ie warm wordt? Ik heb altijd van die temp metertjes gehad en weet toevallig dat het ding bij olie op 150 graden nog steeds gewoon z’n werk doet _O- alleen omdat de olie zo dun wordt gaat ie er wat meer van verbruiken en dat ruik je wat meer :+
 
Ja zat er dus ook aan te denken een temperatuurmetertje aan te schaffen zodat ik het wat beter kan monitoren. Nu denk ik: "Hmm volgens mij wordt hij hartstikke warm want 't gloeit aardig tegen m'n benen aan.". Niet echt representatief :P

Ik merk voor de rest compleet niks aan de motor en als ik hem uitzet vind ik 'm minder warm dan anders zelfs. Waarschijnlijk doordat het verschil met de buitentemperatuur wat minder is. Maar als ie het bij 150 graden nog steeds prima doet zal het wel goedkomen inderdaad.

Ik wordt waarschijnlijk iets te paranoïde door de panische reacties op diverse topics die gaan over fannetjes die aanslaan bij 103 graden op de boordcomputer en dat het dan gelukkig snel weer 100 graden is! :') _O-

Ik moet gewoon vertrouwen op het onverwoestbare Bandit-blokkie!
 
Dat gedoe met slecht ontluchte waterkoeling heb je geen last van, en olie blijft het eigenlijk wel gewoon doen. Het wordt meer extreem oncomfortabel voor jezelf :P
 
Voor de gene die nog wel op het fora zitten.

Iemand nog tips als ik een blok ga wisselen?
Ik heb een takel aan het plafond ter beschikking (H)
zorgen dat alles los is,
inzetstuk frame losmaken (2ximbus aan de vooorkant, 2x imbus bovenaan rechts, 2x imbus onderaan rechts)
frame op zn kant leggen op een kleine verhoging, dik blok hout ofzo.
motorblok bouten losmaken (2 stuks, bij de achterveer) en dan wiebel je m er zo uit.
 
Haha nou ik rijd er in ieder geval niet echt hooligan op, ben vrij zuinig op 'm, heb 'm elke dag nodig :')

Aankomende week weer zomerse temperaturen, ik hoop iets minder warm dan vorige week!

Na de zomer krijgt ie weer lekkere verse olie, wel verdiend :t
 
Moguh mannen (geen actieve vrouwen hier op het topic toch? of wel? naja ook die goeiemorgen in dat geval),

Ik had vanmorgen voor de tweede keer deze week dat de Bandit inhoudt, ik zal het proberen te omschrijven:

Ik schakel gewoon op, niks aan de hand, trekt lekker door in elke versnelling.
Dan kom ik op het punt aan dat ik ongeveer 120km/u rijd (rpm is dan rond de 6000 dacht ik).
Als ik dan weer door wil trekken naar de 130-140 gebeurt er niks als ik aan de gashendel draai.
Ik merk wel dat hij op zich wel wil (dus dat er wel interactie vanaf de gashendel is), maar dat 'ie niet kan.
Als ik een keertje terug- en opschakel en de toeren - met de koppeling in - even laat schieten is het weg, niks meer aan de hand.

Een paar dingen die bij mijzelf opkomen:
- Luchtfilter wordt te vies (moet ik nog steeds vervangen en het is flink stoffig in de polder de afgelopen weken)
- Carburateurs aan een schoonmaakbeurt toe (zou ik er dan niet wat 'constanter' last van moeten hebben?)
- Valse lucht? Misschien toch het feit dat die uitlaat lekt bij het koppelstuk?

Het is dus echt maar heel af en toe. Vanmorgen en afgelopen dinsdagmiddag. Gisteren op de snelweg gereden en nergens last van, en de rest van de week trouwens ook niet.
Ik ga komend weekend gelijk het luchtfilter vervangen en de luchtlekkage in de aansluiting tussen de uitlaatdelen oplossen. Misschien nog een deo/remmenreinigertest doen? Wat is jullie idee?

Edit: Hij verbruikt trouwens ook wat meer de afgelopen 2 tankbeurten. Twee keer 1:15 terwijl het daarvoor nog 1:17 was.
 
Laatst bewerkt:
Eventjes zoeken naar valse lucht is zo gedaan maar ik denk niet dat het veel oplevert, valse lucht geeft een slechte afstelling en dus altijd slecht lopen. Datzelfde geldt voor het luchtfilter, hoewel vervangen nooit kwaad kan natuurlijk, en de uitlaat. Allemaal niet iets dat je plotseling lastig gaat vallen.

Hoe waren de omstandigheden toen hij moeilijk ging doen? Hoe lang had je gereden toen het gebeurde?

Zoals je het beschrijft denk aan óf de tankventilatie, of een ontstekingsdingetje. Als de ventilatie dicht zit krijg je onderdruk in de tank waardoor zwaartekracht niet meer volstaat om benzine naar de carbs te krijgen en dat gebeurt pas na een stuk rijden. Ontstekingsdelen kunnen prima hit-or-miss zijn, en vaak doen ze het moeilijkst als ze warm worden (of nat, in het geval van sacs bougiedoppen). Hoe zien de doppen en rubbers eruit? Kabels? Weerstand van de bobines?
 
Laatst bewerkt:
Beide keren betrof het na een minuutje of 5-10 rijden. In ieder geval allebei de keren was het dat ik het eerst in de rit de 120 aantik.

Oké vanmiddag dus even de bougiedoppen, rubbers en kabels controleren. Ik check de bougies zelf ook maar gelijk.
Nat is het uiteraard niet geweest, eerder kurkdroog. Ook niet gewassen, was ik eigenlijk van het weekend van plan.

Ik ga het wphb er even op naslaan wat betreft de tankventilatie.

Weerstand van de bobines zal ik ook eens (proberen) te meten. Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten maar wel ooit zo'n multimetertje van m'n pa gehad. Mooie gelegenheid om er wel eens een keer kaas van leren te eten (ofzo). Als ik daar niet uitkom zal ik me nog wel melden ;)

Thanks alvast!
 
Ik neig ook naar tank onluchting, alleen als je het gas een keer laat schieten zou het niet over moeten zijn, dat is dan wel raar. Misschien is je vacuum kraan wel slecht, zet hem eens op PRI en kijk of je dan het zelfde probleem hebt.

Anders denk ik je carbs eens reinigen. Hoeveel heeft hij gelopen en voel je hem ook sputteren of alleen inhouden?
 
Ik denk niet dat het een van die dingen is die je eerst benoemde.. anders zou je het probleem ook wel in andere versnellingen krijgen.

Ik denk zelf aan oorzaken die vooral bij hoge snelheid (of langdurig hoge snelheid) opkomen... en dan kom ik bij benzinetekort (of vage problemen die je kan krijgen bij rijden zonder airbox).

- Knik in benzineleiding
- Scheurtje/knik in vacuumleiding naar tank
- Probleem met vlotters
- Tankontluchting zit dicht
 
Ik neig ook naar tank onluchting, alleen als je het gas een keer laat schieten zou het niet over moeten zijn, dat is dan wel raar. Misschien is je vacuum kraan wel slecht, zet hem eens op PRI en kijk of je dan het zelfde probleem hebt.

Anders denk ik je carbs eens reinigen. Hoeveel heeft hij gelopen en voel je hem ook sputteren of alleen inhouden?
Waar zit die tank ontluchting eigenlijk? Dat kleine gaatje in de tankopening is de overloop toch? We hebben hier van die mooie compressieluchtslangen door het hele bedrijf hangen, kan ik het daarmee makkelijk zo even doorblazen?

Ik herinner me trouwens dat ik van de week een keer uit de buurt van de tankdop, nadat ik de motor uitgezet had bij thuiskomen, gesis hoorde, zegt dat nog iets of is dat vrij normaal?

Normaal boeien dat soort piepjes en kraakjes me niet zo maar ik denk ik noem alles maar op :P

Ik denk niet dat het een van die dingen is die je eerst benoemde.. anders zou je het probleem ook wel in andere versnellingen krijgen.

Ik denk zelf aan oorzaken die vooral bij hoge snelheid (of langdurig hoge snelheid) opkomen... en dan kom ik bij benzinetekort (of vage problemen die je kan krijgen bij rijden zonder airbox).

- Knik in benzineleiding
- Scheurtje/knik in vacuumleiding naar tank
- Probleem met vlotters
- Tankontluchting zit dicht
Wat je zegt over dat rijden zonder airbox, toen ik het begin van de week voor het eerst had reed ik met vrij harde (tegen)wind. Ik had toen het idee dat het daar misschien door kwam, omdat je dat ook wel eens leest bij mensen met open filters. Maar gistermiddag op de snelweg had ik nergens last van en vanmorgen stond er (volgens mij) ook niet zoveel wind...

Leidinkjes en slangetjes eerst maar eens checken inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan