Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Yamaha zegt is onderhoudsvrij, maar kan idd speling op de kabels komen dan krijg je die foutmelding.

Smering van de klep is af te raden, kopervet of hittebestendig vet gaat niet tot 500 plus graden, zo heet word het daar...

Ga je dat wel doen koekt het verbrande vet juist de boel vast! met gevolg storing!

Als je de klep los hebt kun misschien kijken of de versleten busjes te vervangen zijn..

Succes :]

Thank voor de reacties allen. Ik denk dat ik de zomer nog even doorrijd en dan volgend jaar met die klep aan de slag ga. Dan toch maar proberen de boutjes los te draaien, met wd40 en verwarmen lukte het eerder zelfs niet. Mochten ze toch afbreken, dan heb ik al een mooi vervangende bocht gezien die geen afstelling behoeft, maar zonder exup klep.

Ik heb gisteren mijn topkofferrek en 52 liter topkoffer voor het eerst gemonteerd. Had verwacht dat ik met duo-passagier en bagage veel sneller last van een licht voorwiel zou hebben, maar dat valt tot nu aan toe ontzettend mee. In Duitsland zal het de heenrit wel voorzichtig rijden worden, maar eenmaal ter plaatse kan alle bagage (+passagier :P) mooi in de vakantiewoning blijven.

Het blijft een enorm fijne motor, racen, touren, sturen het gaat allemaal super op deze motor.

Ohja: gisteren wel de veer van mijn zijstandaard kwijtgeraakt, iemand een idee waar dit te bestellen zijn?

240x740.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thank voor de reacties allen. Ik denk dat ik de zomer nog even doorrijd en dan volgend jaar met die klep aan de slag ga. Dan toch maar proberen de boutjes los te draaien, met wd40 en verwarmen lukte het eerder zelfs niet. Mochten ze toch afbreken, dan heb ik al een mooi vervangende bocht gezien die geen afstelling behoeft, maar zonder exup klep.

Ik heb gisteren mijn topkofferrek en 52 liter topkoffer voor het eerst gemonteerd. Had verwacht dat ik met duo-passagier en bagage veel sneller last van een licht voorwiel zou hebben, maar dat valt tot nu aan toe ontzettend mee. In Duitsland zal het de heenrit wel voorzichtig rijden worden, maar eenmaal ter plaatse kan alle bagage (+passagier :P) mooi in de vakantiewoning blijven.





Het blijft een enorm fijne motor, racen, touren, sturen het gaat allemaal super op deze motor.

Ohja: gisteren wel de veer van mijn zijstandaard kwijtgeraakt, iemand een idee waar dit te bestellen zijn?

[afbeelding]





Spullen voor je Exup-klep Yamaha FZS1000 2001 5LV1 GERMANY 115LV-332G3 EXHAUST - buy original EXHAUST spares online

Op die site misschien ook veer standaard..


De Klep verwijderen of collector zonder die klep, gaat niet lekker lopen onderin! minder koppel!

Vastzittende bouten uitboren en ff nieuw tappen :Y

:]
 
Laatst bewerkt:
Velglintje besteld via ali, kan ik in de vakantie gaan plakken :)


Wellicht dan ook nog ff kijken naar een korte kentekenplaat houder.
Die vind ik nieuw trouwens behoorlijk aan de prijs
 
Laatst bewerkt:
Beste Fazerrijders,

In het algemene deel had ik me al voorgesteld, maar nu ik het Fazer gedeelte heb gevonden doe ik het hier ook nog maar even.

Mijn naam is Paul en kom uit Soesterberg, sinds mei ben ik in het bezit van een Fazer 600 uit 2001. Gekocht bij de Valkenier in Barneveld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Fazerrijders,

In het algemene deel had ik me al voorgesteld, maar nu ik het Fazer gedeelte heb gevonden doe ik het hier ook nog maar even.

Mijn naam is Paul en kom uit Soesterberg, sinds mei ben ik in het bezit van een Fazer 600 uit 2001. Gekocht bij de Valkenier in Barneveld.

Welkom Paul!
Foto is zichtbaar, goede kleur! Mijne komt ook bij de Valkenier vandaan, goede zaak :)
 
Hoi,

Bedankt voor de leuke reacties. Het is een hele fijne fiets, de stand is 25000 km en ik ben de tweede eigenaar. Je kunt aan alles merken dat hij netjes is onderhouden en gereden.

Vanmiddag een rondje Soesterberg, Rhenen, Ochten, Zetten. terug via Opheusden Rijswijk Gld. Pont bij Wijk bij Duurstede en toen via Langbroek, Odijk en Zeist weer thuis heerlijk.
 
En daar ben ik weer!
Ondertussen motor nagekeken, bezig met fysiotherapie ( moet je een keer doen, dry needling....erg pijnlijk) en de fysiotherapeut gelijk eens naar mijn zithouding op de motor laten kijken. Hij gaf aan dat het beter is als het stuur iets hoger komt te staan en iets meer naar mij toe. Dus ik het internet op voor bar risers en kwam de volgende twee tegen;
Bar Riser for ideal sitting position, by SW-MOTECH.
En deze;
Barback for ideal sitting position, by SW-MOTECH.

Mijn voorkeur gaat uit naar naar de bar risers, aangezien het stuur anders wel heel dichtbij komt te staan. ( of zoals een kennis van mij zei; dan kun je sturen met je tepels)
Waar ik alleen geen zin in heb is om alle kabels etc. te gaan verlengen. Het stuur heb ik al losgehaald en er zit wel wat ruimte om die risers erin te zetten. Wie van jullie heeft ervaring met het plaatsen van die dingen?
 
Iemand hier interesse in een origineel Yamaha dubble bubble ruitje voor de FZS 600?
 
Laatst bewerkt:
Bagagerekje, ja.

Ruitje, nee.

Wat moet dat rekje kosten en waar kan ik het eventueel ophalen?

Op te halen in Berkel-Enschot, bij Tilburg. Ik wil er 5 tientjes voor hebben. Ik probeer een foto te plaatsen maar krijg hem niet verkleind op de telefoon :(
 
Iemand hier interesse in een origineel Yamaha bagagerekje en een origineel Yamaha dubble bubble ruitje voor de FZS 600?


Ruitje misschien wel ja.

Is dat voor modeljaar 2002/2003?

Kan je daar een foto van plaatsen?

Lees graag je reactie.

Dennis
 
Hier ook onze Fazer. Zelf rijdt ik een MV Brutale B4, maar mijn vriendin is sinds vandaag te vinden op deze geheel orginele Fazer uit 2002 van de eerste eigenaresse met maar net 20dkm. Gekocht bij de altijd goede levering/service van Breeman Tweewielers uit Oude-Tonge. Kleine mods die nog moeten worden gedaan...

* Blauwe stuurgewichten
* Ermax achterspatbord in kleur
* Dubble bubble of hoog kuipruitje
* Wheel striping wit

Twijfel.......andere uitlaat?


full
 
Laatst bewerkt:
Hier ook onze Fazer. Zelf rijdt ik een MV Brutale B4, maar mijn vriendin is sinds vandaag te vinden op deze geheel orginele Fazer uit 2002 van de eerste eigenaresse met maar net 20dkm. Gekocht bij de altijd goede levering/service van Breeman Tweewielers uit Oude-Tonge. Kleine mods die nog moeten worden gedaan...

* Blauwe stuurgewichten
* Ermax achterspatbord in kleur
* Dubble bubble of hoog kuipruitje

Twijfel.......andere uitlaat?

Nais brommert en mooie Km stand. Dubbele bubble ruitje wordt hier net te koop aangeboden.
Ik had er zelf toentertijd een Laser Duotech RVS op zitten.
Waren errug mooi en zijn relatief goedkoop. In het verleden werd deze leverancier veel geprezen in deze groep. En... hij heeft er nog eentje.. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan