Hulp gezocht!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clautje

MF'er
28 nov 2013
101
0
Leimuiden
Hey motor forummers ;-)

Ik heb nu een niet al te lange tijd een honda cb seven fifty in mijn bezit.

Sinds ik hem heb heb ik de remblokjes achter vervangen en de remleidingen doorgespoeld.
De nokkenasketting spanner vervangen en een nieuwe accu.
Dat valt opzich wel mee zou je denken...
Maar laatst nadat ik de accu had vervangen wilde ik een stukje gaan rijden en toen deed mijn motor na een paar kilometer raar...
Hij hield in en stopte er uiteindelijk mee.

Normaal heb ik iemand die voor mij het onderhoud van mijn motor doet, maar die heeft het best druk.
En ik heb geen bergen geld zodat ik hem naar een garage kan brengen.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand in mijn omgeving die een goede en niet al te dure monteur/hobbyist is die weet wat hij doet!

Heeft iemand of kent iemand of is iemand die persoon die ik zoek?
Laat aub iets weten!
Omgeving 2451

Grtjs Clautje
 
hij laadt niet meer bij.
dynamo/spanningsregelaar stuk
(denk ik)

edit
ik woon niet in de buurt
en ben ook niet handig :(
 
Laatst bewerkt:
Dat oude spul is niet kapot te krijgen.

Ik zou eerst kijken of er ergens een brandstoffilter zit die toevallig verstopt zit. Rubber van voor de jaren tachtig kan ook niet tegen de ethanol die tegenwoordig in de benzine zit. Het kan een "rubberverstopping" zijn in het filter of de carbs. Ook de sproeiers in de carbs kunnen gaan corroderen omdat ethanol vocht aantrekt.

Kijk ook even alle elektrische aansluitingen na op corrosie, en vooral de aardekabel van de accu naar het blok/frame.

Je kunt in elk geval al zelf het benzinefilter en de elektrische aansluitingen en stekkers controleren. Ook de dodemansknop als deze erop zit.
 
Laatst bewerkt:
Hey motor forummers ;-)

Ik heb nu een niet al te lange tijd een honda cb seven fifty in mijn bezit.

Sinds ik hem heb heb ik de remblokjes achter vervangen en de remleidingen doorgespoeld.
De nokkenasketting spanner vervangen en een nieuwe accu.
Dat valt opzich wel mee zou je denken...
Maar laatst nadat ik de accu had vervangen wilde ik een stukje gaan rijden en toen deed mijn motor na een paar kilometer raar...
Hij hield in en stopte er uiteindelijk mee.

Normaal heb ik iemand die voor mij het onderhoud van mijn motor doet, maar die heeft het best druk.
En ik heb geen bergen geld zodat ik hem naar een garage kan brengen.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand in mijn omgeving die een goede en niet al te dure monteur/hobbyist is die weet wat hij doet!

Heeft iemand of kent iemand of is iemand die persoon die ik zoek?
Laat aub iets weten!
Omgeving 2451

Grtjs Clautje

Binnen hoe snel moet er naar gekeken worden? Mijn vriend is monteur/hobbyist. Hij heeft alleen wel twee projecten nu staan dus op zn vroegst over 2 weken :)

Edit: wij zijn van postcode 2172 :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn seven fifty is uit 92, ong 2,44 meter, diep blauw en een lekker kontje ;-)

Ik dacht al zoiets toen ik aan het typen was. Misschien is het wel een jong strak ding. Vandaar de voorzichtige vraag naar bouwjaar.

Ik neig nu toch wel iets meer naar een gare spanningsregelaar, maar het kunnen nog steeds "roestige" elektrische verbindingen zijn, rotzooi in de tank/benzinefilter/carburateurs (of heeft ie al injektie?).
Of een vacuum trekkende benzinetank, omdat de tankontluchting verstopt zit.
 
Tank er pas af geweest en nu een knikje in de benzineslang? :P

Als je zelf remmen doorspoelt, een nokkenasketting vervangt dan kan je toch wel wat meer doen. :?

Accu goed opladen, controle op het vonken van alle bougies.. carburateurs doorspuiten..
 
Worldbeater: dat heb ik laten doen, ik heb wel geassisteerd en goed opgelet, maar zelf... nee nog niet
 
Ik moet straks nr rotterdam. Kan eventueel op de terug weg een blik werpen als je dit wilt en als je thuis bent. Zal ergens 15:00 worden. Mailadres staat in mn profiel.
 
Als die raar doet nadat je de accu hebt vervangen zou ik deze eens doormeten.

Ik ga er even van uit dat het een nieuwe is dus als deze geen 12v aangeeft dan weet je dat die leegloopt. Dan is die of niet goed, spanningsregelaar (nog nooit gehoord dat een Honda daar last van heeft :+ ) of je dynamo.

Doormeten is zo gedaan met een multimeter. Dan heb je in ieder geval al iets uitgesloten of je bent iets wijzer geworden.
 
Laatst bewerkt:
Als die raar doet nadat je de accu hebt vervangen zou ik deze eens doormeten.

Ik ga er even van uit dat het een nieuwe is dus als deze geen 12v aangeeft dan weet je dat die leegloopt. Dan is die of niet goed, spanningsregelaar (nog nooit gehoord dat een Honda daar last van heeft :+ ) of je dynamo.

Doormeten is zo gedaan met een multimeter. Dan heb je in ieder geval al iets uitgesloten of je bent iets wijzer geworden.


Wat bereikt een leek met een multimeter?
Er komt ook een beetje ervaring bij kijken. Nou oke als het echt knetterkapot is, ja dat kun je wel meten.
 
Ervaring om een multimeter te kunnen gebruiken?? :?

Lijkt mij dat als je jouw eigen remblokken kan vervangen, evenals jouw eigen spanningsregelaar dat je ook prima via Google kan vinden hoe je een multimeter gebruikt.

Je doet nu net overkomen alsof het rocket science is. Knoppie op de juiste V zetten,pinnetjes op je accu en kijken wat die zegt.
Dat vergt inderdaad een bak ervaring.

Als die geen 12v zegt weet ze dat ze daar moet zoeken. Zegt die dat wel dan weet ze dat niet.
Ze zou nog kunnen starten om te kijken of die dan 14v aangeeft voor de goede orde.

Blijft trail and error als je niet weet waar naar je zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Ja oke, 1 simpele meting kan iedereen, maar als het iets spannender word dan komt er toch wel een stukje ervaring om de hoek kijken.
 
Volgens mij heb ik het ook over 1 simpele meting. Ik weet niet wat jij allemaal doet met een multimeter maar dit is wat ik er mee doe en ingewikkeld is het niet.
 
En hoe weet jij of hij weet wat hij doet?
Als jonge vrouw kun je zonder problemen een heleboel slechte hulp krijgen.

:^

plotseling weet elke lamlul alles van motorfietsen en kan alles repareren.

Teveel door testosteron verklote motorfietsen van alleenstaande vrouwen gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan