Erwin P
Crashtest dummy
Net als bij 2e hands tour motor. Mooie alu koffers verkoop je los voor 400 a 600. Doe je ze er bij moeten ze gratis mee of willen ze van de prijs af babbelen als ze hem niet hoeven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Type 2 kabel (Bokman , 3 fase) had ik via Amazon voor nog geen €90. Zero thuislader van een forumlid over kunnen nemen voor €150Dat is Nogal wat. Ik hoorde dat de laadkabel voor de garantie alleen origineel zero moeten zijn?? Thuiskabel 529euro . Dan nog laadpaal kabel 399 euro .
Ik heb nu ook geen benzineslang in m'n koffer zitten . Ik wil graag overstap maken naar elektrisch. Wil me even goed onderzoeken hoe en wat.
Ik koop particulier dus de volle mep -3500 euro las ik
Stopcontactadapter Type 2
Evse Kabel Type 2 Naar Type 2
Valt me op dat bij de 2ehandsjes nooit kabels bij zitten.
Alles waar ‘motor’ voor staat is te duur en als het dan óók nog eens een EV betreft, dan ben je minstens dubbel aan de beurtLaadkabels is gewoon gouden handel, echt veel te duur.
Klopt, de koude lucht zal niet echt invloed hebben tov warme lucht.Het verschil is dichtheid dus weerstand van lucht bij snelheden van een motorfiets zal verwaarloosbaar zijn tov het effect van temperatuur op een accu, maar mooi dat het op zich meevalt in de actieradius. Mijn motor geeft de laatste tank (ma-di-wo) ook 12% minder gereden per liter e10. Jouw actieradius in zomer is al niet enorm, dus zeker in de winter goed plannen, maar mooi dat dat lukt.
Ik heb nog nooit gehoord dat een Zero is gestolen.En Zero heeft een ingebouwde simkaart en bij de meeste modellen hebben ze ook Track en Trace voor diefstal en zal evt oom agent mee kunnen kieken (ook met extreme situaties) ivm de snelheid lol groeten aan ijzervreter.
the Devil make me do it .
De luchtwrijvingswaarstand bereken je zo: Fw,l = ½·cw·ρ·A·v2Mijn ervaring met luchtweerstand is echt anders. Met de motor gebruikte ik de nauwkeurige verbruiksaanduiding niet, met de auto wel en dat is heel leerzaam.
Op dezelfde rit, dezelfde weg, dezelfde tijd van de dag zit er een immens verschil in verbruik van de auto afhankelijk van de buitentemperatuur. Als het koud is gebruikt ie zomaar 1,5 keer zoveel stroom, vanmorgen was het nog erger.
Dat is dus het verbruík, het heeft niets te maken met wat een batterij al dan niet kán leveren want dat komt er nog bij.
Ferrofosfaat batterijen worden wèl volop gebruikt en die zijn ook veel minder gevoelig voor degeneratie als gevolg van een ongunstige laadtoestand.
Die van mij is ook wel een ouder model zonder tekstuele storingen.Klopt, de koude lucht zal niet echt invloed hebben tov warme lucht.
Het chemische proces in de accu wel. De vloeistofgel die voor dat proces zorgt wordt steeds stroperiger en werkt daardoor slechter.
De theorie van de cell:
goede laad temp: 0-45 graden.
goede ontlaad temp: -20-60 graden.
Ontladen geeft minder problemen dan laden
Je krijgt er dus gewoon minder energie in en uit in de kou.
Hier zie je ook dat laden onder de 0 graden problemen kan geven. Een goed BMS zou dat moeten opvangen en/of accu verwarming/koeling.
Dat laatste heeft een motor iig nog niet, op de EV auto's tegenwoordig standaard volgens mij.
Verklaard de laadproblemen van @Erwin P wel iig. Ik weet niet hoe goed de BMS van de Zero is.
De Energica gaat er redelijk mee om, alhoewel ik nu af en toe ook klachten hoor in de Energica groep dat de Energica stopt met laden na 10 minuten met een blauw accu symbool.
Lastig warm wegzetten al het kan is een oplossing, wanneer je eenmaal rijd wek je ook warmte op in de accu.
Kortom hoe kouder hoe meer laadellende uiteraard. Ontladen lukt wel tot -20 dan wordt dat ook echt minder.
De kou kan verder geen kwaad bij wegzetten, zorg ervoor dat er een lading in zit, het beste ergens tussen de 20-80% (niet vol (slecht), en helemaal NIET leeg, dan gaat hij stuk)
50-60% is een mooie waarde.
Toyota komt natuurlijk dit jaar met de vaste accu en dan speelt dit niet , of volgend jaar of het jaar erop, ze roepen het al een aantal jaar iig.
Het is behelpen zonder accu verwarming. Moet je toch laden probeer een lader te vinden met regelbare stroom en begin met een lage stroom te laden, voer die langzaam op wanneer er warmte in de accu komt.
Of bij een koude opstelplaats en je moet 's morgens weg, laad via een timerstopcontact, zorg er voor dat het laden net is afgelopen voordat je gaat rijden, dan zit er iig laadwarmte in je accu wanneer je wegrijd.
Mijn energica geeft verbruik in kw dan zou hij idd rekening moeten houden met stroom en spanning.@frank_b Heel vroeger heb ik daar ook aan gerekend, iets met aerodynamica… Vliegtuigen die meer mee kunnen nemen, een kortere baan nodig hebben etc., allemaal door de kou.
Wat ik mij afvraag, die energiemonitor in de boordcomputer zal toch niet alleen naar de stroomsterkte kijken, het voltage varieert immers steeds dus voor een beetje meting moet ie ze beide meenemen.
ik wel (was een topic over hier in 2018), maar het gebeurd minder.Ik heb nog nooit gehoord dat een Zero is gestolen.
Dan gaat hij met 4 man alsnog gewoon mee in het busje.
Betonschaar op het slot of hek en de rommel wordt gewoon ingeladen. Slot kan wel van gesmeden elfentranen of iets anders duurs zijn, maar een hek oid niet hoor.
Ik zie ze hier af en toe op de gracht staan. Zonder hoes kettingen of wat dan ook. Een scooter is zo weg. Zero laten ze staan.Denk dat het er ook mee te maken heeft dat Zero rijders door de regel wat welgestelder zijn.
Als je zo'n dure motor voor zo'n smal toepassingsgebied kunt aanschaffen heb je doorgaans ook een goede garage met een goed slot en een goede werkgever met camera's op het terrein/parking.
Er rijden er weinig van. Populaire modellen zijn in trek voor onderdelen of als vluchtmotor. Een Zero is een niche markt denk ik. Gunstig toch?Zo scherp terug gevonden.Dan houdt het voor mij ook op.
Misschien dat de 2e hands onderdelen markt slecht is voor Zero's of dat er in het oostblok gewoon nog geen vraag naar is...