Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Mag ik hier spammen?
Ik heb m'n Brammo te koop staan, zie de MF-marktplaats.

Brammo Empulse R
Bouwjaar 2014
20378 km

In 2014 aangeschaft voor woonwerk-verkeer maar dat heb ik al jaren bijna niet meer. En het is toch jammer dat ie maar een beetje in de garage
staat.
 
Mag ik hier spammen?
Ik heb m'n Brammo te koop staan, zie de MF-marktplaats.

Brammo Empulse R
Bouwjaar 2014
20378 km

In 2014 aangeschaft voor woonwerk-verkeer maar dat heb ik al jaren bijna niet meer. En het is toch jammer dat ie maar een beetje in de garage
staat.
Leuke motor. Net even te weinig range voor mijn woon werkverkeer.
 
Klopt, de koude lucht zal niet echt invloed hebben tov warme lucht.

Het chemische proces in de accu wel. De vloeistofgel die voor dat proces zorgt wordt steeds stroperiger en werkt daardoor slechter.
De theorie van de cell:
goede laad temp: 0-45 graden.
goede ontlaad temp: -20-60 graden.
Ontladen geeft minder problemen dan laden
Je krijgt er dus gewoon minder energie in en uit in de kou.

Hier zie je ook dat laden onder de 0 graden problemen kan geven. Een goed BMS zou dat moeten opvangen en/of accu verwarming/koeling.
Dat laatste heeft een motor iig nog niet, op de EV auto's tegenwoordig standaard volgens mij.

Verklaard de laadproblemen van @Erwin P wel iig. Ik weet niet hoe goed de BMS van de Zero is.
De Energica gaat er redelijk mee om, alhoewel ik nu af en toe ook klachten hoor in de Energica groep dat de Energica stopt met laden na 10 minuten met een blauw accu symbool.

Lastig warm wegzetten al het kan is een oplossing, wanneer je eenmaal rijd wek je ook warmte op in de accu.
Kortom hoe kouder hoe meer laadellende uiteraard. Ontladen lukt wel tot -20 dan wordt dat ook echt minder.

De kou kan verder geen kwaad bij wegzetten, zorg ervoor dat er een lading in zit, het beste ergens tussen de 20-80% (niet vol (slecht), en helemaal NIET leeg, dan gaat hij stuk)
50-60% is een mooie waarde.

Toyota komt natuurlijk dit jaar met de vaste accu en dan speelt dit niet *O*, of volgend jaar of het jaar erop, ze roepen het al een aantal jaar iig. -O-:z

Het is behelpen zonder accu verwarming. Moet je toch laden probeer een lader te vinden met regelbare stroom en begin met een lage stroom te laden, voer die langzaam op wanneer er warmte in de accu komt.
Of bij een koude opstelplaats en je moet 's morgens weg, laad via een timerstopcontact, zorg er voor dat het laden net is afgelopen voordat je gaat rijden, dan zit er iig laadwarmte in je accu wanneer je wegrijd.
Even een pluspunt van de Brammo aanstippen, deze heeft accuverwarming. Temperatuur is dus geen punt, alleen bij het wegrijden bij lage temperaturen, als de motor buiten heeft gestaan, krijg je de waarschuwing rustig met het vermogen om te gaan
 
Mag ik hier spammen?
Ik heb m'n Brammo te koop staan, zie de MF-marktplaats.

Brammo Empulse R
Bouwjaar 2014
20378 km

In 2014 aangeschaft voor woonwerk-verkeer maar dat heb ik al jaren bijna niet meer. En het is toch jammer dat ie maar een beetje in de garage
staat.
Even dacht ik, dat is fijn, een donor motor erbij, dit omdat ik een beetje angstig ben voor als mijn motor uitvalt. Door welk simpel ding dan ook, kan het zomaar einde oefening zijn
Maar je motor is te mooi en daardoor te duur, succes met de verkoop
 
Mooi is niet zo erg toch? Ook in situaties waarin dat niet nodig is heb je daar geen last van. Of de prijs klopt met het beoogde gebruik (donor/pekelfiets/circuitfiets/woonwerkpaard of wat dan ook) is het enige dat telt in zo’n geval toch?
Mijn huidige pekelfiets zag er drie jaar geleden toen ik ‘m kocht met 12.000 op te klok ook nog als nieuw uit. Tectyleren, blanke delen voor de winter invetten en gaan met die banaan. Puur voor de functie, wat die dan ook is. Fraaier is het er deze week inderdaad niet op geworden. Dat geef ik direct toe-O-
IMG_3685.jpeg
 
Even dacht ik, dat is fijn, een donor motor erbij, dit omdat ik een beetje angstig ben voor als mijn motor uitvalt. Door welk simpel ding dan ook, kan het zomaar einde oefening zijn
Maar je motor is te mooi en daardoor te duur, succes met de verkoop
Dank je wel.
Mocht je Brammo-onderdelen nodig hebben dan kun je het bij een Victory of Indian dealer proberen, beide merken zijn van Polaris en die hebben de Brammo Empulse een tijdje verkocht als Victory Empulse. Zo heb ik een radiateur kunnen bemachtigen nadat die van mij was lekgeraakt.
 
Radiateur?! Ik dacht eerst dat je een grapje maken, maar die zit er inderdaad op. Wat koelt die? Welke vloeistof en waarvoor? De Brammo Empulse R ziet er best leuk uit en met een beetje geluk kunnen er nog clipons op ook :t

En die van jou inderdaad nog prachtig.
Brammo Empulse R, geel, 2014
Zoals al eerder gezegd hier is ie eigenlijk veel te mooi om te slopen of om door de pekel te jagen, al zal ie dat laatste wel overleven als je 'm goed beschermt.

Het is ook echt de enige elektrische motorfiets die in MF-marktplaats staat ...
Niet dat je het nooit tegenkomt, maar 20 dkm op de klok is wel weinig voor een motor van 10 jaar
 
Laatst bewerkt:
Radiateur?! Ik dacht eerst dat je een grapje maken, maar die zit er inderdaad op. Wat koelt die? Welke vloeistof en waarvoor? De Brammo Empulse R ziet er best leuk uit en met een beetje geluk kunnen er nog clipons op ook :t

En die van jou inderdaad nog prachtig.
Brammo Empulse R, geel, 2014
Zoals al eerder gezegd hier is ie eigenlijk veel te mooi om te slopen of om door de pekel te jagen, al zal ie dat laatste wel overleven als je 'm goed beschermt.

Het is ook echt de enige elektrische motorfiets die in MF-marktplaats staat ...
Niet dat je het nooit tegenkomt, maar 20 dkm op de klok is wel weinig voor een motor van 10 jaar
Volgens mij wordt alleen de motor ermee gekoeld, niet de electronica of de accu’s.
De eerste anderhalf jaar deed ik er woonwerk-verkeer mee, toen ging het wel snel met de kilometers, in 2016
ben ik verhuisd en werd de Brammo ineens een stuk minder gebruikt. Vorig jaar maar 750 km gereden.
Toch een beetje jammer dus ik hoop dat ie weer lekker dagelijks naar buiten mag bij een nieuwe
eigenaar.
 
Dank je wel.
Mocht je Brammo-onderdelen nodig hebben dan kun je het bij een Victory of Indian dealer proberen, beide merken zijn van Polaris en die hebben de Brammo Empulse een tijdje verkocht als Victory Empulse. Zo heb ik een radiateur kunnen bemachtigen nadat die van mij was lekgeraakt.
Ja dat weet ik, maar het is wel zeer beperkt wat er nog is. Ik zit ook op het Brammo forum, daar zit redelijk veel kennis over de Brammo en welke onderdelen, gelukkig zijn er veel onderdelen van andere motoren gebruikt, echter het motor en aanstuur gedeelte ☹️.
Simpel voorbeeld, je gashendel zal kapot gaan, dan ben je mooi in de aap gelogeerd.
 
dat is in wezen ook maar een potmeter.
er zijn bedrijfjes die allerlei elektronica repareren; zouden die dan niet iets kunnen betekenen?
dat zaken zodanig ontworpen worden dat ze (vaak) moeilijk te repareren zijn, wil niet zeggen dat het onmogelijk is...
 
dat is in wezen ook maar een potmeter.
er zijn bedrijfjes die allerlei elektronica repareren; zouden die dan niet iets kunnen betekenen?
dat zaken zodanig ontworpen worden dat ze (vaak) moeilijk te repareren zijn, wil niet zeggen dat het onmogelijk is...
waarschijnlijk een dubbele potmeter, meestal tegengesteld of met verschillende waarden.
dit is een eis om meetfouten te detecteren.
 
Dubbel zou beter zijn maar bij mijn Zero is het gewoon een piepklein enkel potmetertje bediend door een (het lijkt wel) Lego tandwieltje vanaf het stroomhendel. Die kun je simpel zelf vervangen.
 
In steden snap ik elektrisch ook beter. De uitlaatgassen blijven dan niet tussen de gebouwen hangen natuurlijk. En er rijden nogal wat schoonmaak karretjes/handhaving/politie etc rond.

Ben je sowieso in een stad niet sneller op iets van Zero DS formaat of nog iets kleiner?

Buiten dat, handhavers zijn toch die gasten die verkeersboetes uitschrijven, je komen vertellen dat je niet met glaswerk voor de kroeg mag staan enz? Wat moeten die gasten dan überhaupt met snel vervoer...?

Hoewel ze dat al wel lijken te hebben. Als ik eens wat ophaal in de stad via marktplaats ofzo hebben ze al gevonden dat ik geen parkeerticket heb gehaald in de tijd die ik nodig ben om naar de voordeur te lopen, pakket aan te pakken en te betalen 😅
 
Dat zal inderdaad, maar dat kan binnen de stad ook vast op motoren/brommers die onder de 28K per stuk zitten _O-
Ik denk niet dat de gemeente de volle 28k betaald en daar ook precies de reden zit dat er geen ander merk wordt ingezet..
 
De Zero DS is €10.000 goedkoper. Bij collectief inkopen zul je vast wat korting krijgen, maar ik verwacht geen €10.000 op €28.000.

Ik krijg bij dit soort aankopen een beetje het Porsche Targa gevoel :9
 
Nou, dat maakte wel indruk als kleine jongen.
"De pliesie pakt je altijd." :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan