Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

update
vtr.2.jpg
vtr .3.jpg
 
De firestorm barracuda is even terug bij z'n naamgever.
Er worden kuipsteunen gemaakt voor de kuip. En een aluminiumplaat om de rs250 kont aan de onderkant dicht te maken.
Dan kan het door naar de kabelboomman die er een nieuwe voor gaat maken.
Als alles goed en klaar is gaan de kuipdelen/panelen en de tank naar de spuiter.
Alles muz swingarm en voorvork wordt high gloss black gespoten.
Ben er nog niet over uit of er fatbar opkomt of toch clip ons.
Kan niet wachten tot het klaar is, het wordt een mooie winter 😁
Had ik de video hier al eens gedeeld bij MVS op de test bank?
 

Bijlagen

  • 70D7A4CE-F30F-492E-93F0-3C3C3362D9A9.jpeg
    70D7A4CE-F30F-492E-93F0-3C3C3362D9A9.jpeg
    381,8 KB · Weergaven: 2
  • 102ED676-0BDC-42D3-8237-83A618E1A554.jpeg
    102ED676-0BDC-42D3-8237-83A618E1A554.jpeg
    677,3 KB · Weergaven: 2
Vanmorgen begonnen met balhoofdlagers te vervangen
Konische schalen en gewone lagers
Deze lagen los erin
Morgen alles vers erin
Gelijk maar voorvorkolie vervangen
Kwam nu dropwater uit
 

Bijlagen

  • IMG_5994.jpeg
    IMG_5994.jpeg
    211,7 KB · Weergaven: 2
  • IMG_5995.jpeg
    IMG_5995.jpeg
    168,7 KB · Weergaven: 2
Firestorm barracuda is bijna klaar, volgende klus kabelboom
 

Bijlagen

  • A0ACCB83-8897-4F46-AE9B-9DAFF4A7BF1B.jpeg
    A0ACCB83-8897-4F46-AE9B-9DAFF4A7BF1B.jpeg
    272,6 KB · Weergaven: 1
  • B1E1F73F-DDBD-4EAB-9485-A55CB44E8FC2.jpeg
    B1E1F73F-DDBD-4EAB-9485-A55CB44E8FC2.jpeg
    357,1 KB · Weergaven: 1
Hi, komende kerstvakantie maar eens de veerpoten van de VTR uit elkaar trekken. Lekkage .... Schoonmaken van de keerringen heeft helaas niet gewerkt. Inmiddels al een redelijk beetje olie verloren. Dus nu maar een revisie kitje ertegen aan gooien.
Iemand tips voor een originele revisie set of een alternatief?

Heb je hier overigens speciaal gereedschap voor nodig? Dacht het niet toch?
 
goedenavond

iemand ervaring en/of ideeen voor een stage 1 dynokit op de vtr 1000
is het zo gebeurd of kloteklus

grt Erwin
 
Hallo. Na lange afwezigheid op dit forum zal ik mij ook weer eens melden. Ik ben Nanno en heb een vtr firestorm sinds 2021. Voor deze firestorm had ik een andere firestorm maar die heeft een frontale botsing met een auto helaas niet overleefd.

Ik rijd al motor sinds 2011 en heb sindsdien 4 motoren in mijn bezit gehad.
-kawasaki zx9r
-nog een kawasaki zx9r nadat ik de eerste Total loss had gereden
-honda vtr firestorm 1998 (Total loss, iets met tegen een auto botsen met 70kmh)
-weer een honda vtr firestorm 1997 omdat het gewoon een mooie en leuk klinkende motor is.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Ik heb een klein probleem met me vtr. In de regen of mist of bij nat wegdek valt de vtr uit. De ontsteking begint dan te stotteren en na een paar km valt ie dan uit. Als ik dan de motor een kwartiertje heb laten drogen doet ie t weer.

Ik heb inmiddels vervangen.
-de accu
-2bobines
-2bougies.

Maar het probleem blijft zich voordoen.

Heeft iemand hier nog tips en trucks hiervoor? Want ik wil eind maart de motor ff naar een motorzaak brengen om t probleem te achterhalen maar het moet geen fortuin gaan kosten. Anders komt er een cb1000r als 5e motor bij t lijstje op.
 
Jaren geleden een x hetzelfde meegemaakt.
Op advies de voorste bougie dop en kabel ingespoten met wd40 en dat werkte heel goed tegen vocht issues. Ook het afwatering gaatje in de kop nabij de bougie moet vrij zijn van vuil om eventueel vocht af te kunnen voeren.
 
Staat er redelijk strak bij nu , Dashboard is nog een ding.
Graag een mening hier over.
En heeft iemand ervaring met engine flush ( motor reiniger.
 

Bijlagen

  • 6E71171C-0E64-444A-8CB1-96CD5DE010A1.jpeg
    6E71171C-0E64-444A-8CB1-96CD5DE010A1.jpeg
    511,3 KB · Weergaven: 0
  • 270B701A-0F5D-43BA-956E-6BBB55896745.jpeg
    270B701A-0F5D-43BA-956E-6BBB55896745.jpeg
    654,1 KB · Weergaven: 0
  • 5BA17140-DB9C-41A2-90A3-F8901A0B8400.jpeg
    5BA17140-DB9C-41A2-90A3-F8901A0B8400.jpeg
    451,8 KB · Weergaven: 0
  • 82F4DC17-A72C-458F-ADEE-EF874A7F52DB.jpeg
    82F4DC17-A72C-458F-ADEE-EF874A7F52DB.jpeg
    634,8 KB · Weergaven: 0
  • 3B342A61-6089-40AE-8119-BB7C930E30D9.jpeg
    3B342A61-6089-40AE-8119-BB7C930E30D9.jpeg
    365 KB · Weergaven: 0
  • AB6F8979-6BD3-444B-8A77-192F70F1E5EC.jpeg
    AB6F8979-6BD3-444B-8A77-192F70F1E5EC.jpeg
    286,7 KB · Weergaven: 0
Staat er redelijk strak bij nu , Dashboard is nog een ding.
Graag een mening hier over.
En heeft iemand ervaring met engine flush ( motor reiniger.
Engine flush zou ik zelf niet doen .
Als je motor regelmatig verse olie heeft gehad dan moet de motor intern gewoon schoon zijn .
Kool afzetting heb je alleen in de cilinders en kleppen . En daar werkt dan injector/fuel system cleaner wel weer goed voor .

Wat je met Engine flush heb is dat vaak bij wat oudere blokken met veel km je juist meer olie verbruik krijgt enz .

Maar hier is al in vele topics over gediscussieerd wat goed is of niet.
 
Beste mensen,
Ik ben nieuw op dit forum. Lid geworden omdat ik zie dat hier veel kennis is😀
Ik heb een vtr1000f gekocht bouwjaar 2004 matzwart.
Bij constant 3000 toeren loopt die slecht, happen, bokken etc. Wanneer ik gas geef of hoger in de toeren zit loopt die prima. Ook veel backfires en
ploppen.
Bij de dealer laten nakijken en een gepeperde rekening verder. Nog niet opgelost. Carbs zijn gesynchroniseerd, ultrasoon gereinigd, nieuwe sproeiers en nieuwe bougies. Ik wacht nog op reactie van de honda dealer maar misschien herkennen jullie dit.
Er zitten 2 sportuitlaten op (hawk - pipeworx) en daar heb ik 2 db killers inzitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan