Goed bezig!
Al zou ik -geheel vooringenomen- liever zien dat de VF500 de TLC kreeg
Lekker bezig geweest
En is ze klaar voor reis door Europa ?
Wat is de oorzaak van het gebroken vlotterbakje ?
En is de afstelling al aangepast (anders gezegd is de afstelling al armer) ?
Binnen budget | Buiten budget | Totaal |
€ 647,73 | € 378,84 | € 1.026,57 |
The Saga Continues
Iedereen dacht er vanaf te zijn (ik ook), maar Bertha is back. Naja ze is nu wel eigendom van een vriendin van mij, klein detail.
3000 Kilometer hebben de carburateurs niet overleefd. Ze liep al beroerd-ish, zoals de mede Challengers weten, en stonk als een beest naar benzine. Ik ben er achter waarom; de membranen in de carburateurs zitten vol met scheuren!
Agh ja, blijf bezig. Dan maar een nieuwe carb erin. Heeft iemand nog eentje liggen voor een prikkie met goede membranen?
Tankpad ook mee gespoten?Carbs!
Uitgebreide Tekstje komt later, Vera heeft ook aandacht nodig.
Iets met kapot gedraaide schroefdraden, vloeibare pakking en zooi.
Oude luchtfilter paste niet meer, dus ook maar een nieuw luchtfilterhuis besteld. Inlaatrubbers er ook bij besteld. Hebben dezelfde maat als de orginele.
Dus lekker laten zo.
Bekijk bijlage 1416074
Bekijk bijlage 1416075Bekijk bijlage 1416076Bekijk bijlage 1416077Bekijk bijlage 1416078Bekijk bijlage 1416079
Na veel roppen passen de grotere Carbs in de orginele inlaatrubbers. Initieel al een enorm power verschil. Bertha was echt mank. Als ze helemaal weer top is gaat ze begrensd worden naar 35kw voor A2 rijbewijs.
Helaas is na de Challenge ook de Benzinekraan (weer) lek.
Ach ben niet meer de enige die zo nu en dan tijd besteed aan de motor. De motor is nu van mijn vriendin. Haar vader vond mijn spuitwerk niet zo mooi.Heeft hij maar heft in eigen hand genomen.
Bekijk bijlage 1416081
Zelfs de benzinekraanTankpad ook mee gespoten?
Edit - ik zag dat dat al eerder was gebeurt met de vorige kleur.