A
Anoniempje313
Guest
De tik: mogelijk gaatje in uitlaat.Alweer een nieuwe update.
Van de week heb ik de nieuwe remleidingen binnen gekregen van Melvin.de.
Vandaag dus begonnen met het demonteren van het remsysteem en het reviseren van de remklauw.
Pistons eruit gehaald, zachtjes opgeschuurd en weer teruggemonteerd met wat vet. Remblokjes waren nog zo goed als nieuw. Tijdens het terug monteren van de leidingen bleek de leiding van het reservoir naar het verdeelstuk zo’n 5cm te kort te zijn.
Ik zal morgen eens meten of ik mischien kan wisselen met 1 leiding die naar de klauw loopt.. ik heb ze wel goed gemonteerd iedergeval. 2 gelijke lengtes voor de remklauw. 1 lengte voor het reservoir.
Volgende week maar kijken of ze nog wat kunnen betekenen voor mij.
Dan maar nog even de oude teruggemonteerd. Na het ontluchten merkte ik wel wat verbetering. Niet superveel maar toch acceptabel voor een 35 jaar oude motor.
Helaas geen foto’s ervan gemaakt.
De voorvorkkeerringen heb ik schoongemaakt met een stukkie plastic (zelfgemaakte seal-mate van een pak melk) en wonderbaarlijk lekken ze voorlopig niet meer.
Na het avondeten heb ik met de Sabre letterlijk en figuurlijk de grens opgezocht met een stevige rit..
[afbeelding]
[afbeelding]
Echter zijn mij wel 2 problemen opgevallen helaas....
- er zit een stevige tik in het blok die lekker met de tpm meetikt. Hoe meer toeren hoe sneller het getik.
-als ik boven de 8000 toeren kom dan schiet deze snel door richting het rode (10500) zonder dat de motor kracht krijg.
Heeft iemand hier nog wat ideeen wat het kan zijn?
Doorschieten: in elke versnelling?