Wellicht overbodig, maar je hebt het reservoir van de koppelingshendel schoon gemaakt. Heb je ook beide gaatjes gecontroleerd of ze open zijn ?
Dat kleine gaatje onder het deflector plaatje laat de druk af in de leiding naar de koppeling cilinder op het blok.
Pas op met remvloeistof, het is de beste verf afbijt.. Als je het deflector plaatje er af hebt kan de remvloeistof er uit schieten bij het terugkomen van de hendel..
Als je ook een oliepeilstuk hebt is dit een metalen blindplaatje. Honda is op een gegeven moment bij deze modellen over gegeen van kijkglaasje naar peilstok (aan de vuldop vast geloof ok), maar heeft het carter verder niet aangepast.Op de laatste foto is het olie kijkglaasje te zien. Deze is zo vies met een of andere aanslag dat er niet doorheen te kijken is. Ik krijg het niet weg met remmenreiniger of krabben met de nagel. Iemand nog een idee om deze weer helder te krijgen?
De gevoerde platen lijken vanaf de zijkant inderdaad versleten.
Ik kan het op de eerste foto niet goed zien, maar is het borgplaatje achter de centrale moer tegen die moer aan gevouwen?
De aanslag kun je proberen met een fijn polijstmiddel, tandpasta op een doek om mee te beginnen. Als dat niet werkt kun je fijne commandant oid proberen. Wel goed schoonmaken daarna.
Als je ook een oliepeilstuk hebt is dit een metalen blindplaatje. Honda is op een gegeven moment bij deze modellen over gegeen van kijkglaasje naar peilstok (aan de vuldop vast geloof ok), maar heeft het carter verder niet aangepast.
Ja. Droog.Ik hoorde dat je voor het plaatsen van de platen ze nog even een tijdje in de olie moet weken... klopt dit?
En hoe kan ik het beste de pakking terugplaatsen, gewoon droog erop of een beetje vaseline oid erop smeren?
Jammer dat de tik niet verdwenen is. Is de spelling nadat je ermee gereden nog steeds in orde ?
Visueel is er wel een hele stap gemaakt. En je luchtfilter ziet er goed uit.. (maar dat zie je niet als de tank er op ligt).
Probeer uit te vinden waar de tik vandaan komt.
Kan het bijv een lekje in de uitlaat zijn? Dat klinkt namelijk ook als n tik.
Gaat het tempo vd tik mee met het toerental, met koppeling in en uit?
Je kunt een schroevendraaier gebruiken als soort stethoscoop, handvat aan oor, platte kant op metaal van het blok. En zo meer er achter komen of het links of rechts, boven of onder zit...
Koppeling lijkt bij mij wel goed. Ik denk dat het bij mij een carburateurprobleem is. Hij houd in boven 6000 toeren en het toerental schiet niet omhoog.Klopt inderdaad... ik zag dat je koppeling ook niet helemaal lekker was!?
Ik had de mijne vervangen en heb daar absoluut geen spijt van.
Lijkt er op of dat er een of meer vacuumschuiven niet open gaan, wellicht door vervuiling of (meer waarschijnlijk) een lekje in een membraan. Het is makkelijk te testen: luchtfilter en deksel luchtfilterhuis verwijderen, dus alleen het plastic deel, niet het aluminium deel. Dan met je vinger of een schroevendraaier de gasschuiven een voor een omhoog duwen. Ze moeten licht zuigend terugzakken, niet "met een klap" sluiten. Als ze dat wel doen heb je een lekkage in het membraan. Dat is niet ongebruikelijk bij ca. 35 jaar oude CV carburateurs.Koppeling lijkt bij mij wel goed. Ik denk dat het bij mij een carburateurprobleem is. Hij houd in boven 6000 toeren en het toerental schiet niet omhoog.
Het verwijderen is niet zo'n probleemMijn tip, probeer eerst eens een vloeibare carb-reiniger. Want als dat werkt scheelt het een hele boel ingewikkeld werk.
Weet namelijk dat het verwijderen van carbs bij deze fietsen niet heel eenvoudig is.