@Martell met deze koffers heb ik geen aanhangwagen nodig
DitIn mijn XS750 nieuw (verse) remblokjes gedaan. Had ik veel eerder moeten doen
Die oude waren niet versleten, maar op een 1 of andere zijde is het blijkbaar toch verouderd.
Want de verse blokjes remmen gewoon beter
En omdat remmen buiten budget vallen (maar natuurlijk wel betaald moeten worden) is het vervangen ervan alleen een financiële drempel...
Wat is de dikte van de schijven nog? Als ze nog dik genoeg zijn is vervangen onzin, hij gaat niet beter remmen van nieuwe schijven (van hetzelfde materiaal), blokken van een ander materiaal kan meer effect hebben. Ik heb niet meer je hele topic terug gelezen, dus weet zo ff niet meer wat je allemaal al wel/niet aan de remmen gedaan/verbeterd hebt. Aan de foto te zien zitten de antieke remleidingen er iig niet meer op. Je hebt de klauwen en hrc al wel compleet gereinigd en evt van verse rubbers voorzien?Ik zou morgen wel weg willen hoor.. Maar ik ben er nog niet klaar mee. Eigenlijk wil ik de slepers en/of nokkenassen nog vervangen mocht ik deze goedkoop aangeboden krijgen.
Zo niet dan ga ik er toch gewoon mee rijden en zie wel wat er gebeurd haha.
Ook wil ik de remmen weer uit elkaar halen en andere remschijven monteren.
Ik vind hem nog niet super remmen. Zeker als je ze een beetje indrukt dan lijkt het of er niet veel kracht op zit en slipt de rem nog door terwijl er echt geen lucht in de remmen zit. Die voelt keihard aan.
Nee poetsen doe ik niet graag. Wel heb ik het blok action-matzwart gespoten waar hij erg van opgeknapt is. Kapjes komen er nog op. Eerst een nieuwe bout halen voor de bevestiging vd achterdemper onder. Het draad is iets beschadigd door mijn zachte behandeling ervan.
Wat is de dikte van de schijven nog? Als ze nog dik genoeg zijn is vervangen onzin, hij gaat niet beter remmen van nieuwe schijven (van hetzelfde materiaal), blokken van een ander materiaal kan meer effect hebben. Ik heb niet meer je hele topic terug gelezen, dus weet zo ff niet meer wat je allemaal al wel/niet aan de remmen gedaan/verbeterd hebt. Aan de foto te zien zitten de antieke remleidingen er iig niet meer op. Je hebt de klauwen en hrc al wel compleet gereinigd en evt van verse rubbers voorzien?
Nu waren deze remmen in vergelijking met moderne fietsen natuurlijk sowieso geen wonder van stopkracht hè
Goedkope EN goede nokkenstokken en slepers ga je zeer waarschijnlijk niet vinden, daar zijn ze te zeldzaam voor.
Zo doe ik het zelf meestal ookDe dikte is zeker nog 4mm. Ik heb nog niet precies gemeten. Ik heb alle klauwen uit elkaar gehad, schoon gemaakt en nieuw vet gebruikt. De rubbers heb ik hergebruikt maar lekken niet. Reservoir helemaal schoongemaakt en alle leidingen vervangen.
Ook met een donorblok is het altijd een gok. Rij een paar keer een flink stuk en controleer de speling dan nog een keer, de enige andere oplossing om het zeker te weten is de nokkenas lichten, maar da's best een puist werk en weer met risico van een lekkende koppakking. Dit omdat je minimaal 6 kopbouten los moet halen om 1 nokkenas te verwijderen.Helaas voor de slepers en nokkenassen. Dan zou ik een donor blok moeten kopen denk ik. Maar daar ga ik geen energie in steken. Maar zou ik met dit euvel stil kunnen komen staan?
Ik ga zoiezo voor de challenge nog flinke stukken rijden.
Nee hoor.De dikte is zeker nog 4mm. Ik heb nog niet precies gemeten. Ik heb alle klauwen uit elkaar gehad, schoon gemaakt en nieuw vet gebruikt. De rubbers heb ik hergebruikt maar lekken niet. Reservoir helemaal schoongemaakt en alle leidingen vervangen.
Helaas voor de slepers en nokkenassen. Dan zou ik een donor blok moeten kopen denk ik. Maar daar ga ik geen energie in steken. Maar zou ik met dit euvel stil kunnen komen staan?
Ik ga zoiezo voor de challenge nog flinke stukken rijden.
Nou, als je eenmaal door de hardingslaag van de tuimelaar heen bent gaat het ineens best snel gaan, maar het ergste dat kan gebeuren lijkt mij is dat die kleppen dan dus niet meer open gaan en de motor op 3 cilinders gaat lopen. Nou, daar kom je ook wel mee thuis.Nee hoor.
Het is een probleem dat heeeel langzaam er in sluipt.
En het grootste risico loop je bij extreem gebruik (koud blok, vol gas)
eenschDus bij gewoon rijden, oef je je nauwelijks zorgen t maken.
Ik zou eerder aandacht aan de rem besteden.
Als je rustig rijdt, kun je dan met hard knijpen het voorwiel blokkeren (dus laten glijden)?
Het is krimpkousje en soldeer verbinding in 1.Knijp je dat fijn in het midden?
Ik had trouwens nog aan weerskanten 3cm eraf moeten knippen ivm oxidatie. Vandaar het extra stukje snoer
Aansteker kan te heet worden voor t plastic hulsje.nee lekker met de aansteker of verfstripper uitvloeien
Absoluut. Voor onderweg paar van die soldeerverbinders en n aanstekerach zo op vorige editie ook reparaties mee uitgevoerd en dit jaar op vacantie evenzo .verfstripper idd beter maar die sleep je niet mee op vacantie
Die complete soldeerverbindingen zijn best duur (per stuk). En aangezien voor een schuurprutser tijd NIET telt is het een logische keuze om te prutsen met soldeer en krimpkous.
En als laatste: het ziet er perfect uit !!!
En voor de remmen, gewoon verse nieuwe remblokken monteren.
Honda VF750S onderdelen te koop inclusief nette Schurgers kuip
Nokkenasvolger / tuimelaar ? Als er 1 klep is afgebroken is er nog een cylinderbank waaruit iets gedemonteerd kan worden....