Nou en weer verder! Het is 's avonds heerlijk weer om te sleutelen! Zodoende lekker bezig geweest vanavond.
Mijn Ali-luchtfilters zijn binnen! Heel het filterhuis en inlaatstukken heb ik er maar uitgesloopt nadat deze zo goed als afgefikt waren en een nieuw luchtfilter voor een Pegaso haast onmogelijk te vinden is. Mijn dikke luchtfilters met binnendiameter van 58mm pastten perfect!
Gelijk maar even een testritje gemaakt nadat met behulp van wat remreiniger, de motor eindelijk een klein beetje fatsoenlijk liep. Naarmate de meters vorderden werd dit ook steeds beter en met een beetje creativiteit het tankstation bereikt voor een beetje verse benzine in de motor. Helaas had het plaatselijke tankstation haar compressor al naar binnen gehaald dus met 1 bar in mijn banden maar weer teruggereden.....
Ach het is een soort van crossmotor zullen we maar denken.
Dus ik kwam terug en bemerkte dat mijn laarzen wel heel hard glimden
. Nu ben ik niet van het poetsen van mijn laarzen dus daarvan kwam het niet waardoor ook al snel mijn tegels ook de nodige druppels en later een plasje lieten zien. voordeel van lekkende olie is dat je gewoon de weg naar boven kan zoeken net zolang totdat het weer droog is. zodoende kwam mijn minispeurtochtje bij de klepdeksel uit. Hé shit!
De klepdeksel eraf is niet mijn favoriete bezigheid. De kappen en tank moeten eraf, en om een beetje fatsoenlijk bij 2 klepdekselbouten te kunnen is het voor de handigheid ook sneller om de bovenste motorbeugels te verwijderen. Sommige dingen verdienden zichzelf nou eenmaal gemakkelijk terug. En ja. je raadt het bijna al.
Waar het de vorige keer nog wel redelijk ging, was nu een bout echt zacht geworden en dan ook nog eens op een plek waar ik met de ratel niet bij kon. Een Dremel, schroevendraaier en hamer bood uitkomst. Zodoende heeft de bout nu wat weg van een Ninjaster in plaats van een mooie 6-kant.
Inspector gadget wilde deze niet meer terugplaatsen en ging op speurtocht naar iets vergelijkbaars wat dienst kan doen op deze zeer plaatselijke plek van ramp. En snel was na wat speurwerk nog een oude blokbout van een FZR600 die ik ooit eens gedemonteerd heb gevonden. Even lang, zelfde schroefdraad: toppie! Alleen imbus, maar dat is niet echt een ramp.
Alles er weer op, klepdeksel erop met wat pakking ertussen (jaaaa het blijft de 500 euro challenge dus als het zonder nieuwe klepdekselpakking kan, dan doen we dat!)
Op het laatst nog nieuwe ali-knippertjes gesoldeerd aan de oude aansluiting. Aanvankelijk had ik gewone aan het kuipje vastgemaakt, maar deze raakte met insturen de tank. Rijdend geen probleem, dan gebruik je toch nauwelijks je maximale stuuruitslag. Maar met manoeuvreren niet het handigst. Ik moet er alleen nog een goed plekje voor vinden: maar dat komt vast goed.
Bij deze nog een filmpje van een prima lopende Pegaso na heel wat werk!
https://www.youtube.com/watch?v=mX-UzI25uRY&feature=youtu.be
Helaas kwam ik er tijdens mijn 2e testrit achter dat de koppelingsplaten slippen. In zijn 3 al bij het minste geringste gas. Kortom.... I still got some work to do!
Koplamp €15,-
kontje €5,60
Voorspadbord €7,80
Accu: €34,62
Stickers: €9
Handvaten: €3,64
Olie €15,03
Oliefilter €4,21
Hendels €17,67
Luchtfilters €14,60
Knippers €6,80
-----------------
totaal: €133.40
Incl motor €134.40