Is het wel goed ontlucht? Anders knijp je eerst de luchtbelletjes fijn namelijk.... dat voelt sponzig.Okay dank jullie wel. En nog één vraagje (zullen er vast wel meer komen want mijn brein is een vragenfabriek, aka ik ben niet zo snugger soms): hoort de voorrem van een gs500 met oud type remklauw zo sponzig te zijn? Ik heb een gs uit 1992. Remklauw zou gereviseerd moeten zijn door de vorige eigenaar. Heb zelf de remblokken vervangen en de glijbussen ingevet. Eén van de bussen zat namelijk vast waardoor de blokken scheef zijn gesleten. Remzuigers beetje schoongemaakt maar zagen er gewoon hartstikke netjes uit. Dit heeft de onregelmatigheid uit de rem gehaald maar niet de sponzigheid. Heb vandaag de remcilinder vervangen. Voelt wel wat fijner in de hendel maar verder is het nog precies dezelfde feeling in het remmen zelf. Zit een (felgekleurde) stalen remleiding op. Zal het altijd zo sponzig blijven of kan ik er nog iets aan doen? Sorry als het zo'n vaag verhaal is maar beter ben ik niet echt in woorden.
Remblokken gewisseld daarna?Okay dank jullie wel. En nog één vraagje (zullen er vast wel meer komen want mijn brein is een vragenfabriek, aka ik ben niet zo snugger soms): hoort de voorrem van een gs500 met oud type remklauw zo sponzig te zijn? Ik heb een gs uit 1992. Remklauw zou gereviseerd moeten zijn door de vorige eigenaar. Heb zelf de remblokken vervangen en de glijbussen ingevet. Eén van de bussen zat namelijk vast waardoor de blokken scheef zijn gesleten. Remzuigers beetje schoongemaakt maar zagen er gewoon hartstikke netjes uit. Dit heeft de onregelmatigheid uit de rem gehaald maar niet de sponzigheid. Heb vandaag de remcilinder vervangen. Voelt wel wat fijner in de hendel maar verder is het nog precies dezelfde feeling in het remmen zelf. Zit een (felgekleurde) stalen remleiding op. Zal het altijd zo sponzig blijven of kan ik er nog iets aan doen? Sorry als het zo'n vaag verhaal is maar beter ben ik niet echt in woorden.
RVS gaat volgens mij andere problemen geven. Gewoon zelfde materiaal en in de montagevet zetten voordat het erop gaat. En dan eens in het jaar loshalen en opnieuw invetten.Om maar even bij de kwaaltjes van de gs te blijven. Ivm een doorgeroeste uitlaat wou ik de complete uitlaat eraf halen en kwam bij de uitlaat bouten uit waar iedereen zo huiverig voor is.
Bekijk bijlage 1418624
Kats vastgeroest en dolgedraaid voor dat ik überhaupt begon. Iemand voor mij heeft het dus blijkbaar voor gezien gehouden.
Uiteindelijk moer erop gelast en met heel veel inspanning en olie los kunnen krijgen.
Maar dan nu? Vervangen voor rvs? Of iets anders dan imbus? Ik hoor graag tips
Ik heb een apparaatje staan die met luchtdruk de remvloeistof uit het systeem zuigt. Heb ik al 2 keer 3 a 4 keer gedaan maar het wordt er niet beter op.Is het wel goed ontlucht? Anders knijp je eerst de luchtbelletjes fijn namelijk.... dat voelt sponzig.
Op druk zetten door de remhendel stukje in te knijpen en alle banjobouten stuk voor stuk een beetje losdraaien en weer meteen vast. Komt vaak nog wat lucht uit.Ik heb een apparaatje staan die met luchtdruk de remvloeistof uit het systeem zuigt. Heb ik al 2 keer 3 a 4 keer gedaan maar het wordt er niet beter op.
Eén van de bussen zat namelijk vast waardoor de blokken scheef zijn gesleten. Remzuigers beetje schoongemaakt maar zagen er gewoon hartstikke netjes uit. Dit heeft de onregelmatigheid uit de rem gehaald maar niet de sponzigheid. Heb vandaag de remcilinder vervangen. Voelt wel wat fijner in de hendel maar verder is het nog precies dezelfde feeling in het remmen zelf. Zit een (felgekleurde) stalen remleiding op. Zal het altijd zo sponzig blijven of kan ik er nog iets aan doen? Sorry als het zo'n vaag verhaal is maar beter ben ik niet echt in woorden.
Remsysteem moet altijd helemaal zonder lucht zijn. Anders trek je de hendel zo tegen het handvat aan. Ook een klein beetje lucht kan dat veroorzaken.Met scheef gesleten remblokken gaat het nooit lekker remmen zonder sponzig te zijn.
Er van uitgaand dat de boel goed ontlucht is en correct in elkaar gezet, zou ik dus zeker ook de remblokken vervangen. Verder zit er altijd een klein beetje lucht in het systeem wat je er normaal niet uitkrijgt maar de vraag is hoe 'hard' je de remmen wil krijgen. Enigszins gevoel in de remmen houden is ook prettig en als het voorwiel zelfs in optimale omstandigheden nog steeds goed te blokkeren is (is een stoppie mogelijk? ) zou ik er niets meer aan doen.
De allerlaatste lucht uit de banjobouten en de remklauw halen kan natuurlijk altijd voor degene die echt superharde remmen wil hebben. De remklauw kan je loshalen en met een plankje waar de schijf hoort te zitten met het nippel echt helemaal bovenin ontluchten. Daarna de blokken terugduwen, klauw weer monteren en met een paar keer pompen sluiten de blokken weer aan. De banjobouten kan je met horizontaal houden en los/vast draaien ook helemaal luchtvrij krijgen.
Verder kan je nog hardere blokken monteren maar bij echte raceblokken moet je opletten dat die pas lekker werken als de remmen warm zijn, wat bij normaal gebruik nooit gebeurt. In racecondities kunnen remmen roodgloeiend worden.
Als laatste kan de remleiding een minder goed werkend aliproduct zijn. Een remleiding kan een sponzig gevoel geven als de druk van de leiding het volume van de leiding doet toenemen (een kapotte remslang zwelt op of krijgt een bobbel als je er druk op zet). Een goede remslang is daarom van levensbelang, openbarsten is de stap die volgt op dit opzwellen of de bobbel en dat geeft een rip topic....
Na het maken van mn eerste lange rit ben ik erachter gekomen dat mijn gs500 een gigantisch olieverbruik heeft.
Ik ben dus op zoek naar een nieuw blok, heeft iemand hier toevallig een blok over wat voor een leuke prijs weg kan?
1 liter op 200 kilometerHoeveel is gigantisch als ik mag vragen?
Nee hij lekt of zweet niet helaas.Check eerst even of ie nergens uit zweet/lekt. Daarna contact opnemen met bph-motoronderdelen. Misschien heeft ie er nog eentje liggen. @SpeedingSteve heeft zijn blok ook vervangen en die heeft zn oude nog. Als je gewoon wilt doorrijden tijdens het sleutelen aan zo'n blok kun je eventueel die oplappen?
Waar staat deze, en wat moet die kosten?Ik heb nog een blok staan, het is geen topper maar verbruikt wel wat minder olie dan die van jou. 1:500-1:1000
Ik wil eigenlijk het liefst dat de achterkant niet omhoog komt. Lijkt me vervelend aangezien de hele geometrie dan verandert. Gaat de motor anders sturen enzo. Is dit het geval of is dit niet te merken? Deze motor wordt over een paar jaar de motor van mijn vriendin en die is flink kleiner dan ik. Ze komt nu net met haar tenen bij de grond dus er moet sowieso een verlagingskitje op. Als de achterkant omhoog komt dan wordt dit alleen maar lastiger toch?Klopt, Ik heb om precies dezelfde reden een achterveer van een GSX600F gemonteerd.
Deze tweedehands gekocht bij Bassie (BPH motor onderdelen) voor een paar tientjes.
Scheelt een slok op een borrel en de motor komt achter iets omhoog. Het past 1 op 1 zonder aanpassingen.
Jaar weet ik niet precies maar dat weer Bassie wel.
Hoi allemaal! Komende week ga ik een aantal dagen weg met de motor en heb daarvoor een duffelbag die ik achterop het zadel zal bevestigen. Na wat verschillende mogelijkheden met 2 spanbanden heb ik wel een aantal goeie opties gevonden maart ik vroeg me af of een van jullie wellicht een tip heeft voor die perfecte bevestiging.
Oftewel: hoe bevestigen jullie een duffelbag/roltas achterop je zadel? Eventueel een foto van hoe je het dan hebt zitten?
Edit: dit is de tas die ik gebruik link