Het lijstje van wat er allemaal gedaan moet worden:
- Voorvorkkeringen zijn lek
- Brandstof lek bij de carbaroteur
- Achterremschijf vervangen
- Remblokken vervangen (Volgens verkoper waren ze net nieuw)
- Olielekkage bij kleppendeksel
- Kettingset vervangen
- Balhoofdlager kapot
- Remvloeistof staat te laag.
Als je in de buurt van Zuid Holland woont wil ik je wel helpen, of regio Eindhoven, dat is ook prima, maar dan moet ik het iets van te voren weten.Het lijstje van wat er allemaal gedaan moet worden:
- Voorvorkkeringen zijn lek
- Brandstof lek bij de carbaroteur
- Achterremschijf vervangen
- Remblokken vervangen (Volgens verkoper waren ze net nieuw)
- Olielekkage bij kleppendeksel
- Kettingset vervangen
- Balhoofdlager kapot
- Remvloeistof staat te laag.
Zou voldoende moeten zijn. Zit ie er overal goed op? zit de deksel er ook goed opgeschroeft (= rubber klein beetje ingedrukt
Je moet bij het aandraaien zien dat de pakking net iets ingedrukt wordt.Ja zit behoorlijk vast. Hoe strak moeten die 4 bouten erop en 2 andere zitten?
Een momentsleutel gebruiken? Er zitten ook bouten in je nokkenashouder. Die wil je niet kapot draaien...Ja zit behoorlijk vast. Hoe strak moeten die 4 bouten erop en 2 andere zitten?
Geen momentsleutel gebruiken. Daar heb ik er raar genoeg al ooit eens een mee kapot getrokken. Gewoon aandraaien totdat de pakking net is ingedrukt.Een momentsleutel gebruiken? Er zitten ook bouten in je nokkenashouder. Die wil je niet kapot draaien...
Ja zit behoorlijk vast. Hoe strak moeten die 4 bouten erop en 2 andere zitten?
Al doende leert men.@xi0n @Clank @sav Bedankt voor alle tips, blijkt toch dat ik inderdaad niet goed heb gekeken bij de aanschaf. Wordt een pijnlijke les, maar gaan we proberen zoveel mogelijk zelf te regelen. Tijd is er zat.
@Carburateur Bedankt voor je aanbod. Helaas ben ik op dit moment woonachtig in Vlissingen. Maar als je bereid bent me te helpen, dan vind ik het geen enkel probleem om naar Zuid-Holland te rijden. Motor rijd verder nog prima. Vandaag weer 200km vanaf het ouderlijk huis gereden. Moet ik wel zorgen dat ik van te voren alle onderdelen heb.
Gewoon lekker rijden en niet te veel over nadenken. Het is beter om hem goed te gebruiken dan 3x in het jaar er mee naar de supermarkt en terug. Als je die 1 minuut opwarmen stilstaand doet, hou daar ook maar mee op. Rijdend opwarmen (lees: niet té lomp warmrijden) is beter voor het blok.Ik rij sinds gisteren dagelijks 100km op m'n gs. Waarvan slechts 10% snelwegen, dus veel bochten en accelereren etc. Meestal rij ik redelijk sportief, vol gas dus. Hoe robuust is het blok? Maw slijt het merkwaardig sneller als je sportief rijdt? Jaag overigens maar zelden de teller in het rood, en rij de eerste 10 min rustig, na 1 minuut opwarmen.
Dan nog kun je dat beter doen als ie nog uit staat.Die eerste minuut opwarmen is trouwens enkel de motor starten, helmpje op handschoenen aan intercom op en telefoon in de zak
Dan duurt het opwarmen veel langer dan wanneer er mee gereden wordt, waardoor er in principe meer toeren koud gedraaid worden.Wat is der dan zo slecht aan dat de motor koud stationair draait?
Blok is haast onverwoestbaar. Zonder sportief rijden is een gs500 niet vooruit te branden dus je kunt er vanuit gaan dat veel kilometers op je klokje sportief zijn gereden. Topvermogen ligt op 9200 rpm, blokje kan dat prima hebben.Ik rij sinds gisteren dagelijks 100km op m'n gs. Waarvan slechts 10% snelwegen, dus veel bochten en accelereren etc. Meestal rij ik redelijk sportief, vol gas dus. Hoe robuust is het blok? Maw slijt het merkwaardig sneller als je sportief rijdt? Jaag overigens maar zelden de teller in het rood, en rij de eerste 10 min rustig, na 1 minuut opwarmen.
Ik rij sinds gisteren dagelijks 100km op m'n gs. Waarvan slechts 10% snelwegen, dus veel bochten en accelereren etc. Meestal rij ik redelijk sportief, vol gas dus. Hoe robuust is het blok? Maw slijt het merkwaardig sneller als je sportief rijdt? Jaag overigens maar zelden de teller in het rood, en rij de eerste 10 min rustig, na 1 minuut opwarmen.
Ik zou inderdaad even een fotootje maken van het voortandwiel en hier posten ter lering en vermaeck. Een tijdje terug meldde hier iemand zich ook al die alleen een wobbelwiel had.Hey allemaal, sinds 3 dagen heb ik een nieuwe uitdaging met de bike. Bij het optrekken vanuit stilstand komt er een apart geluid uit de koppeling.. Het klinkt alsof iets kort wordt meegesleept in de motor maar het zit niet in de motor zelf want als ik stil sta is het geluid weg. Als ik het geluid hoor voel je ook een soort trekkend gevoel vanuit de achterband, alsof die kort wordt tegengehouden.
Het geluid is vooral aanwezig als ik optrek van versnelling 1 tot 3, bij hogere snelheden (vanaf versnelling 4) hoor je het eigenlijk niet en voel je het ook eigenlijk niet.
Kan het de voortandwiel zijn?
Ik zou inderdaad even een fotootje maken van het voortandwiel en hier posten ter lering en vermaeck. Een tijdje terug meldde hier iemand zich ook al die alleen een wobbelwiel had.
Morgen ga ik de cover er kaar eens afhalen, wie weet.. Mijn gevoel zegt dat dat het niet is maar we shall see
Verandert het geluid als je remt?Zoals gezegd even de cover eraf gehaald, naar mijn mening is dit niet zo versleten dat hij het geluid kan maken wat ik heb gehoord...
Iemand anders een idee wat het kan zijn? Het is dus een geluid wat er alleen is bij optrekken en het klinkt alsof iets wordt meegesleept in de versnellingsbak. Bij stilstaan en stationair draaien hoor je niks dus het zit niet in de motor zelf.
Verandert het geluid als je remt?
Zoals gezegd even de cover eraf gehaald, naar mijn mening is dit niet zo versleten dat hij het geluid kan maken wat ik heb gehoord...
Iemand anders een idee wat het kan zijn? Het is dus een geluid wat er alleen is bij optrekken en het klinkt alsof iets wordt meegesleept in de versnellingsbak. Bij stilstaan en stationair draaien hoor je niks dus het zit niet in de motor zelf.