PaulNijenhuis
Die hard MF'er
Ik heb afgelopen weken al telkens na een rit wat WD40 toegediend daar, hopelijk werkt dat...Afhankelijk van of de fiets pekel gezien heeft ook een hoeveelheid kruipolie/slagmoersleutel voor de voorste bout van de blokophanging.
Die zat bij mij echt gruwelijk vast.
waar ik het blok vandaan had (uit Duitsland) hadden ze ook een issue met die bout, dus hadden ze hem maar afgeslepen.
Thuisgekomen heb ik met wat hitte en een ander soort kruipolie (CorrosionX) uiteindelijk het restant eruitgekregen.
Als ik de boel in elkaar zet zal ik daar rijkelijk kopervet tussen stoppen. Verder vervang ik ook eerst de keerring van de koppelingspen en die van de uitgaande as
waar het voortandwiel op zit. Dan zijn die in elk geval goed. Ook ga ik eerst de klepspeling controleren en er komen nieuwe uitlaatpakkingen in.
Ik zat ook nog te denken aan de koppelingsplaten te vervangen, maar aangezien in m'n huidige blok deze na meer dan 50k nog steeds prima werken
laat ik dat achterwege.