[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Afhankelijk van of de fiets pekel gezien heeft ook een hoeveelheid kruipolie/slagmoersleutel voor de voorste bout van de blokophanging.
Die zat bij mij echt gruwelijk vast.
Ik heb afgelopen weken al telkens na een rit wat WD40 toegediend daar, hopelijk werkt dat... :)
waar ik het blok vandaan had (uit Duitsland) hadden ze ook een issue met die bout, dus hadden ze hem maar afgeslepen.
Thuisgekomen heb ik met wat hitte en een ander soort kruipolie (CorrosionX) uiteindelijk het restant eruitgekregen.
Als ik de boel in elkaar zet zal ik daar rijkelijk kopervet tussen stoppen. Verder vervang ik ook eerst de keerring van de koppelingspen en die van de uitgaande as
waar het voortandwiel op zit. Dan zijn die in elk geval goed. Ook ga ik eerst de klepspeling controleren en er komen nieuwe uitlaatpakkingen in.
Ik zat ook nog te denken aan de koppelingsplaten te vervangen, maar aangezien in m'n huidige blok deze na meer dan 50k nog steeds prima werken
laat ik dat achterwege.
 
Rood mag er natuurlijk niet in. Anders waren de originele gloeilampen ook wel rood geweest :9

En verder is led zeker wel feller. Moet je gewoon de goeie bestellen_O-

€ 7,61 35%OFF | 2 stks P21W Led Lamp 1156 BA15S Leds 21 3030SMD Auto Gloeilampen Reverse Lamp Wit Geel Amber Rode R5W 12 v Auto Richtingaanwijzer
Daarom raad ik de ledjes van dat linkje dat xi0n stuurde ook af. Omdat dat dus niet de goeie zijn.
 
Oh nee! Ik ben de carburateurs uit elkaar aan het halen, alles gaat probleemloos, en dan gebeurt het:
IMG_20191029_180935.jpg

Dit gedeelte heeft denk ik beleid nodig en houdt niet van geweld. Heeft iemand tips hoe ik dit (nu verminkte) boutje los krijg?
Edit: heb besloten om het maar gewoon te laten.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt veel gesproken over een aantal washers op de naald in de carbs. Alleen buiten amerika heb je geen washers maar een clipje dat je hoger of lager kan zetten. Weet iemand met welke positie van het clipje 1 washer overeenkomt?
 
Clipje gaat bij de GS altijd op stock positie (het midden). Als je afstelling niet goed is moet je dit aanpassen in de hoofdsproeier.

Hier kun je achterkomen door je motor een run te laten maken op een dynojet testbank. Kost 40 euro, heb je een vermogensuitdraai en advies om je afstelling perfect te maken. Woon je in Noord Nederland is No-Limits Roden een goed adres. Woon je helemaal in het zuiden, is Ruud Frederiks dynojet een goed adres.

Aangezien dat geen letterlijk antwoord is op je vraag; 1 clip positie is gelijk aan 2 'washers'. :+
 
Er wordt veel gesproken over een aantal washers op de naald in de carbs. Alleen buiten amerika heb je geen washers maar een clipje dat je hoger of lager kan zetten. Weet iemand met welke positie van het clipje 1 washer overeenkomt?
Bij mijn carbs zitten er ook wel degelijk washers bij.... ik vermoed dat één washer een halve clip positie is, of misschien zelfs wel één derde...
 
Met welke versnelling rijdt iedereen het liefst? Bijvoorbeeld bij een 50 km/h weg, 80 km/h weg en 100 / 120 km/h snelweg? En wat voor toerentallen vind je het fijnst? Ikzelf rijdt het liefst zo rond 5500 toeren en in z'n 5 op 80km/h wegen en op de snelweg in z'n 6de zo rond de 6000 à 6500 toeren. Bij die laatste rijdt ik zo rond de 120 km/h.
 
Met welke versnelling rijdt iedereen het liefst? Bijvoorbeeld bij een 50 km/h weg, 80 km/h weg en 100 / 120 km/h snelweg? En wat voor toerentallen vind je het fijnst? Ikzelf rijdt het liefst zo rond 5500 toeren en in z'n 5 op 80km/h wegen en op de snelweg in z'n 6de zo rond de 6000 à 6500 toeren. Bij die laatste rijdt ik zo rond de 120 km/h.

Weliswaar van Dipstick. Uiteraard puur cruise versnelling, cruise rpm is ~5000 rpm.
50 - 3e a 4e
80 - 5e
100+ - 6e

120 @ 7000 ish toeren.
Lagere gearing is meer funfactor. :Y

Topsnelheid ongeveer 170. Meeste koppel @7500 rpm. 41pk op achterwiel @ 8700 rpm. Powerband van 5k - 8k toeren. Verbruik 1:21. _O-
 
Met welke versnelling rijdt iedereen het liefst? Bijvoorbeeld bij een 50 km/h weg, 80 km/h weg en 100 / 120 km/h snelweg? En wat voor toerentallen vind je het fijnst? Ikzelf rijdt het liefst zo rond 5500 toeren en in z'n 5 op 80km/h wegen en op de snelweg in z'n 6de zo rond de 6000 à 6500 toeren. Bij die laatste rijdt ik zo rond de 120 km/h.
Ligt er aan. Lang recht stuk weg houd ik hem rond de 4 a 5k, bochtige wegen en stukken waar je goed kan accelereren dan 7k want daar heeft het beestje wat kracht. Soms trek ik hem ook wel eens door tot 10k als ik echt zin heb maar dit kan echt niet altijd.
 
Hee Allen! Vraagiee, zojuist een setje Oxford heated grip besteld voor de koude maanden. Op de site staat dat je deze direct op de accu kan aansluiten en dat die onder een bepaald spanningsniveau direct uitgaat. Als je het contact uitzet en dus de motor uitzet zal de verwarming dan direct uitgaan? Of gaat ie pas uit als de accu bijna leeg loopt omdat te voorkomen en moet je dus alsnog altijd na het rijden de handvatten handmatig uitschakelen?

Het volgende heb ik besteld:
Screenshot_2019-10-30-21-15-26.png


Thanks!
 
Had ergens gelezen dat dat direct ging. Hij meet namelijk het verschil in spanning en merkt zo op wanneer de motor aan of uit staat. Echter wanneer t contact af staat kun je ze wel nog aanzetten
 
Goede keuze van handvat verwarming. :t

Nee, gaat pas uit als het accu voltage daalt tot 12v ter voorkoming dat je accu leeg raakt. Op de accu aansluiten betekent handmatig uitzetten.

Vergeet je het uitzetten? Zet hij zichzelf uit. Hoe snel hangt af van hoe goed je accu nog is.

Wil je het fancy doen, bouw je een klein systeempje met een relais die contact geschakeld is.
 
Goede keuze van handvat verwarming. :t

Nee, gaat pas uit als het accu voltage daalt tot 12v ter voorkoming dat je accu leeg raakt. Op de accu aansluiten betekent handmatig uitzetten.

Vergeet je het uitzetten? Zet hij zichzelf uit. Hoe snel hangt af van hoe goed je accu nog is.

Wil je het fancy doen, bouw je een klein systeempje met een relais die contact geschakeld is.

Hm okey, en als ik hem op het contact wil aansluiten? Enige idee welke draaden hij dan tussen moet komen?
 
De handvat verwarming zuigt maximaal 36w per stuk. Is een beetje veel om extra over je contact te laten lopen. ;) Zou er een relais tussen zetten zodat de handvat verwarming apart gezekerd is.

Antwoord op je vraag is de oranje draad. Makkelijkste plek om hem af te tappen is bij de richtingaanwijzerrelais. O-)
 
Met welke versnelling rijdt iedereen het liefst? Bijvoorbeeld bij een 50 km/h weg, 80 km/h weg en 100 / 120 km/h snelweg? En wat voor toerentallen vind je het fijnst? Ikzelf rijdt het liefst zo rond 5500 toeren en in z'n 5 op 80km/h wegen en op de snelweg in z'n 6de zo rond de 6000 à 6500 toeren. Bij die laatste rijdt ik zo rond de 120 km/h.

80 km/h (op de teller) bij 4000 rpm kan prima in zijn 6 bij die van mij.
60 rijd ik in zijn 5.
50 in 4.
Als het op het gemakje gaat.
Als het moet kan 60 ook in z'n 1 natuurlijk :+
 
Hee Allen! Vraagiee, zojuist een setje Oxford heated grip besteld voor de koude maanden. Op de site staat dat je deze direct op de accu kan aansluiten en dat die onder een bepaald spanningsniveau direct uitgaat. Als je het contact uitzet en dus de motor uitzet zal de verwarming dan direct uitgaan? Of gaat ie pas uit als de accu bijna leeg loopt omdat te voorkomen en moet je dus alsnog altijd na het rijden de handvatten handmatig uitschakelen?

Het volgende heb ik besteld:
Bekijk bijlage 1440018

Thanks!
Ik heb mijn motor indertijd kunnen kopen omdat de vorige eigenaar te laagtoerig reed om de accu op te laden als de handvatverwarming aan stond. Nu was dat ook een uitzonderlijke koukleum, de man beweerde dat hij vrijwel altijd met handvatverwarming aan reed.

De handvatverwarming was door Motorport rechtstreeks op de aansluiting van het dimlicht gezet. Dus ik heb de handvatverwarming er af gesloopt.

Er zijn ook handschoenen met verwarming. Die verwarmen de rug van je hand (daar worden je handen gekoeld) en doen dat met minder stroom.
 
Hee Allen! Vraagiee, zojuist een setje Oxford heated grip besteld voor de koude maanden. Op de site staat dat je deze direct op de accu kan aansluiten en dat die onder een bepaald spanningsniveau direct uitgaat. Als je het contact uitzet en dus de motor uitzet zal de verwarming dan direct uitgaan? Of gaat ie pas uit als de accu bijna leeg loopt omdat te voorkomen en moet je dus alsnog altijd na het rijden de handvatten handmatig uitschakelen?

Het volgende heb ik besteld:
Bekijk bijlage 1440018

Thanks!
Ik heb deze set ook op m'n gs zitten, ook direct aangesloten. Ze geven prima warmte af.
Hij gaat inderdaad automatisch uit als de spanning te laag wordt. Proefondervindelijk bewezen. :-)
Daarna kon ik m'n motor nog prima starten. Bij mij is nu wel helaas de controller stuk gegaan, moet ik nog even onderzoekn wat er loos is.
 
Ik heb deze set ook op m'n gs zitten, ook direct aangesloten. Ze geven prima warmte af.
Hij gaat inderdaad automatisch uit als de spanning te laag wordt. Proefondervindelijk bewezen. :-)
Daarna kon ik m'n motor nog prima starten. Bij mij is nu wel helaas de controller stuk gegaan, moet ik nog even onderzoekn wat er loos is.


Ik zag dat je ook een losse controler kunt kopen! Wellicht een idee?
 
Okay ik heb dus een raar ratelend/schurend geluid als ik op de motor rem met iemand achterop. Eerst maakte de ketting een vreemd geluid als de motor op de bok stond en ik het achterwiel een zwaai achteruit gaf. Had het idee dat het achterwiel niet perfect recht stond dus heb hem losgehaald en rechter gezet. Geluid is nu weg als ik het achterwiel draai alleen het geluid is er nog steeds als ik het gas loslaat. Maar alleen met iemand achterop. Heb gekeken of misschien die rubberen ketting geleider (?) op de achterbrug doorgesleten was maar dat was hij niet. Heb een andere achterveer op de motor waardoor de motor een heel klein beetje hoger staat dan origineel. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Lijkt van de ketting te komen.
 
Ik zou ketting speling controleren terwijl je er met zijn tweeën opzit. Staat waarschijnlijk mede door de andere veer dan te strak.
 
Hoi allemaal,

Ik heb recentelijk een gs500 overgenomen. Deze gs500 heeft enkele jaren stilgestaan. De gs500 was ooit mijn eerste motor en heb er jaren met plezier mee gereden.

Op de motor zit een mikuni bst33 carburateur. Nu wil ik de o-ringen vervangen van de naaldhouder en de vlotter. Waar halen jullie deze losse o-ringen zonder meteen de hele revisieset aan te schaffen?
Mij is het nog niet gelukt ze te vinden en hopelijk kunnen jullie me de gouden tip geven!

Alvast bedankt!
Roy
 
Hoi allemaal,

Ik heb recentelijk een gs500 overgenomen. Deze gs500 heeft enkele jaren stilgestaan. De gs500 was ooit mijn eerste motor en heb er jaren met plezier mee gereden.

Op de motor zit een mikuni bst33 carburateur. Nu wil ik de o-ringen vervangen van de naaldhouder en de vlotter. Waar halen jullie deze losse o-ringen zonder meteen de hele revisieset aan te schaffen?
Mij is het nog niet gelukt ze te vinden en hopelijk kunnen jullie me de gouden tip geven!

Alvast bedankt!
Roy
Wederom onze huisleverancier @Gixxer Bassie heeft dat ooit een keer uitgezocht en opgemeten.
 
Goedenavond allemaal,

Ik ben enkele weken de eigenaar van een gs500 uit 1992.
Heb er nu net 220 kilometer mee en toch begon de ellende :P
Ik trok hem even door tot 120 en daarna deed ik de benzine kraan weer dicht om terug te gaan naar de 80-90. Toen ik weer 90 reed wou ik gas geven en begon hij te sputteren. (ik kraan dicht, kraan weer open, kraan dicht enz.) geen succes want hij sloeg af (viel uit) en kon hem langs de kant zetten. Daar ongeveer 3 minuten te hebben gestaan maar weer proberen te starten en liep weer. (veilig thuis gekomen)

Nou wou ik 2 dagen later weer gaan rijden, en toen kon ik net 1 kilometer rijden en in de optrek fase had ik geen vermogen meer (6000 toeren) en viel dus terug in toeren en stopte er weer mee. weer even gewacht en nogmaals geprobeerd. En weer tot ongeveer 6000 toeren op trekken en toen stopte hij er mee dus terug van de 3 naar de 2 en weer gas bij om te kijken of hij weer verder wou, paar meter gereden en viel weer uit.

Het is mijn eerste motor en ben zelf nog niet heel ervaren met sleutelen aan motoren, maar waar kan het probleem zitten? Wat ik lees is het een brandstofprobleem.

Wat ik al gedaan heb:
Tank leeg laten lopen en opnieuw vullen.
Luchtfilter er af gehaald
carburateurs er afgehaald (alleen de vlotte kamer los gemaakt. Deze waren schoon)
alles er weer opgezet en wil nu niet meer starten.

Iemand een idee?


voor dat hij het probleem begon heb ik er nieuwe olie en een KN oliefilter op gedaan (Eurol 10W40) Dit lijkt mij niet de oorzaak van het probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan