Dan issie dus alleen schoon gemaakt, niet gereviseerd.Dat durf ik niet te zeggen. Volgens mij niet aangezien t na t schoonmaken etc goed werkte op zijn testapparaat
met deze kraan: BENZINEKRAAN SUZUKI GS500E 44300-01D21 FPC-309 [44300-01D21] - €54.50 : Motoronderdelen Roukama, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open!
En deze set: CARBURATEUR REP.SET CAB-S17 SUZUKI GS/GZ/XF [81004017/7245491/CAB-S17] - €15.95 : Motoronderdelen Roukama, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open!
Zou het opgelost moeten zijn?
Dan kun je eventueel ook kijken of je alleen de vlotternaald kan vervangen.Pakkingen etc zijn wel vervangen, want die waren helemaal uitgedroogd.
Dan is je Carb ook toe aan een opfrisbeurt. Iig aan nieuwe vlotter naalden... Met een goede Carb is een doorstromende kraan geen enkel probleem.
Hij is trouwens net helemaal gereviseerd door iemand waarvan het zijn werk is. Hij heeft hem ook op lekken getest met lucht en toen was hij gewoon goed
Heeft iemand hier ervaring met de uitlaat opknappen? Uitlaat is lek en niet zo mooi meer dus ik dacht eraan om hem eens goed kaal te schuren en de gaten dicht te lassen. Hierna met hittebestendige lak eroverheen. Hiervoor moet wel het hitteschild eraf (moet sowieso want er zit een gat in de demper).
Met die nagels heb ik nooit gewerkt, zijn er dingen die ik moet weten? En heeft iemand ervaring met uitlaat zwart spuiten? Ik lees er erg verschillende meningen over.
Uitlaat heb ik er zelf al een aantal keer af gehaald. Alleen het zit nooit echt lekker met die dingen. Bout stak uit, ik draai er nog even aan (bout zat er eerst helemaal in dus dat kon sowieso) en dan gaat ie weer makkelijker. Zucht... Nu zit ik dus met kapotte schroefdraad. Misschien helicoils erin gaan zetten? Had ergens op dit forum gelezen dat dat beter zou zijn dan de originele schroefdraad, iets met dat helicoil staal is ipv alu net zoals de bouten volgens mij.Ik heb geen ervaring met het lassen aan een uitlaat van een GS500, mijn uitlaat is nog puntgaaf.
Dat hitteschild zit met gasdichte popnageltjes vast. Je kan het schild los boren maar er blijft een stukje achter in de uitlaat. Als jij goed kan lassen, zou ik er een draadeindje in lassen waar je een dopmoertje op schroeft (en die rot gegarandeerd vast) maar opnieuw gasdichte popnagels monteren kan ook - wel de juiste maat, uiteraard.
Ik gebruik voor het verven altijd hittebestendige hammerite. Dat verkleurt wel iets bij de cilinderkop maar het blijft goed zitten.
De grote uitdaging bij het losmaken van de uitlaat zijn de vier bouten bij de uitlaatpoort. Als je geluk hebt, heeft iemand ze recent losgemaakt en de schroefdraad in kopervet (oid) gezet, als je pech hebt zitten al twintig jaar vastgerot en is het zelfs voor een goede vakman een uitdaging om ze er uit te krijgen.
Dank voor de bevestiging! Eens kijken of ik een afspraak kan maken voor de testbank, ben benieuwdStaat waarschijnlijk te arm afgesteld. 160 haalde ik met windkracht 7 vol tegen plat op de tank.
Bekijk bijlage 1465083
Weet iemand de volgorde van deze ringetjes (niet het o-ringetje) op de gasnaald?
Ik was gisteren bezig met de carburateurs maar lette niet op de volgorde....
Thnx, ik vermoed/hoop dat het kleine witte plastic ringetje nr 11 is dan, plus daarbovenop het extra platte metalen ringetje...Zoiets?
Goeiedag GS500 rijders,
Heeft iemand ervaring met het afstellen van het remlicht? (Alleen bij achter rem)
Als ik mijn achterrem in trap begint mijn remlicht pas te branden wanneer ik hem voor 80% intrap. Zelf wil ik dat mijn remlicht al begint te branden als ik mijn voetrem maar voor 10% intrap.
Iemand idee waar je dit kan afstellen?
Als het verschil tussen on en pri is, dan is het je benzinekraan. Gaan wel vaker stuk.beste gs500 rijders,
ik zit met een probleem, ik heb laats mij carburateur schoongemaakt omdat. elke keer als ik hem uitzet liep er benzine uit. nou heb ik helemaal schoongemaakt en alle pakkingen en o-ringen vervangen probleem opgelost !, maar nu komt er weer een nieuw probleem bij. ik heb het idee dat de motor niet echt lekker loopt dit is omdat als ik 140 rij met tegenwind begint de motor te stotteren en valt hij uit op de snelweg! ( als ik hem om stand ON heb van de benzine kraan ) + als ik weer tot stilstand komt duurt het even dat hij weer terug schiet naar stationair hij blijft een beetje hangen bij de 3500 toeren en gaat dan heel langzaam terug. nou ben ik gisteravond een beetje wezen rijden of het nog 1 keer gebeurden en wat er nou precies aan de hand is. als ik hem om stand PRI zet trek ik met gemak naar de 160 km/h dus ik denk dat het hem in de instellingen zit van de carburateur. overigens heb ik me bougie eruit gehaald maar ik weet niet goed of het nou de goede kleur is of niet. en wat zou de reden zijn dat hij ineens uitvalt op de snelweg ik vind dit best gevaarlijk. ik merk wel dat op stand PRI hij aanzienlijk beter doet maar alsnog schiet hij niet echt lekker terug op stationeer, en soms stottert de motor ook als ik gas wil geven dan geef ik gas en valt hij weg en dan gaat hij ineens , ik denk zelf echt dat dit een benzine probleem is en dat het iets met de afstellingen te maken heb ( ik heb wel alles uit elkaar gehaald ) ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
m.v.g. pascal
Maar er zit toch wel verschil tussen om en pri? En wat bedoel je met of ik van de choke afben?Als het verschil tussen on en pri is, dan is het je benzinekraan. Gaan wel vaker stuk.
Andere probleem: weet je zeker dat je helemaal van je choke af bent?
Je hebt 2 problemen:Maar er zit toch wel verschil tussen om en pri? En wat bedoel je met of ik van de choke afben?