Als het aan de elektra ligt dan heb ik nog wel een setje bobines liggen.Nou weer even wat verder; elektronisch systeem ligt het niet aan. Ik heb alles doorgemeten. Enige wat ik heb gevonden is dat de massa van de ecu niet lekker was. Bypass kabeltje aanleggen had weinig zin.
Ik heb wel eens gekeken of allebei de cilinders het deden. Rechts kon ik de bougiedop zo vanaf trekken. Zat geen verschil in hoe die liep. Denk dat ik het aan die kant dus moet zoeken.
Ik ben haast geneigd om even te controleren of ik niet iets vakkundig verkloot heb met de klepspeling.
Gewoon nette pakking ertussen. Niet gaan prutsen met vloeibaar spul. Pakkingen kosten niet zo heel veel.Gezien de kans op lock down aanwezig is heb ik me voorgenomen nog wat onderdelen te bestellen zodat ik de gs500 war liefde kan geven tijdens die periode.
Ik ga mijn dynamodeksele en koppelings deksel stralen en opnieuw lakken. Nou is mijn vraag. Raden jullie aan gewoon weer een pakking ertussen te doen of werkt vloeibare pakking prima? Het gaat me niet om die paar euro's verschil maar het moet gewoon olie dicht zijn dus als dat prima werkt met papieren pakking dan hoor ik dat graag
Niemand nog een setje nette voetsteuntje liggen?
Nou, net klepspeling nog even gecheckt.Ik heb minder geluk.
Uitlaat er weer op gezet, en hoewel ie eerst ook niet briljant liep, loopt ie nu ook niet echt heel erg goed. Bougies heb ik vervangen, carburateurs eraf gehad en gecontroleerd/doorgespoten met remmenreiniger.
Als ie een tijdje stationair staat te pruttelen (soms stabiel, soms alsof een bougie een vonk overslaat), heeft de bougie een helemaal zwarte aanslag, wat mij doet vermoeden dat ie te rijk staat. De stationair mengselschroeven heb ik op standaard gezet (2 x 360 graden uitdraaien) en ook tussendoor nog een keer nieuwe bougies geprobeerd. Er zit nieuwe benzine in en de accu zit vol. Ook voor de zekerheid een andere accu geprobeerd. Maakte geen verschil.
Iemand nog ideeen?
Blijkbaar wel.Zo moeilijk kan het toch niet zijn? .............
Shim erin gegooid, bovenkant weer dicht, start nu helemaal niet.Blijkbaar wel.
Gezien de kans op lock down aanwezig is heb ik me voorgenomen nog wat onderdelen te bestellen zodat ik de gs500 war liefde kan geven tijdens die periode.
Ik ga mijn dynamodeksele en koppelings deksel stralen en opnieuw lakken. Nou is mijn vraag. Raden jullie aan gewoon weer een pakking ertussen te doen of werkt vloeibare pakking prima? Het gaat me niet om die paar euro's verschil maar het moet gewoon olie dicht zijn dus als dat prima werkt met papieren pakking dan hoor ik dat graag
Niemand nog een setje nette voetsteuntje liggen?
Niet flink, maar op de juiste plekken. Bij de halve maantjes wil het nog wel eens lekken. De rest zou met goede montage goed moeten zijn.Gewoon nieuwe pakkingen, vorig jaar ook gedaan. Gebruik enkel vloeibare bij klepdeksel na kleppen stellen. En flink ook.. pas bij poging 3 lekte er niks meer
Ik ben dit probleem overigens beu, ik verhuis naar het techniek subforum.Shim erin gegooid, bovenkant weer dicht, start nu helemaal niet.
Hoor wel plofjes, linkerkant van de uitlaat wordt warm, rechterkant niet. Gewoon ijskoud. Ga dus nog maar even een keertje de bobines etc. doormeten. Misschien dat er een halfbrakke bobine in zit die nog net genoeg doet om een mooie vonk buiten het blok te laten zien.
Carburateurs reageren wel mooi netjes op vacuum trouwens.
Eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar het deel waar dat verdeel ding (de kop zeg maar) aan vast zit is verzonnen om op de achterbrug vastgezet te worden...Kun je hem neit langs de kettinbeschermer laten lopen in plaats van die kabelbinders om de achterbrug?
Dikke koek hakken is standaard. Is oud kettingvet. Als het daar droog is zou ik me meer zorgen maken.Hier is met mooie weer de grote lente schoonmaak begonnen om vervolgens groot onderhoud te plegen aan de gs.
Verassing...
Bekijk bijlage 1476742
Vorige eigenaar heeft dit weinig onderhouden. Kortom dikke koek hakken. Het kleine tandwiel is helemaal opgevreten en een aantal tanden zelfs verbogen. Dat word een compleet nieuwe set bestellen .
Lekke kleppendeksel pakking, beschimmelde vacuüm slangen en een tikkende kettingspanner. Overal vette bende en om alles dus goed schoon te kunnen maken maar besloten het blok er onderuit te schuiven
Iemand nog een werkende naks te koop? Of zijn de nog te herstellen?
Gewoon op LoobMan Motorcycle Chain Oiler Loobman chain-oiler - Home page , als er meerdere mensen geïnteresseerd zijn kan je misschien een inkoop actie doen, als je er 3 besteld betaal je voor 2Dat is makkelijk! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Motor eerst nog even af laten stellen (ploft uit de uitlaat en volgens mij sluit de uitlaat nog niet helemaal af. Daar komt ook af en toe een pufje uit. Had wel nieuwe pakkingen gemonteerd.), maar dan is dit ook wel iets wat ik wil monteren.
Ik heb je een berichtje gestuurdHad mijn carbs naar de motorzaak gebracht, maar ook een setje bij bas besteld. Daarom heb ik dus een setje carbs over. Dus als iemand nog een setje nodig heeft? Zijn ultrasoon gereinigd, gereviseerd en getest op lekt dichtheid door de motorzaak.
stuur maar een berichtje als je interesse hebt.
Gaaf, zoiets wil ik eigenlijk ook doen.... alleen ontbreekt het me aan tijd hiervoor.Gisteren maar eens begonnen met het uit elkaar halen voor spuitwerk! Van plan om met de quarantaine maar eens een mooi project van te maken. Halve harnas is er al af.
Overal foto's van gemaakt want met de bedrading is al veel gehobbyd.... Wil dit ook zo netjes mogelijk maken, ben niet vies van een soldeerbout.
Gaaf, zoiets wil ik eigenlijk ook doen.... alleen ontbreekt het me aan tijd hiervoor.
Maar inderdaad alles uit elkaar tot het laatste boutje en moertje en dan alles laten spuiten of poedercoaten enzo.
Maar ook een complete revisie van het blok enzo... en voorvork en alles dus eigenlijk. Zodat je een eigenlijk nieuwe motor weer hebt en evntueel naar
eigen smaak gespoten en voorzien van mods e.d.