[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Dus... een aantal keren bij het opschakelen van de 5 naar 6 voelde het wel eens alsof de versnelling niet goed pakte. Dat gebeurde gisteren meerdere keren in vrijwel elke versnelling. Dus net maar eens besloten te checken wat de oorsprong is van alle ongein. Haynes boekie erbij gepakt en de bende maar eens open gemaakt. Tot mijn verbazing is de front sprocket meer dan op. Ben er persoonlijk best blij mee want ik was bang dat m'n hele versnellingsbak naar z'n grootje was. Maar dit is een easy fix.

Vermoed dat de vorige eigenaar 'm nooit heeft vervangen, laat staan schoon heeft gemaakt. Achter sprocket ziet er tegen alle verwachtingen in best oké uit, vandaar dat ik dit ook niet had verwacht. Anyway, nieuwe sprockets vóór en achter + deze ketting besteld.. just to be sure.

photo_2018-11-27_17-23-15_2.jpg
 
Die ketting is ook wel redelijk op ja. Kijk die schakels aan de bovenkant maar. Die horen recht te hangen. Goeie kans dat daar je schakelproblemen vandaan komen.

Overigens is dit geen tandwiel, maar een wobbelwiel.
 
Weinig "tand" meer over ja. Ben zo te zien niet de enige die daar een goede plamuurlaag aan oude smeer en troep heeft zitten.
 
Die ketting is ook wel redelijk op ja. Kijk die schakels aan de bovenkant maar. Die horen recht te hangen. Goeie kans dat daar je schakelproblemen vandaan komen.

Overigens is dit geen tandwiel, maar een wobbelwiel.

Of in MF autisme modus: Dat is heulemaal geen tandwiel, dat is een kettingwiel.
 
Oi guys, waarmee kan ik het beste die cover en omgeving rondom de as schoonmaken waar ik straks die nieuwe voor sprocket op zet. Het is namelijk echt een vettige smurriebende.
 
Remmenreiniger, maar wel pas als je het grootste eraf gehaald hebt met een oude schroevendraaier (een platte :+).
 
Ok, nog eens zo'n mooi onderwerp, banden, ik moet wat kiezen maar ik weet niet welke. Het meest geroepen wordt over de bt45's maar ik wil zeker weten dat ik in ieder geval ook in de regen een beetje betrouwbaar gevoel blijf hebben. Nu zitten er (veel) te oude dunlop arrowmax streetsmart onder, maar (waarschijnlijk omdat ze oud zijn) ik krijg er niet een echt vertrouwd gevoel mee. Heeft iemand een goed idee? Ze moeten ook budgetair een beetje verantwoord zijn.
 
Ok, nog eens zo'n mooi onderwerp, banden, ik moet wat kiezen maar ik weet niet welke. Het meest geroepen wordt over de bt45's maar ik wil zeker weten dat ik in ieder geval ook in de regen een beetje betrouwbaar gevoel blijf hebben. Nu zitten er (veel) te oude dunlop arrowmax streetsmart onder, maar (waarschijnlijk omdat ze oud zijn) ik krijg er niet een echt vertrouwd gevoel mee. Heeft iemand een goed idee? Ze moeten ook budgetair een beetje verantwoord zijn.

Heb hier nog een, op 20 kilometer na, gloednieuwe band liggen. Op velg, met nieuwe wiellagers en een goede remschijf. Is een bt45 en hij ligt behoorlijk in de weg :9 mag je voor €60,-- ex verzendkosten hebben.

Heb zelf ook altijd met bt45 gereden. Bandje die echt meer dan prima is. Ook in de regen. Heb er op het laatst wel een band van metzeler onder gelegd. De roadtec 01. Die zijn wel beter dan de bt45, maar ook een heel stuk duurder.

Mocht je interesse hebben mag je altijd een pbtje sturen :t
 
Heb hier nog een, op 20 kilometer na, gloednieuwe band liggen. Op velg, met nieuwe wiellagers en een goede remschijf. Is een bt45 en hij ligt behoorlijk in de weg :9 mag je voor €60,-- ex verzendkosten hebben.

Heb zelf ook altijd met bt45 gereden. Bandje die echt meer dan prima is. Ook in de regen. Heb er op het laatst wel een band van metzeler onder gelegd. De roadtec 01. Die zijn wel beter dan de bt45, maar ook een heel stuk duurder.

Mocht je interesse hebben mag je altijd een pbtje sturen :t
Thnx Electrric94, ik zoek nog even verder naar reviews over diverse banden merken en soorten, maar ik denk wel inderdaad de bt45's aan te schaffen.
Heeft iemand anders nog ervaring met andere merken?
 
Ik heb altijd op Pirelli sport demons gereden. Nooit klachten over gehad. Zit nu ook onder mijn GPX750R. BT45 is ook geen slechte band trouwens. Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt als je een beetje normaal rijdt.
 
Ik heb altijd op Pirelli sport demons gereden. Nooit klachten over gehad. Zit nu ook onder mijn GPX750R. BT45 is ook geen slechte band trouwens. Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt als je een beetje normaal rijdt.
Ik rij inderdaad "normaal" :-) Ik heb net iets meer dan een jaar mn rijbewijs en deze motor en ben niet zo'n held om met een knietje tegen de grond door de bocht
te knallen :-)
 
Ik rij inderdaad "normaal" :-) Ik heb net iets meer dan een jaar mn rijbewijs en deze motor en ben niet zo'n held om met een knietje tegen de grond door de bocht
te knallen :-)

De meeste mensen rijden niet met hun knie tegen de grond. Met de sport demons heb ik wel ooit een keer de stepjes over de grond laten slepen, als dat een maatstaf voor je is.
 
De meeste mensen rijden niet met hun knie tegen de grond. Met de sport demons heb ik wel ooit een keer de stepjes over de grond laten slepen, als dat een maatstaf voor je is.
Owww, zelfs dat lijkt me behoorlijk eng.. heel vroeger wel eens gehad met m'n CB50 destijds, alleen die stepjes vouwen niet in/naar boven... Het ging maar nét goed toen... :-)
 
Ik heb dr lasertecs van metzeler onder zitten.. Die zaten er al onder toen ik m overnam. Rijdt ook prima.
 
Heb hier nog een, op 20 kilometer na, gloednieuwe band liggen. Op velg, met nieuwe wiellagers en een goede remschijf. Is een bt45 en hij ligt behoorlijk in de weg :9 mag je voor €60,-- ex verzendkosten hebben.

Heb zelf ook altijd met bt45 gereden. Bandje die echt meer dan prima is. Ook in de regen. Heb er op het laatst wel een band van metzeler onder gelegd. De roadtec 01. Die zijn wel beter dan de bt45, maar ook een heel stuk duurder.

Mocht je interesse hebben mag je altijd een pbtje sturen :t

Ik rij ook standaard BT45, bevallen prima de afgelopen 90k km! (uiteraard niet op één setje gedaan:+) En stepjes aan de grond is prima te doenO-)
 
Respect als je dat op 1 setje had gedaan _O- Maar heb inderdaad ook genoeg fratsen uitgehaald met de bt45. Het is gewoon een mooie allrounder :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan