[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Nou, nieuwe startmotor en accu zijn geïnstalleerd, hij start, loopt en doet alles als een zonnetje! De volgende stap is een grote beurt geven, heb ondertussen olie & luchtfilter en olie aangeschaft. ik zit alleen te twijfelen om de kleppen te laten stellen, geen idee wanneer dit voor het laatst gedaan is.
 
Kleppen stellen is niet al te moeilijk om zelf te doen. Als je een startmotor kan installeren kan je kleppen stellen ook wel.
 
Hee allemaal, ik heb een GS500E uit 1991 met wat roestplekjes in de hoekjes en kiertjes van het frame.
Ik ben opzoek naar een spuitbusje van de juiste kleur om dit zo mooi mogelijk weg te werken zonder het hele frame opnieuw te spuiten.
Wie kan mij helpen? Google heeft me tot nu toe niet veel verder geholpen..
 
Ik heb helaas het probleem dat mijn schoonvader er nu op rijd aangezien ik nog bezig ben met mijn rijbewijs 8)7geduld is niet altijd mijn sterkste ding! Wel is natuurlijk iedereen welkom om mee te kijken/beunen/helpen!
 
Puur en alleen al omdat de olie beter blijft smeren bij hogere temperaturen waardoor je minder slijtage op je blok krijgt.

Waarbij die temperatuur waarbij de olie verbrandt nog steeds belangrijk is. En dan bedoel ik de temperatuur bovein bij de cilinderkop, niet waar het gemeten wordt, onderin het carter.

Misschien is een oliekoeler ook een zinvolle investering?
 
Oliekoeler zou zeker een goede investering zijn. Koelere olie is een blijer blokje! :t

Heb er wel eens naar gekeken, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Al zou het wel degelijk een groot verschil maken denk ik zo.
 
dit ding:
fork-stabilizer.jpg


besteld bij deze meneer: GStwin.com GS500 Message Forum - Index
van gstwins.com.
De voorkant voelt nu een stuk stabieler in bochten.
 
dit ding:
Bekijk bijlage 1337406

besteld bij deze meneer: GStwin.com GS500 Message Forum - Index
van gstwins.com.
De voorkant voelt nu een stuk stabieler in bochten.
Mooi spul.
Ik heb deze plaat ook vernieuwd met een stukje staal van 2 mm dik.
De functie van deze plaat is het bij elkaar houden (fixeren) van beide voorpoten en de originele plaat is wat dun. De boutgaten van deze plaat krijgen dan wat ruimte en dit geeft het gevoel alsof je stuurt via een stuk elastiek tussen stuur en voorwiel.
Let wel op het loslopen van de buitenste bouten, misschien zegt het wphb wel zoiets als loctite of een moment.




De eerste lijkt mij een complete pakkingset voor een complete motorrevisie. Ik heb slechte (niet passen) ervaringen met niet-originele pakkingen (kleppendekselpakking), maar dat was niet deze set.
De tweede set is duidelijk bedoeld voor lekkende vlotternaalden en er zit ook een naaldzitting in het setje - wat mij vertrouwen geeft dat het een bruikbaar setje is. De prijs is heel gunstig, OEM betaal je bijna het dubbele.
Denk er wel aan dat je de vlotterhoogte opnieuw zal moeten afstellen.
 
In een GS500 groep op facebook las ik dat je het hele voorwiel eruit moet halen om het voorste los te krijgen. Moet dat ook als je deze plaat gaat verwisselen of is dat niet nodig?
suzuki-gs500e-1992-n-usa-e03-front-fender_big3IMG00902167_2dff.gif


Lijkt het niet op.

Bedankt! Dan ga ik ze bestellen en dan aankomend weekend de motor weer langzaam in elkaar zetten
Graag gedaan. Veel plezier en laat het resultaat even weten.
 
Ik weet niet of ik voor deze vraag in het ''techniek'' gedeelte van het Forum moet zijn maar ik zit een beetje in dubio en ben het meest vertrouwd met dit topic dus bij deze;

Vandaag bij de lokale Suzuki dealer geweest voor een nieuw voorbandje, heb nog niks laten doen maar wel een afspraak gemaakt (voor as Vrijdag)
dus ik zit een beetje op hete kolen aangezien ik niet op het laatste moment wil afbellen.
Een nieuw bandje inclusief al het gedoe eromheen ( (de)monteren, erop leggen, uitlijnen ) gaat me bij de dealer €125 kosten.
Niet eens zo heel duur, maar toch vrij pittig voor een studentje. Aan de andere kant, het gaat hier wel om mijn veiligheid.
Nou hoorde ik van een andere student die al wat meer ervaring heeft met werken aan motoren dat het ook flink goedkoper kan.
Als ik zelf een band bestel a 70 euro (Metzeler of Bridgestone, benieuwd naar jullie voorkeur) bij Pneus online, kan ik die bij een werkplaats in de buurt
voor een tientje om de velg laten leggen. Balanceren kunnen ze daar ook, maar volgens de handige student onnodig (klopt dat?).
Dan blijft alleen het uitlijnen en (de)monteren nog over. Het lijkt me dat ik de (de)montage van de voorband prima zelf aankan, rest alleen nog het uitlijnen.
Maar ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen en hoe belangrijk dit is. Ik ben benieuwd naar jullie advies!
 
In een GS500 groep op facebook las ik dat je het hele voorwiel eruit moet halen om het voorste los te krijgen. Moet dat ook als je deze plaat gaat verwisselen of is dat niet nodig?

Voordat je begint, boutjes nummer 7 kunnen erg vast zitten. GOED passende imbussleutel gebruiken en met beleid los maken, daarna kan het voorwiel er uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan