[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Vandaag én gisteren uitval gehad van de motor, benzine tekort. Dit terwijl ik op de pri stand reed. Welke slang zorgt voor de tankontluchting? Heb de dag ervoor ff m'n tank los gehad etc dus zal ik ergens wel iets fout hebben gedaan.

Iets anders, kun je met de pri stand rijden terwijl je aan je reserve hoeveelheid zit?
 
- De tankontluchting loopt via de vuldop.
- Tank los gehad, geen slang klem tussen frame en tank?
- Ik dacht dat pri via het reservepijpje loopt.

Ik heb ook een keer de kraan onder aan de tank niet helemaal open gedraaid met hetzelfde effect.
 
Je kan idd op PRI rijden als je op reserve rijdt want die loopt net als sav zegt via de reservepijp.
Maarrr als je per ongeluk de slangen van normaal en reserve omgewisseld hebt dan werkt dat dus niet meer.
Dan kan je enkel nog op reserve rijden door gebruik te maken van de normale stand en de pri steekt dan boven het brandstof niveau uit.

Vraag me niet hoe ik dit weet :+
 
Ik heb de slangen niet los gehaald, dus waarschijnlijk zal er iets gekneld zijn. Heb gisteren even de tankdop losgeschroefd, hem ontmanteld en grondig schoongemaakt. Dadelijk nog eens ff de tank losmaken en de slangen goed leggen. Hopelijk is t dan opgelost.
 
Je kan idd op PRI rijden als je op reserve rijdt want die loopt net als sav zegt via de reservepijp.
Maarrr als je per ongeluk de slangen van normaal en reserve omgewisseld hebt dan werkt dat dus niet meer.
Dan kan je enkel nog op reserve rijden door gebruik te maken van de normale stand en de pri steekt dan boven het brandstof niveau uit.

Vraag me niet hoe ik dit weet :+

Exact, Zo ben ik ook een keer langs de weg ge-eindigd...... :+
 
De schroef die in m'n bar-ends steekt is dolgedraaid. Deze zat muurvast, imbusje draaide er uiteindelijk in door. Ik heb al 2 nieuwe schroeven besteld. Als ik het kopje eraf boor, kan ik dan m'n bar-ends eraf halen? Misschien kan ik dan de schroef mbv een tang en kruipolie eruit krijgen...
 
De boosdoener...
IMG_20190809_161718892.jpg
 
Ik moest €20 betalen, maar als ik op de website kijk van de douane zou ik €9-€10 moeten betalen. Dat is 4% invoerrechten en 21% btw. Wat denken jullie dat het kan zijn dat de kosten 2x zo hoog zijn?

In Nederland of België? Bij mij was t in België namelijk
 
Ik moest €20 betalen, maar als ik op de website kijk van de douane zou ik €9-€10 moeten betalen. Dat is 4% invoerrechten en 21% btw. Wat denken jullie dat het kan zijn dat de kosten 2x zo hoog zijn?
Als het goed is heb jij de factuur er ook bij gehad. Echter betaal je de invoerrechten pas vanaf 400 euro uit mn hoofd. Je betaald wel de 21%btw, en dat zal dan iets van een euro of 7 zijn. Daar komen dan 13 euro verwerkings/administratiekosten bij
 
Als het goed is heb jij de factuur er ook bij gehad. Echter betaal je de invoerrechten pas vanaf 400 euro uit mn hoofd. Je betaald wel de 21%btw, en dat zal dan iets van een euro of 7 zijn. Daar komen dan 13 euro verwerkings/administratiekosten bij

Nee heb helaas geen factuur gekregen bij postnl. Maar als er idd 13 verwerkingskosten bij komt dan kan het goed kloppen
 
Hey allemaal!

Iemand een goeie tip voor een bagegerol? Ik wil er graag een die ik zo kan monteren achter op het zadel zonder iets van een rek erop te schroeven. inhoud vanaf 50 liter! budget is tot 100,-
 
Zoeken op "bagagerol ortlieb" of "bagagerol touratech". spul kost geen drol. Pak daar een paar spanbanden bij die je om de haakjes onder je zadel en het handvat achter het zadel maakt en klaar.
 
Heren,

Voordat ik mijn GS500 elders te koop aanbied wil ik jullie de eerste kans geven. Altijd met veel plezier dit forum gevolgd! Ik gebruik de GS te weinig. Hij mag weg voor elk aannemelijk bod, graag een PM. Ik hoef er niet veel voor te hebben daar het motorblok een kuurtje heeft:

GS500 uit 1991
custom made zitje met yamaha kont
de foto's zeggen verder genoeg.
km stand is in de 60K
zo goed als nieuwe banden
uitlaat is in goede staat

leuke fiets om op te knappen of voor de onderdelen.

Het enige is een kleine ratel in het blok (rechterkant), als hij tot stilstand komt met geknepen koppeling. Het lijkt het koppelingshuis, wellicht het lager.

nogmaals mag voor weinig weg.

groet,

Phys (Dimitry)
gs500.jpg
 
Ik krijg gstwins nog steeds niet aan de praat maar wil wel even weer wat weten over de achterveer verwisselen. Ik heb stijvere voorvering maar de achterveer is zeker met iemand achterop echt een spons. Wil graag een stevigere veer onder de fiets plaatsen maar wil niet de hoogte van de motor veranderen. Bij welke veer kon dit? Ik dacht van een gsxr maar nu ik op internet zoek, zie ik dat deze hem iets hoger maakt. Volgens mij was het dan een achterveer van een Yamaha R6. Moet ik nog op een bepaald bouwjaar letten? Of is er een goedkopere optie met hetzelfde effect?
 
Bij mij werkte gstwins ook niet, bleek uiteindelijk een dns probleempje te zijn. Probeer de dns van je pc of telefoon in te stellen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 . Dit is de dns van Google en werkt prima. Ook kun je in je router de dns instellingen veranderen
 
Ik krijg gstwins nog steeds niet aan de praat maar wil wel even weer wat weten over de achterveer verwisselen. Ik heb stijvere voorvering maar de achterveer is zeker met iemand achterop echt een spons. Wil graag een stevigere veer onder de fiets plaatsen maar wil niet de hoogte van de motor veranderen. Bij welke veer kon dit? Ik dacht van een gsxr maar nu ik op internet zoek, zie ik dat deze hem iets hoger maakt. Volgens mij was het dan een achterveer van een Yamaha R6. Moet ik nog op een bepaald bouwjaar letten? Of is er een goedkopere optie met hetzelfde effect?
dit weet @SpeedingSteve ook.
 
Klopt, Ik heb om precies dezelfde reden een achterveer van een GSX600F gemonteerd.
Deze tweedehands gekocht bij Bassie (BPH motor onderdelen) voor een paar tientjes.
Scheelt een slok op een borrel en de motor komt achter iets omhoog. Het past 1 op 1 zonder aanpassingen.
Jaar weet ik niet precies maar dat weer Bassie wel.
 
Okay dank jullie wel. En nog één vraagje (zullen er vast wel meer komen want mijn brein is een vragenfabriek, aka ik ben niet zo snugger soms): hoort de voorrem van een gs500 met oud type remklauw zo sponzig te zijn? Ik heb een gs uit 1992. Remklauw zou gereviseerd moeten zijn door de vorige eigenaar. Heb zelf de remblokken vervangen en de glijbussen ingevet. Eén van de bussen zat namelijk vast waardoor de blokken scheef zijn gesleten. Remzuigers beetje schoongemaakt maar zagen er gewoon hartstikke netjes uit. Dit heeft de onregelmatigheid uit de rem gehaald maar niet de sponzigheid. Heb vandaag de remcilinder vervangen. Voelt wel wat fijner in de hendel maar verder is het nog precies dezelfde feeling in het remmen zelf. Zit een (felgekleurde) stalen remleiding op. Zal het altijd zo sponzig blijven of kan ik er nog iets aan doen? Sorry als het zo'n vaag verhaal is maar beter ben ik niet echt in woorden.
 
Okay dank jullie wel. En nog één vraagje (zullen er vast wel meer komen want mijn brein is een vragenfabriek, aka ik ben niet zo snugger soms): hoort de voorrem van een gs500 met oud type remklauw zo sponzig te zijn? Ik heb een gs uit 1992. Remklauw zou gereviseerd moeten zijn door de vorige eigenaar. Heb zelf de remblokken vervangen en de glijbussen ingevet. Eén van de bussen zat namelijk vast waardoor de blokken scheef zijn gesleten. Remzuigers beetje schoongemaakt maar zagen er gewoon hartstikke netjes uit. Dit heeft de onregelmatigheid uit de rem gehaald maar niet de sponzigheid. Heb vandaag de remcilinder vervangen. Voelt wel wat fijner in de hendel maar verder is het nog precies dezelfde feeling in het remmen zelf. Zit een (felgekleurde) stalen remleiding op. Zal het altijd zo sponzig blijven of kan ik er nog iets aan doen? Sorry als het zo'n vaag verhaal is maar beter ben ik niet echt in woorden.

Kort antwoord, nee. Dat hoort niet.

Dat wat je het beste kunt doen in de klauw uit elkaar halen en de boel intern 100% netjes maken.

Daarna weer netjes met verse remvloeistof de boel weer op druk brengen en dan ben je, waarschijnlijk, van je spons af. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan