tantoespang
MF'er
Heeft er iemand ervaring met het splitsen van een blok en het daarna weer in elkaar zetten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Splitsen wel, in elkaar zetten niet.Heeft er iemand ervaring met het splitsen van een blok en het daarna weer in elkaar zetten?
Hier heb ik inmiddels ook een blokje voor dus als de een het niet heeft...Splitsen wel, in elkaar zetten niet.
Als je dus nog onderdelen nog hebt, laat maar weten
Op de ene inlaatklep na staan ze toch juist precies goed. Je kunt ze beter aan de ruime kant van het bereik hebben dan aan de krappe kant. Speling word normasl gesproken alleen maar kleiner. Dus linker inlaatklep een dunnere shim erin en klaar zou ik zeggen.Ik gok dat de vorige eigenaar 1x de kleppen heeft gesteld
En dit zijn de maten van de voelermaat die er al onder door kon.Bekijk bijlage 1544392
Net weer een nieuw kleppenstel gereedschap besteld aangezien ik die andere dus niet meer kan vinden.
@kapiteinkoek even de prijs aanpassen in de how to. De prijs is inmiddels €12,66 ipv de vermelde €11,99. Nummer bij Louis klopt nog wel
Op de ene inlaatklep na staan ze toch juist precies goed. Je kunt ze beter aan de ruime kant van het bereik hebben dan aan de krappe kant. Speling word normasl gesproken alleen maar kleiner. Dus linker inlaatklep een dunnere shim erin en klaar zou ik zeggen.
In je koplamp zit er ook een massapunt van een stuk of 6 draden. Die zou ik is na kijken. Voor de rest zou ik hem in de zon zetten om te drogen. Eventueel bougie doppen droog maken en de carbs, luchtfilterkast op water controleren. Luchter filter kan vrij makkelijk water bij. Zeker met een hogedrukreiniger.Vraagje, Ik heb afgelopen zaterdag me motor afgespoten met de hoge druk spuit. Nu is dit niet helemaal vlekkeloos verlopen.
Toen ik wilde weg rijden starten de motor wel maar toen ik weg wilde rijden kwam de motor niet boven de 2000 toeren uit en viel daarna uit.. Vanaf dat moment deed de motor ook niks meer, alleen mijn olie lampje en neutraal lampje werkte, de rest deed helemaal niks.
Thuis hebn ik er naar kunen kijken. Ik heb toen kunne vaststellen dat het in me massa zat, want op het moment dat ik de rand van mijn koplamp tegen mijn voorvork aan hield werkte alles weer naar behoren. Ik Heb geprobeerd te zoeken waar het mis ging in mijn massa maar heb ik deze niet kunnen vinden. Nu is dat probleem eigenlijk soort van opgelost want alles doet het weer.
Nu heb ik alleen het probleem dat de motor erg slecht loopt in de lagen toeren. Als ik boven de 4500 toeren uit kom dan wilt die wel. Maar als ik er onder zit dan gaat het allemaal erg stroef. Bij het starten van de motor komt er ook wat witte rook uit. Nu denk ik haast dat er nog ergens water in zit.
Ook valt die soms stil en dan duurt het even voordat ik hem weer kan starten
Maar ik hoor graag jullie mening hier over.
Iemand Hier nog goed advies over?Ik was in de veronderstelling dat ze juist alle 3 aan de te ruime kant zijn en juist de ene inlaat klep juist stond. Want ik weet niet beter dat met kleppenstellen de speling alleen maar ruimer word
Iemand Hier nog goed advies over?
Ja werkplaats handboek heb ik evenals de aller beste how to van het internet van @kapiteinkoek. Hij mag tussen de 0.03 en de 0.08 zijn maar er staat niet vermeld of de voorkeur uitgaat naar ruimer of krappere speling. Vandaag dus mijn vraag. Word dus 1 klep ruimer zettenWerkplaatshandboek heb ik er zo niet bij voor de exacte speling. Idealiter zet je hem aan de ruime kant. Over verloop van tijd wordt de speling kleiner door slijtage. Als je klepspeling op 0 komt, tja dan kun je je kop gaan reviseren. Dat is een bad time.
Luchtgekoelde blokjes hebben allemaal net even wat meer toleranties voor het uitzetten en moeten wat vaker gesteld en gecontroleerd worden dan watergekoelde motoren.
Edit:
Hier heb je een guide van ons eigen kapiteinkoek. In wezen is je speling binnen specs.
Howto: Valve adjustment with lots of pictures
Howto: Valve adjustment with lots of picturesgstwins.com
Correctie: AliprovicAkraprovic
Eerste type spanners van 1989 - 1992 zijn na al die jaren hun kracht een beetje kwijt. Ze zijn een beetje moe, zogezegd. Dan moet er gewoon een nieuwe in en is het weer perfect.Maar met de GS500 is er toch eigenlijk nooit problemen met de automatische spanner? Waarom zou je er dan wat anders in willen hebben?
Maar met de GS500 is er toch eigenlijk nooit problemen met de automatische spanner? Waarom zou je er dan wat anders in willen hebben?