1 of 2 knieen op de grond..?

FazerJack

Rookie
5 mei 2003
14
0
Soest
2 knieen op de grond is mij al eens gelukt, echter 1 knie op een haartje na niet.

Wat ik mij echter afvraag of er enig verband bestaat tussen het rechts/linkshandig zijn (dus niet dragend ) en je first knee down..rechter of linkerknie en of je dat ook makkelijker afgaat.

Ben zelf rechtshandig, maar vind linkerbochten lekkerder om door te gaan.

Jack
 
Ik schrijf links.
Linkerbochten vind ik makkelijker te knieen, maar rechts gaat harder en met een hogere (of lagere 8-) ) hellingshoek :?
 
Links vind ik makkelijker.

Ik had ze laatst ook even alle twee tegelijk aan de grond (en ook 4 gebroken ribben en een gekneusde nier). ;( ;(
 
D'r is vast geen verband.. ik ben rechts en kan ook beter rechter bochten nemen..

[stom voorbeeld]
met schaatsen kan ik rechtsom weer geen pootje-over.. linksom wel :?
[/stom voorbeeld]
 
IK ben links, en rechter bochten gaan mij goed af, linker bochten daarintegen gaan voor geen meter, wel op snelheid maar totaal geen gevoel hoe te verzitten en terwijl dit recht automatisch gaat.
Hoop dit komend jaar toch beter voor elkaar te krijgen tijdens de circuitdagen.
 
Het lijkt mij dat er geen verband bestaat tussen links- of rechtshandig.

Ik heb vandaag mijn eerste kneedown gemaakt!!! Rechtsom de snelweg op. Maar simpel en alleen omdat er veel op- en afritjes zijn, lukte rechts eerder dan linksom.
Heb nu 2000 km gemaakt op mijn eerste motor. Vorige week mijn laars en steppie aan de grond, deze week waren de kneesliders aan de beurt! :]
 
Met links gaat toch makkelijker, ook met een Pan.

leaninST.jpg
 
Links alleen in sommige bochten, of ik moet echt goed in mijn ritme zitten.
Rechts zou al lang moeten lukken, maar heeft waarschijnlijk te maken met zithouding.

Overigens ben ik rechtshandig, en interesseert het me verder niet meer. Je rijdt lekkerder als je er niet op focust ;)
Als je hard genoeg gaat komen ze vanzelf. Paar ritten terug gemerkt. Als je lekker in een ritme kunt komen door het ontbreken van andere asfalt gebruikers })
 
Als ik zo in m'n omgeving kijk lijkt er niet echt een verband te liggen. Tis meer afhankelijk van wat voor soort bochten je het meeste in je buurt hebt. Links of recht maakt me nie uit, any time anywhere :9 .
 
Ik denk altijd dat ik rechtsom harder en platter ga, maar als er eens iets de grond raakt is het de neus van mijn linkse laars of de linker voetsteun. :?

Misschien zit ik wel gewoon raar op dat ding... :+
 
Links voel bij mij veel lekkerder. Zowel op asfalt als in terrein. Hoe het komt weet ik niet, maar wat wel opvallend is is dat de meeste mensen dat hebben en de meeste circuits rechtsom gaan.
 
Ik heb ooit eens lang geleden, op een ralleycursus geleerd dat er wel zoiets is als links of rechts geörienteerd zijn. Ik ben alleen vergeten of linksgeörienteerden nou beter zijn in linkse of rechtse bochten |( maar er is wel degelijk een samenhang.

Er is trouwens ook een heel simpele test voor om te zien of je links of rechts geörienteerd bent. Het is zo niet uit te leggen, maar het komt er op neer dat je met iedere arm een bepaalde beweging maakt, volgens een vast patroon. Mensen die links geörienteerd zijn, kunnen de beweging van een rechts geörienteerd iemand niet maken en vice versa.

Maar er is voor mannen nog een andere manier om het te bepalen. Ben je links- of rechtsdragend :+

Klinkt als een geintje, maar dat is het dus niet.

Maar het heeft dus niets te maken met links- of rechtshandig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan