Probeer je voor jezelf goed te praten dat je geen 1000cc SS hebt of zo?
Volgens mij zijn er velen die zelfs niet alles uit een 125cc kunnen halen. Ik hoor daar in ieder geval wel bij...
Ik heb een 1000cc. Welliswaar geen supersport, maar wel 1 met lekker wat koppel. (Ik hoef niet zonodig tegen de 300 te kunnen rijden.) Ik vind het heeeeeeerlijk, ook al kan ik er niet alles mee wat een (ik noem maar iemand) een Rossi wel kan.
Mijn eerste Motor een R1 2004 iedereen vond het een onverstandig besluit, maar heb er geen minuut spijt van gehad, het vermogen is er inderdaad in overvloed maar wie zijn koppie erbij houd en de rechterhand tevens in bedwang kan houden heeft er een hele fijne motorfiets aan. en dat geldt natuurlijk ook voor al de andere 1000 SS modellen.
Dat snap ik,maar was een R6 dan niet voldoende geweest?
versnelling hoger gaan zitten, met een 1000 zat koppel om het te compenseren.Een van de redenen dat ik dit ook vraag is omdat ik net terug kom uit de dolomieten,en ik bemerkte dat ik bij het uitkomen van een rechtse haarspeld er voorzichtig het gas op moest zetten,mijn broer duc 748 en maat zx6r hadden daar veel minder problemen mee.
Dan te bedenken wat een 1000 met 180 pk en 110 Nm koppel dan gaat doen.
M.a.w.werkt dat vermogen dan niet als een handykep?(tegen je)
Tuurlijk is het te beheersen, de vraag is kan je het zelf.
Ik heb graag wat vermogen over, en power wanneer ik dat vraag.
Ook het enorme vermogen blijft een kick geven wanneer je het er eens op zet.
Ook ben ik een schakelluie rijder, dan is wat meer bottempower wel lekker, alles eruit krijg ik nooit maar het rijdt gewoon erg fijn.
Even inhalen, net wat gas erbij en weg ben je
Een van de redenen dat ik dit ook vraag is omdat ik net terug kom uit de dolomieten,en ik bemerkte dat ik bij het uitkomen van een rechtse haarspeld er voorzichtig het gas op moest zetten,mijn broer duc 748 en maat zx6r hadden daar veel minder problemen mee.
Dan te bedenken wat een 1000 met 180 pk en 110 Nm koppel dan gaat doen.
M.a.w.werkt dat vermogen dan niet als een handykep?(tegen je)
versnelling hoger gaan zitten, met een 1000 zat koppel om het te compenseren.
Als ik op straat net als met een 600 zou gaan rijden word het gevaarlijk,
met een 600 zit je vaak boven de 10.000 rpm's met de 1000 bij het yuitkomen rond de 5 a 6, 10 .000 kan wel maar zou ik bij korte haarspeldbochten niet doen.
In de bergen is het meer een kwestie van wendbaarheid.
Locals op hun ''brommers' moet je niet proberen bij te houden met pk-pakhuizen.
gewoon met verstand rijden, en kijken waar je hem opengooit.
Ik rij binnen de bebouwde kom gewoon vrij normaal, als het daar buiten rustig is kun je best wel knallen ook met een 1000.
In de regen gewoon het koppie erbij, vroeg overschakelen en niet abrupt het gas erop.
Als je sommige reactie;s lees klijkt het net of je voor een 1000 een coureur moet zijn
Op een 600 moet je net zo goed nadenken wanneer je sportoef gaat rijden als op een 1000 hoor.
gewoon met verstand rijden, en kijken waar je hem opengooit.
Ik rij binnen de bebouwde kom gewoon vrij normaal, als het daar buiten rustig is kun je best wel knallen ook met een 1000.
In de regen gewoon het koppie erbij, vroeg overschakelen en niet abrupt het gas erop.
Als je sommige reactie;s lees klijkt het net of je voor een 1000 een coureur moet zijn
Op een 600 moet je net zo goed nadenken wanneer je sportoef gaat rijden als op een 1000 hoor.
Ja, en hoe bevalt hij....Een R1 van de eerste generatie, Swetty
Da's de meest extreme.
Ja, en hoe bevalt hij....