Kwaliteit duurdere helmen

Ralfonso

Die hard MF'er
3 jan 2002
529
0
Gouda
Aloha allemaal,

Ik heb sinds 10 maanden een Shark RS2Argon. Mooie helm, weegt maar 1200 gr.
full

Ik heb er een doozichtig en een blauw-spiegel vizier voor. Nu is het busje waar je de schroef om je vizier vast te maken inschroeft losgeraakt van de helm, hij draait dus mee. Dit is echt kut want nu zit er dus speling op die schroef en dus ook op m'n vizier :( . Ik vind niet dat een helm van € 450,- na zo'n korte tijd zulke gebreken mag vertonen. Ik heb er nog garantie op, maar stel dat het na een tijdje weer gebeurd en ik geen garantie meer heb zit ik met een helm waar ik niks meer aan heb. Hebben jullie ervaring met Sharkhelms en de kwaliteit ervan. Hoe is de verhouding met andere dure helms zoals Shoei, Arai, Suomy, etv. Want voor € 450,- verwacht ik toch echt wel at die helm een tijdje meegaat. Ik ben trouwens erg zuinig op m'n spullen, is dus niet stuk gegaan omdat ik die schroeven te hard heb aangedraaid.
 
Ik heb een Uvex uit ongeveer dezelfde prijsklasse (550 euro). Uvex heeft een speciaal folie in het vizier om beslaan te voorkomen. Ik had de helm koud twee weken en toen liet het folie al los, waardoor je dus geen f*ck meer kon zien vanwege de grote luchtbellen...

Teruggegaan en een nieuwe gehad. Kreeg te horen dat er gewoon een aantal vizieren waren met productiefouten. Hopen dat deze wel goed was, want het was niet bekend welke vizieren nou goed waren en welke niet... Heb deze nu 7 maanden en hij blijft goed.

Toch nog wel teleurgesteld, want ik vond dit toch wel een flinke investering. 550 euro... En ik dacht nog wel "beter wat meer uitgeven voor wat goeds... het kan uiteindelijk toch van levensbelang zijn...". Aan de andere kant toch wel weer netjes dat het zo snel en simpel opgelost werd (Martijn's Motorshop in R'dam :} ). Het bedrag dat je betaalt is dus ook voor de service...
 
Aloha Technative,

Ja m'n anti-fog had ook al een keer losgelaten, heb er gelijk een nieuwe voor gekregen, misschien dat ze toen die busjes kapot hebben gedraaid.
Oh ja kzal badmuts ff door Uvex vervangen...
 
Arai en Shoei leveren volgens mij de beste helmen. Ik heb zelf een shoei omdat die bij mij het lekkerste zit. Ik heb verschillende helmen geprobeerd, maar ik heb denk ik een duur hoofd, want alleen Shoei en Arai zitten lekker. Bieffe bijvoorbeeld doet al zeer als ik hem 1 minuut op heb.
 
Ik heb sinds kort een Shark rsv a.vincent replica en het valt mij op dat deze wel lawaaierig is :( . Toevallig de rs2 ook? Moet je iets aan het vizier veranderen om het te verbeteren?

mzzls
marcel
 
Zou er gewoon ff mee terug gaan als je er nog garantie op hebt.

Heb zelf laatst 1 van de schroeven van m'n HJC gesloopt. Krengen waren van plastic en 1 zo'n ding brak bij het vastdraaien dus finaal doormidden. Helm is toch aan vervanging toen en al buiten de garantie, dus zelf maar ff andere stalen schroef erin gedraaid.

Volgende helm word een Arai, Shoei of Shark. Mits ik een model kan vinden dat goed past.

P.s. Helms??? :?
 
Ik heb een Uvex uit ongeveer dezelfde prijsklasse (550 euro). Uvex heeft een speciaal folie in het vizier om beslaan te voorkomen. Ik had de helm koud twee weken en toen liet het folie al los, waardoor je dus geen f*ck meer kon zien vanwege de grote luchtbellen...

Teruggegaan en een nieuwe gehad. Kreeg te horen dat er gewoon een aantal vizieren waren met productiefouten. Hopen dat deze wel goed was, want het was niet bekend welke vizieren nou goed waren en welke niet... Heb deze nu 7 maanden en hij blijft goed.

Toch nog wel teleurgesteld, want ik vond dit toch wel een flinke investering. 550 euro... En ik dacht nog wel "beter wat meer uitgeven voor wat goeds... het kan uiteindelijk toch van levensbelang zijn...". Aan de andere kant toch wel weer netjes dat het zo snel en simpel opgelost werd (Martijn's Motorshop in R'dam :} ). Het bedrag dat je betaalt is dus ook voor de service...
Pff mijn Wing RS was maar 360 euro...
 
Aloha BugsM,

Die van mij is niet lawaaerig, maar ik zou niet teveel aan het viezier doen, tis volgens mij niet echt geweldig die budsjes waar die schroeven van je vizier in gaan. Wel mooie helm die RSV, heeft wel een handig systeem om viziertjes te wisselen. Als ik mijn viziertje vervang moeten er 4 schroeven uit, als alles weer erop zit sluit die niet altijd geweldig. Ik ben wel tevreden met m'n helm en hij is onwijs licht en gaaf, maar de kwaliteit die je voor dat geld krijgt laat wel te wensen over.
 
ik heb zelf een Shoei Integraalhelm ik ben hier zeer content mee , ook bij hoge snelheden werkt deze goed .
Hij was wat duurde in aanschaf echter het voordeel is met file rijden je kunt gewoon een sigaret roken ;)
 
Mijn Arai Quartz 4 ofzo is kwalitatief prima!

Ik heb em nu 4 jaar en de wangstukken zijn wel aan opvulling toe, want als ik nu ga 'doorrijden' ;) doe ik er een bivakmuts onder, zodat ie wat strakker zit.

Windgeruis bij hoge snelheden is wel aanwezig, maar heeft elke helm wel.
 
Toen ik mijn eerste helm had, was er een rubber strip gescheurd (Nolan N81). Ik terug naar de dealer. Zegt hij dat'ie opgestuurd moet worden. Hij legt mijn helm weg en pakt een nieuwe uit het rek (mijn maat en kleur). Geeft hem aan mij en zegt:"Hier, neem maar mee. Het is zo wel goed" :}

Helaas werd het ding 2 maand later gejat ;(

Met mijn huidige (Nolan Xlite N92) geen problemen. En kost "maar" €360 :)
 
Ik heb een Arai Haga en ben gisteren even bij het Arai service punt in assen geweest
Daar hebben ze mij vizier even afgesteld en mijn helm gepoetst
Ik heb nu minder last van wind geruis,en de service is gratis zoals altijd bij Arai
 
Ik heb een AGV Rossi ding helpmt dat zijn echt goei helmsen...heeft de grond nie eens geraakt....dat is pas een kwaliteit helum :+
 
Kosten mijn eerste motor: 700 gulden ofziets
Kosten mijn eerste helm: 1600 piek


Arai , tophelm !

Kwaliteit kost eenmaal geld.
 
mijn RS2 was lekker stil, mijn RSF2 maakt wel een bak herrie.. :(

Ik vind Shark een mooie prijs/kwaliteit verhouding hebben :} :}
 
Wanneer je probleem wordt opgelost (en als ik het zo lees wordt het misschien wel een nieuwe helm, anders moet er nieuw schroefdraad in geboord worden en dat lijkt me niet wat) dan heb je weer opnieuw een jaar garantie op dat probleem (en als je een nieuwe helm krijgt op de hele helm). IMHO.
 
keb de suomy troy corser replica.dat zit pas goed :]
Alleen het vizier wisselen bezorgt me angstzweet , want die dekplaatjes moet je vastklikken en dat is volgens mij best gevoelig voor breken.
 
Dit is de mijne, gaat al weer 5 jaar mee en nooit problemen mee gehad. Ik heb er laatst een smoke vizier op gezet, daarvoor een jaar met een goud spiegelvizier rondgereden, in het donker en bij regen zag je daar echt helemaal geen kont mee.

Binnenkort zou ik toch wel de nieuwste Valentino Rossi replica willen hebben, ze zijn alleen zo prijzig he....

full

 
keb de suomy troy corser replica.dat zit pas goed :]
Alleen het vizier wisselen bezorgt me angstzweet , want die dekplaatjes moet je vastklikken en dat is volgens mij best gevoelig voor breken.

Vervangen van vizier doe ik maar niet, zit nu zwart in en dat hou ik maar, het verwisselen doe ik dan wel lekker bij safe dat vind ik saver ;) Heb trouwens een replica van jurgen van de goorberg van vorig jaar. :} aan de helm!
 
Ik heb de AGV X-R2... was 420 euro geloof ik...

En dit is ook echt een top helm :)

Zit perfect en een top afwerking!!!
Echt een aanrader!!!

agv1.jpg
 
Heb voor de eerste keer een duurdere helm gekocht: Z-One van Shoei en bevalt me wel zeer goed. Kwaliteit kan ik pas over paar maand beoordelen
 
IK heb zelf een RSR replica van Laconi 720 pleurootjes voor betaalt en na 3 mnd stuk, vizier vergrendeling naar zijn Kl*te.
Mijn meissie heeft sinds afgelopen week een ook Shark RSR replica van OLiver Jacque en je gelooft het niet, na 1 ritje van 60 km mondstuk van luchtingang stuk.
Ik weet het niet heb met mijn oude Shoei van 500,- piekies nooit wat gehad.
Volgens mij betaal je niet voor de kwaliteit maar waarvoor dan wel?????.
 
Terug
Bovenaan Onderaan