Dank voor je antwoord, waarom stuurt het dan beroerder? Is toch alleen in hoogte en niet een brede band ....Je brengt je huidige wiel naar een wielenboer zoals Haan en vraagt ze er een 21"velg om te spaken. Ze zullen waarschijnlijk alleen vragen hoe breed. Onder je spatbord zit vast een brug. Die zal je ook moeten verhogen.
En ja, dan stuurt je motor nog beroerder, maar dat is blijkbaar niet erg.
Misschien omdat je kunstmatig je balhoofdhoek ten opzichte van de weg verandert?Dank voor je antwoord, waarom stuurt het dan beroerder? Is toch alleen in hoogte en niet een brede band ....
Hoe groter het wiel, hoe lastiger het ‘om’ wil, en hoe stabieler rechtdoor.Dank voor je antwoord, waarom stuurt het dan beroerder? Is toch alleen in hoogte en niet een brede band ....
Een mex stijl bagger hoeft ook niet als een SS’er te sturen.
Je zal nu een 130/90/R16 hebben en daar zal dan een 90/70/R21 voor in de plaats komen. De spatbord zal misschien wat naar boven moeten, als dat kan. Anders, je bent toch al bezig dus daar vind je ook wel een ander exemplaar voor. Dat sturen is geen probleem voor de voorkant. De bagger kant zal nog eerder over de grond slepen.
Ongeveer 3,5 op de radius, zo’n 7cm diameter. Of dat teveel is hangt vooral van je rijstijl af. Heel extreem is het niet voor zo’n mariachi-machine.Als ik die 2 foto's uit de openingspost zie samen met de bandenmaten die jij verwacht dan scheelt het toch niet zo heel veel?
Zo'n 2cm op diameter.
130x0,9=117 = hoogte van de band.
16 x 25,4 = 406,4.
Buiten diameter = 406,4 + 117 + 117 = 640,4 mm.
90x0,7 = 63.
21 x 25,4 = 533,4
Buitendiam = 533,4 + 63 + 63 = 659, 4 mm.
= 19 mm verschil op diameter.
Maak ik ergens een rekenfout of denkfout?
Hebben we nog niet.APKaatje?
Je hebt je punt wel gemaakt hoor. Laat gaan johAnders effe het balhoofd heetstoken en onderuit trekken.
Pleur toch op met die apk....APKaatje?