16 naar 21 inch voorwiel

remi010

Die hard MF'er
10 apr 2004
313
11
spijkenisse
Mijn huidige wildstar wordt omgetoverd naar een Mexican style. Ape hanger heb ik al, en de koffers zijn in bestelling. Nu ben ik me aan het oriënteren op een 21 inch voorwiel. Als ik een nieuwe velg koop wat moet ik nog meer aanpassen behalve het spatbord omhoog brengen .
Nu las ik ook iets om je velg om te spaken naar 21 inch op de originele naaf. Wat houd dat precies in ?
 

Bijlagen

  • F7684208-F7DA-417E-95DB-CD1D23E4D480.jpeg
    F7684208-F7DA-417E-95DB-CD1D23E4D480.jpeg
    177,7 KB · Weergaven: 100
  • D8CBAA66-A324-4000-9D19-E10B31B0B2A7.jpeg
    D8CBAA66-A324-4000-9D19-E10B31B0B2A7.jpeg
    86,2 KB · Weergaven: 103
Ik zou een ander wiel zoeken om om te laten spaken. Mocht de APK er ooit komen kan je makkelijk het originele wiel plaatsen (mocht het grote wiel een probleem zijn) En je investeerd in een Wildstar ipv een Harley. Die Wildstar verkoop je weer makkelijk met een origineel wiel en de 21" setup zal ook wel een liefhebber voor te vinden zijn. Allebij tegelijk vinden zal niet veel voor komen.
Leg eens uit waarom dit een probleem zou zijn bij die virtuele apk.
 
En je investeerd in een Wildstar ipv een Harley. Die Wildstar verkoop je weer makkelijk met een origineel wiel en de 21" setup zal ook wel een liefhebber voor te vinden zijn. Allebij tegelijk vinden zal niet veel voor komen.
Altijd dat gezeur over die verkoopwaarde voor een ander. Alsof dat het enige is wat telt,
Dat is net zoiets als zelf gaan zitten rukken zodat je ex nog vers blijft voor de volgende...
 
Mannen,
De plannen zijn gewijzigd! Heb een hele mooie big spoke velg kunnen overnemen die passend gemaakt gaat worden.
Nu heb ik 2 schijven voor waar veel andere merken er maar 1 erop hebben. Qua kosten kost het me 300 meer nu . Is het mogelijk om er maar 1 te plaatsen, lijkt mij net zo goed 🤷🏽‍♂️
 

Bijlagen

  • 3901BF04-14D2-4793-92F5-EB3B518A6B09.jpeg
    3901BF04-14D2-4793-92F5-EB3B518A6B09.jpeg
    211,4 KB · Weergaven: 28
.... Is het mogelijk om er maar 1 te plaatsen, lijkt mij net zo goed 🤷🏽‍♂️

Het is uiteraard niet net zo goed, je remkracht wordt minder. Of dat een gevaar oplevert of je er last van hebt op jou toch wel zware motor kan ik niet inschatten. Zou je een remtest moeten laten doen en de vertraging meten.

Ik zou het niet doen, ik vind 2 schijven sowieso optisch mooier. Maar dat is persoonlijk
(die oranje op je foto heeft er ook 2 ;) )
 
Het is uiteraard niet net zo goed, je remkracht wordt minder. Of dat een gevaar oplevert of je er last van hebt op jou toch wel zware motor kan ik niet inschatten. Zou je een remtest moeten laten doen en de vertraging meten.

Ik zou het niet doen, ik vind 2 schijven sowieso optisch mooier. Maar dat is persoonlijk
(die oranje op je foto heeft er ook 2 ;) )
En op de witte is het er maar 1 🤪
1 vind ik mooier omdat je dan je hele velg ziet aan de andere kant, geeft toch een uitstalling van dat je een bizar groot wiel hebt. Maar goed, als het even veilig is zou het mij niks uit maken ✌🏼
 
En op de witte is het er maar 1 🤪
1 vind ik mooier omdat je dan je hele velg ziet aan de andere kant, geeft toch een uitstalling van dat je een bizar groot wiel hebt. Maar goed, als het even veilig is zou het mij niks uit maken ✌🏼

Smaak is persoonlijk :)
Maar dit is lastig te zeggen, je moet echt de remvertraging testen denk ik.
Ik weet niet hoe makkelijk dit achteraf nog te doen is, anders start je met eentje en kijkt hoe de vertraging is.
Niet ok, dan kun je altijd nog eentje er naast zetten.

edit, hier staat een mooie tabel, kun je het ongeveer inschatten met meters/tijd wanneer je de boel klaar hebt:
remvertraging tabel en eis
 
Ja dat bedoel ik Willem! Scheelt me 300 eurries. En zo moet de motort beetje gaan worden 🙏🏼
Als je het doet moet je doen omdat je het mooi vind, vind ik. Wat je je denkt te besparen is minder dan die €300,- want volgens mij heeft jouw rempomp door de dubbele schijf die je nu hebt een andere opbrengst. Dat kon wel eens een beetje heel erg kut gaan worden. Maar dat is een aanname. Ook zit je met je leidingen, moeten ook nieuw worden omdat je nu twee hebt, denk ik.

Kijk dat eerst even na, wat gaat het je nou echt kosten en wat is het verschil dan. Maar als je budget het toelaat ga dan geen consessies doen vanwege een paar honderd euro. Doe vooral wat je mooi vind en wees niet gehinderd door de “resale value” zoals zoveel doen.

Ik kocht de mijne ook als standaard motor en heb er ook genoeg knaken inzitten om hem zo te verneuken zoals die nou is. En als ik er vanaf wil dan steek ik hem in de brand.
 
Smaak is persoonlijk :)
Maar dit is lastig te zeggen, je moet echt de remvertraging testen denk ik.
Ik weet niet hoe makkelijk dit achteraf nog te doen is, anders start je met eentje en kijkt hoe de vertraging is.
Niet ok, dan kun je altijd nog eentje er naast zetten.

edit, hier staat een mooie tabel, kun je het ongeveer inschatten met meters/tijd wanneer je de boel klaar hebt:
remvertraging tabel en eis
De vertraging is 4,5m/s is 16kmu/sec dat valt ook wel te halen met enkele schijf.
 
Je gaat met twee remmen niet harder remmen zoals iedereen maar klakkeloos aanneemt
Remmen doe je met het contactvlak van de band zodra je over de grip van de band verlies rem je niet meer maar glij je .
Met zo'n motor rij je geen 200km/uur plus dus je kan met een enkele rem die er als standaard op zat meer dan genoeg remkracht opbouwen dan het smalle bandje aankan
Zou voor de looks gaan
 
De vertraging is 4,5m/s is 16kmu/sec dat valt ook wel te halen met enkele schijf.
Mooi, dan moet TS vooral doen wat hij mooi vind :)

De autist in mij wil 2 schijven zien :+_O-
Je gaat met twee remmen niet harder remmen zoals iedereen maar klakkeloos aanneemt
Remmen doe je met het contactvlak van de band zodra je over de grip van de band verlies rem je niet meer maar glij je .
Met zo'n motor rij je geen 200km/uur plus dus je kan met een enkele rem die er als standaard op zat meer dan genoeg remkracht opbouwen dan het smalle bandje aankan
Zou voor de looks gaan

Zolang je inderdaad niet aan grip verlies van je voorband zit heb je uiteraard meer remkracht met 2 schijven.

Wanneer je voorwiel gaat glijden dan werkt dat uiteraard niet. Maar zover moet je het niet laten komen dat zal duidelijk zijn.
Ander onderwerp, goede rem techniek. TS zal met dit model sowieso niet de grenzen van de band/remmen opzoeken. Het is geen racer.
 
En een grotere wieldiameter verkleint de remkracht. Om te compenseren moet je harder knijpen, of een grotere schijf, of een klauw met grotere zuigers, of een kleinere rempomp monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan