16 naar 21 inch voorwiel

remi010

Die hard MF'er
10 apr 2004
313
11
spijkenisse
Mijn huidige wildstar wordt omgetoverd naar een Mexican style. Ape hanger heb ik al, en de koffers zijn in bestelling. Nu ben ik me aan het oriënteren op een 21 inch voorwiel. Als ik een nieuwe velg koop wat moet ik nog meer aanpassen behalve het spatbord omhoog brengen .
Nu las ik ook iets om je velg om te spaken naar 21 inch op de originele naaf. Wat houd dat precies in ?
 

Bijlagen

  • F7684208-F7DA-417E-95DB-CD1D23E4D480.jpeg
    F7684208-F7DA-417E-95DB-CD1D23E4D480.jpeg
    177,7 KB · Weergaven: 100
  • D8CBAA66-A324-4000-9D19-E10B31B0B2A7.jpeg
    D8CBAA66-A324-4000-9D19-E10B31B0B2A7.jpeg
    86,2 KB · Weergaven: 103
Aangezien je voor tamelijk dikke spaken gaat neem ik aan dat er ook een andere naaf gebruikt gaat worden. Wielomtrek gaat niet heel veel groter worden dus wat je harder zou moeten knijpen gaat wel meevallen. Wat @Grandia ook zegt, de achterrem is bij mij de beste rem en de voorrem rem ik maar een beetje voor de sier mee.
Nu heb ik een week of twee de RVS schijf en de gesinterde blokken ingeruild voor een stalen schijf en organische blokken en dat remt in mijn geval veel beter. Moet eerlijk bekennen dat de vorige eigenaar de remmen goed had ingevet met een dikke smeervet. Dat zal het remmen ook niet bevorderd hebben. Maar ja, hij remt nu ook redelijk aan de voorkant en ik kan inmiddels een kokosnoot tussen duim en wijsvinger in stukken knijpen...
 
Aangezien je voor tamelijk dikke spaken gaat neem ik aan dat er ook een andere naaf gebruikt gaat worden. Wielomtrek gaat niet heel veel groter worden dus wat je harder zou moeten knijpen gaat wel meevallen. Wat @Grandia ook zegt, de achterrem is bij mij de beste rem en de voorrem rem ik maar een beetje voor de sier mee.
Nu heb ik een week of twee de RVS schijf en de gesinterde blokken ingeruild voor een stalen schijf en organische blokken en dat remt in mijn geval veel beter. Moet eerlijk bekennen dat de vorige eigenaar de remmen goed had ingevet met een dikke smeervet. Dat zal het remmen ook niet bevorderd hebben. Maar ja, hij remt nu ook redelijk aan de voorkant en ik kan inmiddels een kokosnoot tussen duim en wijsvinger in stukken knijpen...
Wiel is compleet met lagers enzo. Alleen met omspaken gebruik je de oude naaf toch. Gelijk nog een vraag, heb je enig idee waar die lange zadels te koop zijn zoals op de oranje motor? Is dat ook weer merk specifiek....
 
Het nieuwe wiel ga je pasmaken in de originele voorvork begrijp ik? Zal je natuurlijk indien het geen orginele naaf is wel aantal zaken moeten draaien voor uitlijning wiel en remschijf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan